2011-08-30, 13:20
Medlem
Haha årets myt att nikotin försvinner när man rostar. Lägg skiten i vatten om du vill bli av med nikotinet.
Citera
2011-08-30, 14:36
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendeprimerade
nikotinet försvinner inte, sluta nu. finns så många trådar om det här. NIOTINET FÖRSVINNER INTE FÖR ATT MAN ROSTAR CIGGEN, MAN ROSTAR CIGGEN FÖR ATT MAN SKA FÅ DET FINARE FÖRDELAT ISTÄLLET FÖR LÅNGA TOBAKSTRIMLOR.

Om du eldar på ciggen, fördelas skiten bättre då? Ingen skillnad på tobaken om du ska fördela det själv, rostad eller ej. Dumfan

Citat:
Ursprungligen postat av CloudyClown
Varför skulle nikotinet försvinna bara för att man rostar lite på dem?
Det ligget ingen som helst logik i det what so ever.
Det var det dummaste jag hört.

Det skulle kunna vara så att en liten del av nikotinet försvinner då du rostar MEN det gör ju tobaken med, så du ska rulla en joint och sedan ha en speciell mängd tobak (2.0 g) och rostar bort (0.5) så får du ju ändå lägga på lite mer tobak (0.5) för att just uppnå den mängden som du skulle ha ifrån början, dessutom är det inte ens märkbart.
(nu överdrev jag för er som inte förstod för att göra det lite lättare, så man ser skillnaden)

Seriöst..? Du eldar lite på ciggen, du ska inte tända eld på hela skiten.
Citera
2011-08-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Om du eldar på ciggen, fördelas skiten bättre då? Ingen skillnad på tobaken om du ska fördela det själv, rostad eller ej. Dumfan

du e dum på riktigt ju, klart som fan nikotinet inte försvinner. och JA de blir mycket lättare och blanda med en rostad cigg, inga långa tobaksstrimlor.
Citera
2011-08-30, 14:57
Medlem
CloudyClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Läs. (nu överdrev jag för er som inte förstod för att göra det lite lättare, så man ser skillnaden)
Citera
2011-08-30, 20:45
Medlem
Andreashers avatar
Oregano skall tydligen fungera att blanda ut med.
Smaken skall inte ändras så mycket och blir tydligen inte mycket starkare.
Har personligen aldrig testat att blanda dock så är osäker.
Citera
2011-08-31, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendeprimerade
rent? smakar skit att röka rent, och de blir den smalaste jollen när man ska mecka en 0,5a rent.....röker grönt
smaken är som baken men enligt mig och alla andra smakar det så mycket bättre med grönt jämfört med tobak.

Den här har jag hört ska vara bra http://www.smoketower.com/sv/product/1840/Greengo

har själv slutat med cigaretter sen ett halvår tillbaka men jag vet inte riktigt om man kan lita på dessa rökmixer är dom inte som typ spice dvs innehåller massa kemikalier och annat skit !!
Citera
2011-08-31, 01:26
Medlem
http://www.smoketower.com/sv/category/7/Knaster
Citera
2011-08-31, 09:12
Medlem
Min vän sa till mig att han använder "Grönt te" istället för tobak i sin Jolle..

Han sa att det var mycket bättre än tobak itself!
Citera
2011-08-31, 09:16
Medlem
Ferromans avatar
Jag hade förslått en pipa istället Slipper du betala extra för att blanda ut det
Citera
2011-08-31, 11:36
Medlem
Sleazers avatar
Alltså nu vet inte jag hur ni rostar, men rostar ni som man ska så kan man blåsa ut en hel JÄVLA massa rök ur ciggen. Ska man rosta ska man rosta bra, det är en OTROLIG skillnad mellan bra rost och halvdant. Ser oftast folk som bara eldar lite lätt på ciggen, det är fel. Den skall rostas så hela skiten blir brun. Akta bara så att skiten börjar brinna, för då smakar det genast sämre.

Sedan så funkar det ju visst skitbra att rulla rent, men ska man bara ha ca .5 är det ju smartast att köra på vanlig rizzla.

Jag ska också sluta med cigg nu snart, men jag röker nästan bara bong och pipa, där kör jag alltid rent.
Någon som vet en bra planta man kan odla hemma och sedan torka för att utmeckas?

Det vanligaste i hemmen jag har hört ska gå att användas är oregano och grönt te, men det har jag dock inte testat...
Citera
2011-08-31, 14:43
Medlem
Är det någon som vet skillnaden mellan knaster och rökmixar?Vad är knaster?är dessa 100% naturliga eller är där konstiga kemikalier i dom?

har alltid blandat ut med tobak så jag har aldrig testat någon annan utblandning.
Citera
2011-08-31, 15:13
Medlem
GlassKattens avatar
Jag försökte själv byta ut tobaken mot diverse nikotinfria blandningar men har ännu inte hittat nåt som slår tobak smakmässigt.

"Blend no4" (rosa) - 0,2 mg nikotin
"Prince (Re)defined" (gula, ganska ny produkt) - 0,1 mg nikotin
"Marlboro" (röd) - 0,8 mg nikotin

Om du försöker sluta röka rekommenderar jag rosa Blend då de är värdelösa att röka som "vanliga cigg".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in