2006-12-31, 12:56
Medlem
vinbras avatar
Efter Saddam Husseins avrättning har det skapats ett gytter av Saddamtrådar i bland annat Utrikespolitik, humor och fildelning - ofta flera trådar inom samma forum.

Olika användares försök till trådstarter i skvaller har låsts.

Spontant vände jag mig först till skvallertråden för att söka info om händelsen, kan tänka mig att många gjorde som jag (?)
Citera
2006-12-31, 13:45
Medlem
von Schmerzs avatar
Samla alla trådar i "Den Stora Saddam-tråden" som lämpligtvis läggs i Politik Utrikes.

Det är knappast skvaller eller humor, och Saddam köpte antagligen alla filmer han ville ha så i fildelning passar det knappast.
Citera
2006-12-31, 14:11
Medlem
ChristianXs avatar
Hittar man dubbla trådar om något i olika avdelningar så får man gärna skicka en RP på den man anser ligger fel och bör sammanfogas med den andra. Skicka gärna med en länk till den andra tråden så blir vi jätteglada.

Eftersom det ofta är olika mods i de olika avdelningarna där sådana trådar hamnar kan det gå ett tag innan vi hittar dem själva.

Gott nytt år.
Citera
2007-01-01, 10:43
Medlem
vinbras avatar
Om man vill diskutera själva film/kamerabevakningen av avrättningen, var ska man göra det? I övrigt? (Har nu startat en tråd där)

Utrikespolitik känns inte riktigt rätt, ej heller humor, fildelning eller konspirationer (några av de forum där avrättningen diskuteras).
Citera
2007-01-01, 10:49
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Om man vill diskutera själva film/kamerabevakningen av avrättningen, var ska man göra det? I övrigt?

Utrikespolitik känns inte riktigt rätt, ej heller humor, fildelning eller konspirationer (några av de forum där avrättningen diskuteras).
Film och kamera är medier, så varför inte M&J?
Citera
2007-01-01, 11:07
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Nej, där har redan flera användares Saddamtrådar slängts.
Citera
2007-01-01, 11:11
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:

Kanske för att vinklingen av de slängda trådarna inte låg på det mediala bevakandet som din verkar göra? Jag har inte tittat på det som dumpats från M&J men som du lagt upp tråden i Övrigt är det en M&J-tråd.

Fast när jag tittar på din tråd igen så undrar jag vad du vill diskutera? Eller vill du bara ha en samlingsplats för de olika bilder och filmer som kommer att läggas ut på nätet? I så fall kanske Länktips är stället.
Citera
2007-01-01, 11:19
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Eller vill du bara ha en samlingsplats för de olika bilder och filmer som kommer att läggas ut på nätet? I så fall kanske Länktips är stället.
Jo jag tänker tråden som en samlingsplats. Får se om den accepteras i övrigt först.
Citera
2007-01-01, 11:44
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Samla alla trådar i "Den Stora Saddam-tråden" som lämpligtvis läggs i Politik Utrikes.

Det är knappast skvaller eller humor, och Saddam köpte antagligen alla filmer han ville ha så i fildelning passar det knappast.

Instämmer. Ska man samla alla trådarna (vilket låter som en bra idé) så bör de ligga i "politik - utrikes".

admin
Citera
2007-01-01, 13:08
Medlem
Heinzes avatar
Citat:

Citat:

Nej, vi har en bra diskussion om det var rätt eller fel av medierna att publicera bilderna på när han dog, Aftonbladet.se publicerade Saddam Husseins döda ansikte - rätt eller fel? . Detta är en klockren tråd som ska ligga i medier, vill man diskutera OM Saddam gör man det i den stora tråden om honom, vill man diskutera ur ett medialt synsätt gör man det i media, det är väl inte så svårt att förstå?

Att vi låste alla "var finns filmen om hans avrättning" som ploppade upp för att folk inte orka engagera sig i 10 sekunder utan måste få allt serverat på ett silverfat var väl ändå inte så konstigt?
Citera
2007-01-01, 13:52
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Nej, vi har en bra diskussion om det var rätt eller fel av medierna att publicera bilderna på när han dog, Aftonbladet.se publicerade Saddam Husseins döda ansikte - rätt eller fel? . Detta är en klockren tråd som ska ligga i medier, vill man diskutera OM Saddam gör man det i den stora tråden om honom, vill man diskutera ur ett medialt synsätt gör man det i media, det är väl inte så svårt att förstå?

Att vi låste alla "var finns filmen om hans avrättning" som ploppade upp för att folk inte orka engagera sig i 10 sekunder utan måste få allt serverat på ett silverfat var väl ändå inte så konstigt?
Helt rätt med trådslängningarna, och Saddamtrådar med synvinklar som hör hemma i tex M&J bör också få vara kvar där.

Vet inte om det skulle funka med en enda Saddamtråd i utrikespolitik då det finns en massa olika diskussionsunderlag.

Undrar om någon händelse skapat så många olika trådar som Saddams avrättning?
Citera
2007-01-01, 13:57
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Undrar om någon händelse skapat så många olika trådar som Saddams avrättning?

Det närmaste jag kommer att tänka på är Muhammedbilderna, vi fick ju tom starta ett eget forum för dem ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in