2009-01-16, 20:47
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Jag har en fråga angående billigt snus.

I julklapp fick jag en s.k. snussats. En burk med tobaksmjöl och lite olika kemikalier. In i ugnen och så var det klart. Inga konstigheter och mycket gott resultat.
Min fråga gäller hållbarheten på detta snus. När blir det farligt att konsumera?

I bruksanvisningen stod det att snuset blir bäst om det får eftermogna en vecka i kylen, så sju dagar vet jag med säkerhet att det håller. Frågan är bara om jag lyckas göra av med 1,3 kg snus på en vecka.
Det enda som händer är kanske bara att det förlorar sin ursprungliga fuktighet. Eller? Blir det dödligt någon gång?

Peace.

Kärna nån, du har rätt i ditt antagande, det enda som händer är att det förlorar fuktigheten och sen efter en väldigt lång tid så kan det börja mögla. Tar dock rätt lång tid om du förvarar det i kyl.
Citera
2009-01-18, 03:40
Medlem
pollts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Kärna nån, du har rätt i ditt antagande, det enda som händer är att det förlorar fuktigheten och sen efter en väldigt lång tid så kan det börja mögla. Tar dock rätt lång tid om du förvarar det i kyl.

Ett helt godkänt sätt att förvara snuset utan att det förlorar alltför mycket konsistens eller fuktighet är annars att slänga in dosorna i frysen. Ta fram dosor en och en allt eftersom du konsumerar så att du alltid har en på upptining i kylen, tinar man dem på det sättet blir det på något vänster "skonsammare" eller vad man ska säga, så konsistensen inte förändras alltför mycket.

Vet att det fungerar utmärkt med lössnus och ska nog funka minst lika bra med portion också.

edit: Glömde hela prisgrejen också. ICA Maxi Solbacken (Skellefeå) 260:- för en stock skruf stark portion, tråkigt dock att det ibland förvarats för varmt så att det ser ut som att nån hällt ett snapsglas vatten i vaarenda dosa..
Senast redigerad av pollt 2009-01-18 kl. 03:44.
Citera
2009-01-24, 12:05
Medlem
gottmospahedens avatar
Göteborg

Billigaste jag vet ( GÖTEBORG ), är T-livs på Andra Långgatan. cirka 120 spänn för en offroad portion har jag för mig.

Annars så är Ottos på vågmästareplatsen också kunglig, köpt där sedan jag var 15.
Citera
2009-01-24, 12:57
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Billigaste jag vet ( GÖTEBORG ), är T-livs på Andra Långgatan. cirka 120 spänn för en offroad portion har jag för mig.

Annars så är Ottos på vågmästareplatsen också kunglig, köpt där sedan jag var 15.

Låter väldigt dyrt med 120 spänn för en dosa?
Citera
2009-01-27, 21:15
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-stefans
129 för en stock?! länge leve malmö

Turken i Fosie säljer det ännu billigare.
Citera
2009-01-30, 01:35
Medlem
haiguises avatar
Vet nån vad en stock Knox portion kostar på typ.. 7/11 eller pressbyrån? I göteborg
Citera
2009-02-01, 22:18
Medlem
alex168s avatar
Tjena jag undrar vart man kan få tag på billig snus i Malmö STAD och LUND:

Jag är helst intresserad av General portion, men skulle kunna tänka mig något snarlikt, inte Kronan dock funkar inte för mig.

Tänkte bara att det va dags att uppdatera listan lite

Jag handlar vid dagsläget snuset på ICA Tuna i Lund:
General Portion - 34:90kr i andra ord 35kr

Jag tycker att det är sjukt dyrt, fattar mig inte på det!

Tack för alla bra inlägg hit tills
Citera
2009-02-01, 22:29
Medlem
LuckyStars avatar
99 kr en stock offroad tobakshandel mittemot bilbesiktningen i Partille (mellbyvägen tror jag gatan heter)
om man köper stora mängder kan man nog med säkerhet förhandla ner priset ytterligare
Citera
2009-02-08, 22:44
Medlem
R.Rs avatar
Söker med ljus&lykta efter billigt snus i Sundsvalll.
Har varit alldeles för lat med vart jag handlat på sistone, mestadels har det blivit turkkiosker och typ videotek. Vilket resulterat i kostnader på 40 spänn för ettan portion, 48 för general lös osv

Hjälp
Citera
2009-02-09, 22:44
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Söker med ljus&lykta efter billigt snus i Sundsvalll.
Har varit alldeles för lat med vart jag handlat på sistone, mestadels har det blivit turkkiosker och typ videotek. Vilket resulterat i kostnader på 40 spänn för ettan portion, 48 för general lös osv

Hjälp

Hör med 118100? dom borde ju kunna ge ett bra svar tycker man.
Citera
2009-02-09, 22:50
Medlem
Hypancistruss avatar
Liljeholmstorgets tobak i Liljeholmen tar 250kr för en stock Phantom lös.
Citera
2009-02-09, 22:54
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Hör med 118100? dom borde ju kunna ge ett bra svar tycker man.

Du, det var en ide. Men om de har koll på sånt kan man ju undra

Edit: 18 spänn för att fråga tydligen. Vilket jag inte har på telefonen just nu, dessutom är de ju mer än en halv dosa för sjuttsingen. Nej kom igen nu FB, nån vänlig själ som också bor här i trakten och kan ge ett tips så åker jag och köper en stock imorrn
Senast redigerad av R.R 2009-02-09 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in