2007-01-02, 08:20
Medlem
Marulks avatar
Nu vet jag inte om du drack alkohol på nyårsaftonen men .....

Man får mer och starkare drömmar på bakfyllan eftersom man inte drömmer något när man är full och sover, psyket kompenserar det.

Alkisar får "drömmar" eller hallucinationer i vaket tillstånd om de supit länge och sedan lägger av, även kallat delirium.
Citera
2007-01-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maito
Det kan inte stämma eftersom man kan bli väckt mitt i en dröm.

Varför skulle det inte kunna stämma för det?
Citera
2007-01-02, 12:01
Medlem
Kan de va så att när man drömmer o speciellt drömmer mycket och intensivt o har starka minnen av maassa olika drömmar från en natt, så beror de på att hjärnan har mycket att bearbeta under natten??

I mitt fall tror jag iaf inte de är nån slump.. dom senaste nätterna främst men även den senaste tiden så har jag drömt en blandning av helt sjuka o surrealistiska saker o bla mardrömmar i första stadiet av natten, sen mer normala drömmar framåt då man håller på att vakna, o i de stadiet har jag varit övertygad varje gång i drömmen om att det verkligen hänt/händer i verkligheten. Så jag blir förvånad varje gång jag vaknar upp o upptäcker att jag inte gjort si eller så som jag drömt som kan va helt normala saker. Ett ex att man fixat en macka lagt sej framför tvn, o sen när man slår upp ögonen så blir man förvånad över att man inte har nån macka... o kommer på att tvn gick sönder o står inte kvar på rummet ens haha, rätt skruvat. Blir förvirrad då de händer exakt varje morron...

Iofs så finns även en del sömnpiller med i bilden ibland, men har drömt extremt skumma drömmar innan den tiden också.... och sen feberdrömmar känner väl alla igen... blev rätt lång text upptäckte ja nu
Citera
2007-01-02, 17:57
Medlem
the_first_twos avatar
är det inte så att man bara drömmer högst runt 3 min "per dröm"? har inga belägg för det, har bara hört det.

själv tycker jag inte det låter så konstigt. jag har drömt drömmar under kanske en halvtimmes sömn som har känts väldigt länge.

sen har man ju även sovigt en hel natt, när man bara trott att man har vilat ögonen i några minuter.

så i mina öron låter det inte så konstigt, men jag kan inget om sånt här.
Citera
2007-01-02, 19:27
Medlem
zeks avatar
Är det nån som vet vad en dröm är, eller vad dom fyller för funktion egentligen?
Citera
2007-01-02, 19:40
Medlem
the_first_twos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zek
Är det nån som vet vad en dröm är, eller vad dom fyller för funktion egentligen?

från vad jag förstått är drömmar en blandning av dina intryck och tankar du har fått på senaste tiden. då får drömmar när järnan bearbetar det.

tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in