2007-07-07, 22:18
Medlem
AlienBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDP
Precis som allt annat de diskuterar i "Paranormala fenomen, ockultism och ufologi" då

Ok för att "det övernaturliga" är trams, men det finns ju en viss reéll risk att vi har blivit besökta av andra civilisationer med högre teknologi än vår egen.
Även om nu inte alla oidentiferade flygande föremål är just utomjordingar, så kanske något är det.
Citera
2007-07-07, 23:09
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlienBilly
Necronomicon som sägs ha skrivits av Abdul Alhhrab är INTE svarta bibeln..
Varför jag är så super säker på det är för att jag sitter och håller i båda böckerna samtidigt just nu...

Necronomicon är skriven i flera helt olika upplagor, vanligast är den av H. P. Lovecraft, som för övrigt skrev noveller för chock tidningarna.

Svarta bibeln är sjätte och sjunde mosebok samt moses besvärjelser (enligt omslaget).

Svarta bibeln är en helt vanlig grimoar i stil med salomos nycklar, grimoare verum och grimoare of armadel..

Det där med ond bok som anses ge otur är Abramelins magi (The Grimoare of Abramelin the Mage).... inte svarta bibeln.

Rättelse Abdul al'Hazrad (eller Hasrad, beror på)
Citera
2007-07-07, 23:21
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Både Necronomicon och Abdul al'Hazrad är fantasifoster skapade av Lovecraft.
Varken boken eller människan har någonsin existerat.

EDIT: Vilket jag just såg redan har nämnts upprepade gånger i tråden. Konstigt att folk fortfarande är intställda på att fortsätta tvivla.
Citera
2007-07-08, 02:08
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ok för att "det övernaturliga" är trams, men det finns ju en viss reéll risk att vi har blivit besökta av andra civilisationer med högre teknologi än vår egen.
Även om nu inte alla oidentiferade flygande föremål är just utomjordingar, så kanske något är det.

Det finns chans och jag hoppas att det är så, men känns ganska osannolikt. Varför skulle de komma just till oss och varför tar de inte kontakt om de ändå kan flyga hit ?

Du tror väl inte att det är som på stargate förresten att de stora nationernas regeringar håller detta hemligt för allmänheten ?
Citera
2007-07-08, 11:14
Medlem
AlienBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det finns chans och jag hoppas att det är så, men känns ganska osannolikt. Varför skulle de komma just till oss och varför tar de inte kontakt om de ändå kan flyga hit ?

Du tror väl inte att det är som på stargate förresten att de stora nationernas regeringar håller detta hemligt för allmänheten ?

Nej jag tror inte på några större konspirations teorier, och bär heller inte foliehatt...

Så osannolikt är det inte ändå ...
Eftersom en eventuell rymdvarelse är produkten av en helt annan evolution så får vi förmoda att vi inte allt för väl kan sätta oss in i deras tänkande, men något som vi ofta gör är ju att studera på håll, djur eller vad som helst.

Eller så kanske de inser att deras kommunikations sätt är totalt inkompatibelt med vårat, och att vi pga. det helt enkelt inte kan kommunicera.

Se tex. svårigheten för oss att förstå delfinernas språk, och då är vi och delfinerna ändå från samma planet, har samma grundläggande uppbyggnad med ryggrad, skallben, likartad hjärna och vi är båda däggdjur...

Nu förutsätter jag visserligen att de eventuella rymdvarelserna är drivna av nyfikenhet... men vad vet jag, dom kanske är här och kollar på brunbjörnar i rent sexuellt syfte eller vad som helst, vilket är sak samma..

Men jag tycker för många har för lika berättelser för att det ska röra sig om påhitt eller hallisar..
Citera
2007-07-08, 16:48
Medlem
lill-mes avatar
Har denna "svarta bibel" någonsin existerat?
Är det bara rappakalja alltihop och demoner och ondskefulla ritualer hit och dit?
Verkar vara ett intressant ämne, skulle gärna vilja veta mera. Finns det någon sida där jag kan läsa lite kort information om denna bok?
Citera
2007-07-08, 20:58
Medlem
Lite kul att direkt man skriver om necronomicon så kommer en hel massa och skriver så fort dom bara kan samma sak: Boken är ett påhitt av H.P. Lovecraft och har aldrig existerat!!!!!

Jag tycker att såna saker är väl samma sak som vanlig religion upp till var och en om man vill tro på det. Att den boken skulle finnas är väl lika sannorligt som att en jesus kunde gå på vattnet o.s.v
Det handlar bara om vad man vill tro på.
Citera
2007-07-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dabo
Lite kul att direkt man skriver om necronomicon så kommer en hel massa och skriver så fort dom bara kan samma sak: Boken är ett påhitt av H.P. Lovecraft och har aldrig existerat!!!!!

Jag tycker att såna saker är väl samma sak som vanlig religion upp till var och en om man vill tro på det. Att den boken skulle finnas är väl lika sannorligt som att en jesus kunde gå på vattnet o.s.v
Det handlar bara om vad man vill tro på.

Nej det handlar inte om vad man vill tro på, vem som har skrivit en bok är ingen trosfråga utan en faktafråga.
Citera
2007-07-09, 01:29
Medlem
526s avatar
Naturligtvis tror jag inte ett dugg på detta.
Men vad är grejen? Ritualer och formler för vad? Förbannelser? Andlig frihet?
Är det någon som har läst de där texterna. Vad står det?
Citera
2007-07-09, 03:38
Medlem
AlienBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Har denna "svarta bibel" någonsin existerat?
Är det bara rappakalja alltihop och demoner och ondskefulla ritualer hit och dit?
Verkar vara ett intressant ämne, skulle gärna vilja veta mera. Finns det någon sida där jag kan läsa lite kort information om denna bok?

Svarta bibeln finns ... läs hela tråden...
Jag har den i min boksamling.

Kolla Amazon...
Citera
2007-07-09, 03:52
Medlem
526s avatar
Citat:
Svarta bibeln finns ... läs hela tråden...
Jag har den i min boksamling.

Kolla Amazon...

Läs upp något då?
Citera
2007-07-09, 06:45
Medlem
PaaZuZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Vi har väl ingen här som tror på "The Old Ones" ?

Jo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in