2000-10-12, 15:46
Medlem
Hur stor är skillnaden mellan brass och alkohol vad det gäller skador, beroendehetsframkallning etc?
Citera
2000-10-12, 21:32
skadeskillnad - alkohol och brass

alkohol tär på varenda organ i din kropp, ger dig baksmälla och förstör hjärncellerna. Tycker det är svar nog? =)
Citera
2000-10-13, 21:07
Medlem

Nackdelen med brass är risk för att farbror blå vill slå dig med batongen.
Citera
2000-10-14, 19:18
Medlem

Fly on me sweet angel......mm..hmm..Hennndrix,plsner,skunke skunk..Ha!!! gitarrrr av Jimmmmi hendrixx och garv-nojan gojan å Skunk hi hi och frågeteckne'n stutt'sa!,strutts åxå Å JAG FLYYYYYGER PÅ hENDRIX SOLON o sol ROMERSKA LJUS FOXY LAYDI GLITTRAR O O O .....ÄÄÄH,SWÄVA VISST I GÅNG FÖR VINGARNA, FAAN HELA HUSET SKAKAR OCH DUNKAR,DET BULTAR O DET BANKAR FOXY LAIDY

JAG SER JIMMY HANDRIX STÅ I ÖKNEN OCH DET BlÅSER HÅRT I MOTVIND MOT HONOM MEN HAN KÄMPAR OCH HAN HÅLLER I lANTÄRNOR ... Norrlands Guld o Skunk;jag antar jag vill vara för mej själv en stund o ja bli så bril' ta en Sobril !!!

fan va fint

i tankarna ser jag et stort glittrande prtrett av Hendrix avbildat på ett gigantiskt pip-rök-måln av något slag det skiner och glittrar i silver och lila oh va vackert å guran är underbar,nä nu skall jag snart till den lokala lilla krogen och lyssna på ett band somm ska körra gamla Stoneslåtar... och nu har jag snart en glittersvans...schysst kick bara jag inte hör brorsans Dodge på parkeringen..nu ståt Hendrix som en stor neon-figur och spelar på min skorsten,hemligheten med skunk är att den skall torka långsamt och gärna i ett rött hus med lantärnor runt!

Citera
2000-10-15, 16:26
Medlem

Alkohol är en mycket beroendeframkallande drog. Se bara på den stora andelen alkoholister vi har här i landet, och då pratar jag inet om de vi ser på parkbänkarna utan den stora andelen som är hemma, har jobb och familj. Använder du bara brass är beroenderisken väldigt liten. Att du fortsätter att använda beror mer på att du gillar känslan och inte ett abstinensbegär efter ämnet. Alkoholen kostar även samhället mångmiljonbelopp varje år i form av sjukhusvård o dyl. Så gör samhället och dig själv en tjänst: rök på istället för supa till. Tänk bara om farbror blå också kunde inse detta. Ha ett härligt flum!
Citera
2000-10-15, 20:38
Medlem

Men att andelen alkoholiter är större än överdoserade knarkare är ju pga att många många fler dricker än röker
Citera
2000-10-16, 00:48
Medlem

***: Det är givetvis relativt... men det finns färre missbrukare relaterat till antalet brassrökare än missbrukare av alkohol relaterat till alkohol-brukare.

Sedan kan vi fortsätta med att alkohol är en depressiv drog (hur gärna ni än vill tro någonting annat) och resulterar till mer våld och andra former av brott medan jag nog aldrig har sett ett slagsmål mellan två personer som rökt på.

Vårt samhälle skulle faktiskt vara mycket finare om alla rökte gräs istället för drack alkohol.

*dock så röker jag inte själv och gillar smaken av öl*

anledningen till att jag inte röker finns förklarat i cannabis forumet om någon är intresserad.
Citera
2001-05-27, 05:07
Medlem

Brass och alkohol är nog ungefär lika onyttigt, men man blr ju bara seg och puckad av brass srit är mycket roligare!!!!!
Citera
2001-06-06, 09:13
äldre konto (old)
Ej medlem

När du röker brass så sitter "giftet" i röken kvar i hjärnan i minst 3 månader, lagrat i fettvävnaden. Du kan få märkliga frispel långt efter att du rökte en enda pipa. Det tycks ingen här veta, eller är de redan så skadade att de glömt denna effekt?
Alkoholen är väl också ett gift som dödar hjärnceller men det sitter inte kvar så länge som cannabisämnet, THC heter det väl. Dessutom är det inte lika "ofarligt" som 68-generationen och deras påhejare påstår eftersom dagens cannabisplantor är växtförädlade och innehåller betydligt HÖGRE procent THC än det gjorde för kanske 20 år sedan. Jag är inte säker på procentsiffrorna men det är STOR skillnad. Tack för ordet.
Citera
2001-06-07, 06:19
Medlem

Att brasset har blivit starkare sen 70-talet har väl rimligtvis också resulterat i att man tar det i mindre doser? Har det blivit 10-ggr starkare än 70talet? har svårt att tänka mig det, då det hade krävts en fivicsh för att bli riktigt stenad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in