2009-03-20, 04:58
Medlem
joppas76s avatar
Efter rattfyllan började han producera i stället. På senare tid har han bland annat producerat "Mästarnas mästare" och han är även producent för kommande "Var faan är min revy?".
Citera
2009-03-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppas76
Efter rattfyllan började han producera i stället. På senare tid har han bland annat producerat "Mästarnas mästare" och han är även producent för kommande "Var faan är min revy?".
Ja just det, "Mästarnas mästare" var det.
Citera
2009-03-20, 07:49
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellle
jag vet en hel del om rattfyllerister...
och som han sa att det var första gången han körde "lätt berusad " tror jag inte ett smack på.
typiskt för en rattfyllerist som han är att man tar några bira med polarna och sen tar bilen hem, va fan man e ju inte full å har ju gjort det så många gånger förr...
hoppas man slipper se honom i tv något mer...

JA fy fan! Väck med honom. Gör bort dig en gång, så är du fan inte välkommen i samhället mer.
Låter som vår svenska "stolthet" polisens valspråk.
Citera
2009-03-20, 08:10
Medlem
Han är säkert ok privat men en usel komiker och strax över medelmåttig journalist.
Finns nån överlägsen dryghet hos honom som jag inte fixar.
Men han kan kanske bli bra om han gör comeback efter att ha varit i frysboxen ett tag och eventuellt lärt sig lite om ödmjukhet.
Citera
2009-03-25, 09:40
Medlem
Vad råkade Olle Palmlöf ut för i Kalix?

Magnus Ugglas nya tv-program, Var fan är min revy, spelas just nu in. En av orterna som Uggla besöker är Kalix i Norrbotten. Tonen verkar vara ganska raljerande och Uggla utropar sig bl.a. till "den största kändisen i Kalix allt sedan Jokkmokks-Jocke stannade för att tanka 1971".

Nu har det visat sig att programmets producent, Olle Palmlöf, bott i Kalix under ett halvår i mitten av 90-talet och lämnat orten pga "vantivsel". Han har också i en krönika från 2003 uttryckt sig negativt om Kalix. I en artikel i NSD förs ett resonemang om att tv-seriens negativa syn på Kalix beror på Palmlöfs upplevelser där.

Nå, vad råkade Olle Palmlöf ut för i Kalix som gjort honom så hatisk mot orten?
Citera
2009-03-25, 10:27
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4523873

Du skrev för sex år sedan en krönika om dina erfarenheter av din tid här - synen på Kalix nu?
- Det agg jag kände mot Kalix har jag lämnat bakom mig, egentligen var det mest skolans rektor jag var arg på och han var ju inte ens Kalixbo, han var ju smålänning, säger Olle Palmlöf.
Citera
2009-03-25, 11:21
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securerescue
Magnus Ugglas nya tv-program, Var fan är min revy, spelas just nu in. En av orterna som Uggla besöker är Kalix i Norrbotten. Tonen verkar vara ganska raljerande och Uggla utropar sig bl.a. till "den största kändisen i Kalix allt sedan Jokkmokks-Jocke stannade för att tanka 1971".

Nu har det visat sig att programmets producent, Olle Palmlöf, bott i Kalix under ett halvår i mitten av 90-talet och lämnat orten pga "vantivsel". Han har också i en krönika från 2003 uttryckt sig negativt om Kalix. I en artikel i NSD förs ett resonemang om att tv-seriens negativa syn på Kalix beror på Palmlöfs upplevelser där.

Nå, vad råkade Olle Palmlöf ut för i Kalix som gjort honom så hatisk mot orten?

Eh, han var tvungen att bo där i ett halvår. Det borde väl räcka?
Citera
2009-03-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Eh, han var tvungen att bo där i ett halvår. Det borde väl räcka?

De flesta av oss har någon gång besökt platser som vi ogillat. Men få skriver tidningskrönikor och producerar tv-program som förlöjligar dessa platser. Olle Palmlöfs upplevelser i Kalix måste ha varit något alldeles extra eftersom de triggat hans livslånga hat mot orten.

Citat:
Ursprungligen postat av hållkäft
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4523873

Du skrev för sex år sedan en krönika om dina erfarenheter av din tid här - synen på Kalix nu?
- Det agg jag kände mot Kalix har jag lämnat bakom mig, egentligen var det mest skolans rektor jag var arg på och han var ju inte ens Kalixbo, han var ju smålänning, säger Olle Palmlöf.

Missade detta.

Men det där låter som en dålig bortförklaring. Det han skrivit om Kalix har ju inte bara handlat om skolan. Han har ju riktat in sitt hat mot Kalix som plats och de människor som bor där, inte mot idioter i pedagogiksvängen. Blev han typ mobbad på utbildningen han gick på och har han sedan lagt skulden för hans egna sociala tillkortakommanden på rektorn och Kalixborna?
Citera
2009-03-25, 12:20
Medlem
Nänujävlars avatar
Om jag minns rätt så gick herr Palmlöf sin journalistutbildning på Kalix folkhögskola. De har för övrigt utexaminerat Liza "" Marklund. Jag misstänker starkt att de har ett par delkurser som heter Självgodhet 200p och Omdömeslöshet 50p, och som är obligatoriska i utblidningen.
Citera
2009-03-25, 12:21
Medlem
är olle palmlöf han som klagade på att forsberg är snål?
Citera
2009-03-25, 12:29
Bannlyst
Citat:
Vad råkade Olle Palmlöf ut för i Kalix?

Hoppas att det var ett rejält kok stryk!

"Journalistutbildning" på Kalix Folkhögskola. Vilket skämt. Det förklarar en hel del av varför Olle P och Liza M är som de är...
Citera
2009-03-25, 12:45
Medlem
Så det var en journalistutbildning han gick på?

Det råkar inte vara så att journalisten som skrivit artiklarna i NSD, Lotta Nilsson, är gammal klasskamrat till Palmlöf? Jag menar, jag har lite svårt att tro att man automatiskt kollar ifall tv-producenter skrivit elaka saker om de orter där tv-program spelas in. Att uppgifterna dykt upp tyder på att det funnits vissa förkunskaper om Palmlöfs koppling till Kalix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in