• 4
  • 5
2006-12-19, 04:25
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Utveckla? Knappast, det vore att ge dig en maktposition

Skämt åsido: killar som mig tar inte skit från en tjej, vi sätter oss själva i första hand. Vi ligger inte på rygg p.g.a. lite sötsmakande uppmärksamhet, vi väntar inte på någon tjej som tror att spelet fungerar på oss. Vi ser mönstret, vi känner lukten av falska signaler och vi garvar åt skiten. När vi träffar någon som det funkar med så tar vi det för vad det är, vi höjer aldrig upp någon i skyarna och vi låter inte våra personliga livsmål och drömmar få lida för att en tjej kommit "i vägen". Kärlek går alltid att utveckla, men killar som mig väljer partner med en stor dos kritisism. Vem som helst kan inte släppas in, vem som helst ska man inte ödsla tid eller energi på.

Spela svårfångad? Jaha ok, vi hörs och ha det bra. Jag har viktigare saker för mig.

Så fungerar jag. Sedan träffar jag någon annan, mer intressant och tillgänglig människa istället.

Naturligtvis ger jag en cynisk version av det hela. Men det handlar om integritet, om styrka och mod och allt sådant som ni tjejer finner attraktivt, men som samtidigt fungerar som en sköld mot en bizarr och högst brännande verklighet. Det fungerar inte att vara snäll, det är att döda sig själv sakta men säkert.

Du borde lägga till det här inlägget under dina signatur-trådar.

Kloka ord i övrigt, jag är precis likadan själv. Lek-o-spel-stadiet känns passé.
2006-12-19, 07:40
Medlem
Hymers avatar
Jag vill inte ha en relation som är en ständig maktkamp, och definitivt inte en relation där den ena partnern har övertaget, "makten". Tjejer som är ute efter sådant undviker jag.

Jag vill ha tvåsamhet, kärlek och sammarbete.
2006-12-19, 10:26
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Låter som att det kanske vore dags för dig att sluta vara "presens" med dylika typer av tjejer?*tips*. Men månne det handla om en symbios, där du själv får ut något utav "spelet" ifråga? Jaa, detta då förutom en sjuhelvetes bitterhet, menar jag.
Nåja, valet är ditt eget- ville bara tipsa om att du kan göra bättre val här i livet om du vill...(bitterhet skapas av skuldbeläggelse på andra än en själv).
Jag beskyller inte någon för min bitterhet förutom mina egna misstag i livet, alltså ingen annan än mig själv. Ja, jag tycker spelet är befängt och omänskligt, men det är min åsikt. Jag har lärt mig att sätta mina egna värderingar och krav på livet framför att åka kärleksbanan med vem-som-helst och för MIN del så är det ett sätt att överleva karusellen. Något fel med det?

Hur menar du med det första, att vara "presens" med olika typer av tjejer? Jag är morgontrött och bitter och behöver mitt morgonkaffe
2006-12-19, 10:27
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Du borde lägga till det här inlägget under dina signatur-trådar.

Kloka ord i övrigt, jag är precis likadan själv. Lek-o-spel-stadiet känns passé.
Haha, ja kanske det

Det är tröttsamt det där lek-och-spel stadiet, ja. Fy fan... Förmodligen oavsett om man är kille eller tjej (så klart). Ur min synvinkel är det dock naturligtvis lättare att beskylla det kvinnliga könet...

Skämt å sido tycker jag alla som har bränt sig ska ta mina ord på allvar. Det fungerar att vara mänsklig, kärleksfull och allt det där, även om man sätter sig själv i första hand. Sluta spela, börja trolla!
2006-12-19, 16:07
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
text
...
Spela svårfångad? Jaha ok, vi hörs och ha det bra. Jag har viktigare saker för mig.
...
text
Det citerade stämmer bra in på mig, jag tycker dock att många egenskaper du talar om inte är kopplat till spelare eller inte spelare. Att t.ex. "inte ta skit" handlar mer om ifall man har stake eller ej.

Men, stort men, i vissa situationer kan det ge mycket att släppa på ett sådant resonemang. Inte för att gifta sig med någon tjej som beter som en tonåring, utan för att umgås. Det gör det lättare att umgås med andra om man anpassar sig efter deras "regler". På senare tid har jag lärt mig att uppskatta (ytliga) relationer med människor som inte alls är som jag. Det blir lätt slätstruket och tråkigt att bara umgås med likasinnade.

Handlar det kanske om trygghetsskapande när man ramar in sig i ett hörn och vägrar umgås med andra..? Hur som helst tror jag inte att man tjänar på det.
2006-12-19, 18:23
Medlem
Att ni bara orkar. Sluta spela spel och var ärliga och rakt på sak. Ska det vara så jävla svårt???
2006-12-19, 18:33
Medlem
Snövits avatar
Den här tråden består mest av oneliners och chat. Dessutom var flera av de seriösare inläggen OT.

Tråd Låst!

/Moderator
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in