2009-09-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wu-Tang
Några källor på de två inköpen, eller gissar du?

Han sitter och hittar på. Det finns inga Hummer inom polisen och några inköp är inte aktuella.
Citera
2009-09-27, 00:51
Medlem
Spiderwebss avatar
Har sett insatsstyrkan (eller liknande) åka runt i en Ford Ecoline av nyare modell med stege på taket. Färgen var mörkt turkos.
Citera
2009-09-27, 06:15
Medlem
DrLECTERs avatar
Hummer Som Polisfordon

Citat:
Ursprungligen postat av Wu-Tang
Några källor på de två inköpen, eller gissar du?
Nej för tusan. Brosan jobbar som inköpare av fordon inom myndigheten i Stockholm där det finns en ledningsgrupp som tar sådana här beslut.
Själv har jag ett förflutet som polis men hoppade av anställningen i mitten av 1980- talet p g a av annat jobb. Polisyrket ligger långt tillbaka i vår släkt.
Vår far arbetade på SÄPO och var bl a livvakt åt Olof Palme och farfar var den gamla sortens kvaterspolis som hade plåthjälm och batong.

Observera att den Hummern med Boogie endast ligger som förslag just nu.
Den andra lär Ni som bor i Stockholm se under nästa år.
Kolla mina inlägg under civila bilar (Skåne, Norrbotten - civila fordon.)
Vem tror du tipsat mig om dessa.
Citera
2009-09-27, 06:17
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t01
Han sitter och hittar på. Det finns inga Hummer inom polisen och några inköp är inte aktuella.

Det verkar som det är Du ensam som står för polisens inköp av fordon.
Det är det inte - det kan jag upplysa dig och alla andra om.
Citera
2009-09-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knebus
fick kolla en extra gång när jag för några veckor sedan såg en civil mörkblå volvo 740 jaga en evo i sthlm, kunnde inte låta bli att skratta när evon sladdade runt och lekte bort snuten totalt!

Vad får dig att tro att snuten åker omkring i en bil som är minst 17 år gammal?
---/T
Citera
2009-09-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t01

Alla som har sett CSI Miami vet att H2 är en mycket kapabel polisbil
Citera
2009-09-27, 15:04
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samoht
Vad får dig att tro att snuten åker omkring i en bil som är minst 17 år gammal?
---/T
Jag såg en polisman som fes runt på en Dt-liknande moped.

Antagligen så var den beslagtagen, men de for mot andra sidan staden, bort från polishuset.
Citera
2009-09-27, 16:37
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag såg en polisman som fes runt på en Dt-liknande moped.

Antagligen så var den beslagtagen, men de for mot andra sidan staden, bort från polishuset.

Dom testade den kanske för att se om den gick för snabbt. Så gjorde dom här på orten förr iallafall, då "lånade" polismannen mopeden och tog en tur för att se hur snabbt den gick o.s.v.
Citera
2009-09-27, 16:37
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Det verkar som det är Du ensam som står för polisens inköp av fordon.
Det är det inte - det kan jag upplysa dig och alla andra om.
Frågan är bara vad fördelarna är med Hummer h3/h2 i jämförelse med den klassiska Ford Expediton?
Även i USA utkonkurrerar ju Expedition alla andra modeller för SWAT-uppdrag.
Citera
2009-09-27, 17:02
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Dom testade den kanske för att se om den gick för snabbt. Så gjorde dom här på orten förr iallafall, då "lånade" polismannen mopeden och tog en tur för att se hur snabbt den gick o.s.v.
Ja, så är det!
Citera
2009-09-27, 18:07
Medlem
SphinxXs avatar
I Sumpan såg jag en snut som gled runt i en gammal rostig bubbla med typ trasigt avgassystem Blev jävligt förvånad när jag la mig jämsides o såg alla jävla skärmarna o grejer han hade i den.. dock var han ensam i bilen så de kanske va nåt annat än civilare? Fast en polare har berättat att han sett den där bubblan stoppa en annan bil
Citera
2009-09-27, 18:22
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphinxX
I Sumpan såg jag en snut som gled runt i en gammal rostig bubbla med typ trasigt avgassystem Blev jävligt förvånad när jag la mig jämsides o såg alla jävla skärmarna o grejer han hade i den.. dock var han ensam i bilen så de kanske va nåt annat än civilare? Fast en polare har berättat att han sett den där bubblan stoppa en annan bil
Undercoverpolis som spelar pundare?

Fan så mycket mer undercover än många civilare som försöker vara "hemliga". Står "SNUT!" i pannan på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in