2006-12-28, 16:01
Medlem
nollans avatar
Tips till Peter_18

Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
nollan:
Jag tycker inte att det är någonting märkvärdigt med att ställa frågor om det motsatta könet och misstänka att man fortfarande är i puberteten; sånt kan väl vem som helst ha funderingar över?

Och visst, det har säkert hänt att jag har skrivit samma inlägg flera gånger och ställt underliga frågor, men det har skett av följande anledningar:

*jag orkar inte utföra detaljerade sökningar varenda gång jag ska skriva ett nytt inlägg
*jag är en individ, och alltså kan jag rent naturligt ha "udda" funderingar

Utför detaljerade sökningar varenda gång du ska till att starta en ny tråd.
Citera
2006-12-28, 16:02
Medlem
Jrgens avatar
Jag tycker bara det är kul att du först nu har hittat reglerna till ett forum som du länge besökt.
Citera
2006-12-28, 17:06
Medlem
flygers avatar
Citat:
*jag orkar inte utföra detaljerade sökningar varenda gång jag ska skriva ett nytt inlägg
*jag är en individ, och alltså kan jag rent naturligt ha "udda" funderingar

Men på ett forum med mer än 100 000 medlemmar så finns det nästan alltid någon som ställt frågan innan dig. Oavsett hur udda du upplever frågan. Därför ska man söka innan man startar en ny tråd.

Det finns personer här på forumet som är väldigt kunniga inom olika yrken/intressen och de tycker inte att det är roligt att svara på samma fråga tusen gånger utan det blir bättre om du själv gör några vettiga sökningar på egen hand innan du postar en ny tråd. Det är okej att bumpa upp tråden om du har en vettig följdfråga.

Ett tips är att åtminstone leta ett par, kanske tre sidor bakåt i forumet där du tänkt posta frågan innan du skapar en ny tråd. Mycket ofta finns svaren där.

Jag tycker dessutom att det är lite irriterande när nya användare använder sin första post med att ställa en väldigt personlig och invecklad fråga i något forum och förväntar sig få hjälp på en gång. Jag kanske är gammalmodig av mig men jag tycker det är roligare att hjälpa medlemmar som man ser skrivit bra saker och bjudit på sin egen kunskap innan de kommer med krångliga frågor.
Citera
2006-12-29, 21:26
Medlem
H.E.L.s avatar
Man kan ju börja med att posta rätt.

Övrigt? Knappast. Skickar denna vidare till Flashback och ser hur länge den får överleva.

/mod
Citera
2006-12-29, 21:42
Medlem
Trills avatar
Citat:
Den detalj som jag tycker Flashback särskilt bör tänka på är det faktum att trådskaparen alltid ska respekteras, och jag känner mig ofta rent ut sagt påhoppad här
Trådskaparen ska också följa reglerna. Att söka är ett bra exempel. Men jag försöker vara så trevlig så möjligt mot trådskaparen. Dock inte i denna tråd då du hela tiden startar trådar om hur dåligt FB är.
Citat:
"Sök för fan ditt svin!!!"
Oj, så extremt jobbigt för dig att trycka på sökknappen?
Det är däremot jobbigt för oss som hela tiden måste söka åt er.

Citat:
"Kör upp en kniv i röven och dö!"
Vissa medlemmar gillar inte såna som är kåta på sin låtsassyrra.

Citat:
"Gå och dö!!!"
Kallar du det en förolämpning?

Ett tips till dig : Höj kvalitén på dina trådar och du ska se att de blir mycket bättre svar än vad det varit förut. De flesta av dina trådar ligger ändå i papperskorgen . Om du inte klarar det så får du nog lämna Flashback.
Citera
2006-12-30, 00:10
Medlem
Citat:
Tips till hela Flashback
Jag hittade just en jättebra post som perfekt beskriver hur ett forum ska fungera,
Yada yada yada
Tips till hela Peter_18.
Jag hittade just en jättebra post som perfekt beskriver hur Peter ska fungera.
http://home.comcast.net/~benbrausen/Funny/Posting.swf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in