En öppen fråga till alla snusare; Hur gör ni nu efter prishöjningen? Själv köpte jag en dosa general igår, och höll på att tappa andan när kisen i kassan sa 38.50!
Alltså jag snusar mellan 5 och 7 dosor i veckan, och har en knaper budget. Hur fanken ska man lösa problemet? Numera borde man ju kunna konkurrera med tobaksaffärerna genom att en gång i månaden ta finlandsfärjan. Säljer du dosan för 25 spänn (borde vara en vinst på drygt 8 kr dosan, då en stock går på 180 kr på båten) så gör man ju en god vinst. Köparen kommer ju ännu bättre undan, och bäst av allt är att vi snuvar den skenheliga staten på några korvören!
Så, hur har ni snusare där ute tänkt tackla problematiken?
Idag fick jag köpa en dosa General (Kronan var slut) på Pressbyrån. 40:- för en dosa. Nu var det fel tråd för detta men jag blev så arg att jag var tvungen att skriva av mig.
Annat var det på den gamla goda tiden när man började snusa och köpte Generaldosor för 16:-
När jag började snusa kostade en dosa (rallarsnus och röda lacket iaf) 2 kr och 50 öre.
kan man tex be en polare om att köpa från www.swedishsnus.com och sen skicka hem? Det blir ju fan så mycket billigare!
Tänk bara på att det måste vara ett land utanför EU och att frakten nog blir ganska dyr. Med lite otur åker du på tullavgift och skatt om tullen upptäcker att det är snus och i så fall blir det sannolikt dyrare, tyvärr.
Är det någon som har koll på om Rallarsnus finns kvar? Det låter smarrigt
Och vet ni vart Probe Lös finns, har bara sett portion.
Och billigast Prima Fint? Där jag köper tar han 35 spänn, måste finnas billigare.
240 betalar jag för en stock general portion i Göteborg. Köper från en liten cigarrbutik på linnestan. Nån som vet om något ställe som säljer general billigare i Göteborg?