Känner igen mig som fan!
Värre var det när jag både snusade och rökte, blev lite bättre när jag kastade snuset.
Har Irritabel tarm liknande problem och jag tror fan det är nikotinet som är boven i dramat. Det tror min läkare också på. Men det är fan inte lätt att ge upp cigg, det är juh så jävla gött att dra en!
Va så för mig också när jag började bruka tobak. Blev ohyggligt skitnödig kanske direkt. Men det släppte efter ett tag och nu känner jag inte av något sådant längre, vare sig jag snusar eller röker.
Förut när jag var cigarettrökare så brukade dagens första cigg skynda på tarmen så att jag omgående efter ciggen blev tvungen att skita.
Dock upplevde jag aldrig något liknande när jag snusade.
Röda Prince och Zoegas mörkrost = *Ilar till muggen*
Röda Prince har en "fördröjd effekt" som gör att skitnödigheten kommer efter cirka 10-15 minuter, men när det väl kommer är det panikbajsning som gäller.
Kaffe är ringmuskelns dryck med en mer direkt effekt. Så fort jag sätter läpparna mot koppen startar en reaktion i rektum.
frukost, zoegas skånerost, en prilla ettan och morgontidningen på morgonen är det bästa som finns därefter avslutar man morgonen med att lägga en kabel och sticka till jobbet/skolan
Jag har snusat periodvis i stora delar av mitt liv. När så har varit fallet så har jag varje gång jag stoppat in en pris blivit skitnödig omedelbart. Vad kan det bero på?
Känns skönt att man inte är ensam. Tänkte startat en ny tråd men givetvis fanns det redan en i ämnet. Bara på Flashback
Jag har snusat periodvis i stora delar av mitt liv. När så har varit fallet så har jag varje gång jag stoppat in en pris blivit skitnödig omedelbart. Vad kan det bero på?
Känns skönt att man inte är ensam. Tänkte startat en ny tråd men givetvis fanns det redan en i ämnet. Bara på Flashback
det är väl nikotinet som sätter fart på tarmarna, för att kroppen vill få ut giftet ur kroppen
Själv körde jag "raggarfrukost" - John Silver utan filter + 2 x 2 Treo - under några år. Det sätter garanterat fart på magen. Börja med ciggen så snart du vaknat. Ta sen två treo i inte alltför utspätt skick. Vänta en stund. Ta sen en ny cigg och avrunda med ytterligare två treo. Bättre laxativ finns inte. Garanterat.