2013-02-08, 00:28
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simile
Någon som vet vilket som är det billigaste lössnuset? LD kostar 40 kr, vilket är rätt så billigt, men finns det något som är billigare?

hej LD lös har 40 gram nu

men du leta efter megapol, oden, knox, gustavus, Phantom, offroad (nordströmmen julesnus om den finns kvar) och (knekt 37g)

vissa sorter är svårhittade priserna kan variera lite från butik till butik

själv köpte jag en offroad lös 40 gram original för 35 kr samma var priset för den sniknare knekt snuset

ska du köpa offroad lös så kör in dig på original eller med lakritssmak de lär vara bäst efter mina smaklökar

du får helt enkelt fråga efter det billigaste snuset men tänk på att småland har 35 gram
Citera
2013-02-08, 01:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
hej LD lös har 40 gram nu
....
småland har 35 gram

Haha, vilket skämt alltså! Frågan är om man ska skratta eller gråta. Förr låg ju all lössnus på 50 g, nu är man alltså nere på 35 gram i vissa fall, helt vansinnigt egentligen.
Citera
2013-02-08, 01:44
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Haha, vilket skämt alltså! Frågan är om man ska skratta eller gråta. Förr låg ju all lössnus på 50 g, nu är man alltså nere på 35 gram i vissa fall, helt vansinnigt egentligen.

japp allt låg på 50 gram sen 45 nu 42 och en del 40 nån på 37 och ner till 35

snart är det väl inte lönt att köpa en dosa tänkt om man får 5 gram lössnus i dosan den tar ju slut i en prilla ungefär

jag köper att man har 40 gram men lägre än så är orimligt dock testade jag knekt för skojs skull såg ingen skillnad men läste på dosan snuset var gott faktiskt

nu när LD, kronan, general osv är dyrare än phantom och offroad så snusar i alla fall jag det

man måste ju välja det billigaste som har rimlig smak och vikt i dosorna

tror du att knekt och kaliber osv minskar påsarna ännu mer eller reducerar dem till antal? läste på snusbolaget att kaliber gått upp i pris ifrån 203 till 215 singeldosa där kostar 26 kr
Citera
2013-02-08, 02:00
Medlem
Wosps avatar
Har för mig att Granit lös kostar runt 40 för 42 gram. Gott snus, lättbakat och helt klart prisvärt.
Citera
2013-02-08, 02:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
tror du att knekt och kaliber osv minskar påsarna ännu mer eller reducerar dem till antal? läste på snusbolaget att kaliber gått upp i pris ifrån 203 till 215 singeldosa där kostar 26 kr

Kalibers påsar (har ej testat Knekts ännu) är ju redan idag så löjligt små att de knappast kan bli mindre utan att klassas som mini-prillor. Däremot är det troligt att antalet prillor i dosan minskar, det ligger ju i linje med den smygprishöjningspolicy som de flesta snustillverkare verkar köra med numera.

SM har ju som vana att introducera vissa sorter billigt (Kronan portion kostade under 15:- när det kom, då var det 24g i dosan. Vad kostar det idag? Runt 40:- för 21,6g. Kaliber kunde man få för under 20an för något år sedan) , för att sedan höja priset när kunderna har vant sig vid snuset. Så det är rimligt att Kaliber kommer att bli dyrare med tiden.
Senast redigerad av JP1 2013-02-08 kl. 02:46.
Citera
2013-02-11, 20:27
Medlem
Tjorren här har haft bra pris på Granit Vit, men har höjt ordentligt nu i två omgångar till 299kr stocken . De har en del andra sorter billigt men vågar inte prova.

Vilka sorter är mest likt Granit Vit när man nu är van med den?
Citera
2013-02-11, 22:32
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frencheyes
Tjorren här har haft bra pris på Granit Vit, men har höjt ordentligt nu i två omgångar till 299kr stocken . De har en del andra sorter billigt men vågar inte prova.

mest lik vet jag inte men hört att knekt ska vara det kostar runt 200 kr stocken

annars så är kaliber god i smak likaså kan du testa knox, offroad och phantom, oden kan också vara roligt att ha testat LD tycker jag är god likaså kronan

annars får du prova dig fram
Citera
2013-02-12, 00:58
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frencheyes

du kan köpa Granit Vit billigare online om det är just det du vill ha, tex snus2.se, snusbolaget.se etc. dock frakt så skulle rekommendera att du köper på dig ett lager stockar för över 1000kr så det blir fraktfritt, soft att ha massa snus hemma med tycker jag

edit: kollade båda dessa sidor jag rekommenderade och var inte mycket billigare (tom dyrare på en av dom) men finns fler sidor, kolla den klistrade tråden om att köpa snus online. när jag köpte granit sist på snus2.se kostade det 269kr per stock
Senast redigerad av cbo 2013-02-12 kl. 01:04.
Citera
2013-02-12, 21:08
Medlem
similes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Har för mig att Granit lös kostar runt 40 för 42 gram. Gott snus, lättbakat och helt klart prisvärt.
Då föredrar jag LD istället, smakar mycket godare och kostar lika mycket (kanske är 2 gram mindre)
Citera
2013-02-13, 22:39
Bannlyst
Billigaste snus affärn i stockholm just nu???

Har willys billigt snus? Och var får jag tag på alla

snus som inte är Swedish match?
Citera
2013-02-14, 09:16
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomSkickarBrev
Billigaste snus affärn i stockholm just nu???

Har willys billigt snus? Och var får jag tag på alla

snus som inte är Swedish match?

Willys är det billigaste jag har hittat för merparten av allt snus, te.x general portion 40 kr och granit som jag börjat köra mycket på sista tiden för 32 kr. Kan ju variera men mitt lokala willys har även ett mycket bra utbud
Citera
2013-02-14, 10:54
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Willys är det billigaste jag har hittat för merparten av allt snus, te.x general portion 40 kr och granit som jag börjat köra mycket på sista tiden för 32 kr. Kan ju variera men mitt lokala willys har även ett mycket bra utbud

vad kostar en dosa knekt och liknande på willys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in