Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det finns chans och jag hoppas att det är så, men känns ganska osannolikt. Varför skulle de komma just till oss och varför tar de inte kontakt om de ändå kan flyga hit ?
Du tror väl inte att det är som på stargate förresten att de stora nationernas regeringar håller detta hemligt för allmänheten ?

Nej jag tror inte på några större konspirations teorier, och bär heller inte foliehatt...
Så osannolikt är det inte ändå ...
Eftersom en eventuell rymdvarelse är produkten av en helt annan evolution så får vi förmoda att vi inte allt för väl kan sätta oss in i deras tänkande, men något som vi ofta gör är ju att studera på håll, djur eller vad som helst.
Eller så kanske de inser att deras kommunikations sätt är totalt inkompatibelt med vårat, och att vi pga. det helt enkelt inte kan kommunicera.
Se tex. svårigheten för oss att förstå delfinernas språk, och då är vi och delfinerna ändå från samma planet, har samma grundläggande uppbyggnad med ryggrad, skallben, likartad hjärna och vi är båda däggdjur...
Nu förutsätter jag visserligen att de eventuella rymdvarelserna är drivna av nyfikenhet... men vad vet jag, dom kanske är här och kollar på brunbjörnar i rent sexuellt syfte eller vad som helst, vilket är sak samma..
Men jag tycker för många har för lika berättelser för att det ska röra sig om påhitt eller hallisar..