2008-01-21, 09:28
  #949
Medlem
Vilka program finns det som man kan låsa upp SE z610i?

Jag testade att köpa: KulanKendi

Men har inte fått något login ännu, så tänkte höra med er vilken mer bra det finns?
Citera
2008-01-21, 12:19
  #950
Medlem
edit fick det att fungera
__________________
Senast redigerad av Softar 2008-01-21 kl. 12:31.
Citera
2008-01-21, 14:12
  #951
Bannlyst
Finns det något sätt man kan LÅSA upp operatörlåset till K800i?

Jag vill ta bort operatörlåset inte unbranda den......

Har tre just nu vilket jag hatar
Citera
2008-01-21, 17:28
  #952
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
asså finns det någon relevant skillnad på Dcu-60 och Dcu-65 m.fl?

Nopp det enda som skiljer på DCU-75 är att du kan ladde telefonen samtidigt som du har den inkopplat på usbn på datorn.
Citera
2008-01-22, 17:20
  #953
Medlem
Modeller som går att låsa upp gratis med en DCU-60 är
DB2010/2012 CID49
och
DB2020 CID49/51/52
K530/K550/K610/K770/K790/K800/K810/K818/S500/
T650/V630/W580/W610/W660/W710/W830/W850/
W880/W888/Z610/Z710
Filerna är inte så svåra att hitta men vet man inte hur google fungerar så får man väl betala för upplåsningar.
Citera
2008-01-23, 20:25
  #954
Medlem
sdfgdfg
Citera
2008-01-24, 12:39
  #955
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
sdfgdfg

google.se/googletranslate
Citera
2008-01-25, 09:53
  #956
Medlem
Imei.

Hittade en LG KU990 Viewty på en trottoar efter en ligamatch i England. Mobilen var låst till T-Mobile UK men är numera upplåst. Har googlat som en tok och vad jag fattar så kommer troligen telefonen att sluta funka inom två månader. Är imeinummret låst så kan man inte ringa. Finns det någon som kan hjälpa mig att ändra detta imei? Kanske ska jag kontakta T-Mobile och skicka över luren till den riktiga ägaren igen. Vad skulle ni gjort? Jag är kass på telefoner.

Simma lugnt!
Citera
2008-01-25, 10:08
  #957
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneb9
Hittade en LG KU990 Viewty på en trottoar efter en ligamatch i England. Mobilen var låst till T-Mobile UK men är numera upplåst.
Har läst att den bara låses i det landet den spärras så det kanske är lugnt om dom inte ändrat på det.
Citera
2008-01-25, 10:08
  #958
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danneb9
Hittade en LG KU990 Viewty på en trottoar efter en ligamatch i England. Mobilen var låst till T-Mobile UK men är numera upplåst. Har googlat som en tok och vad jag fattar så kommer troligen telefonen att sluta funka inom två månader. Är imeinummret låst så kan man inte ringa. Finns det någon som kan hjälpa mig att ändra detta imei? Kanske ska jag kontakta T-Mobile och skicka över luren till den riktiga ägaren igen. Vad skulle ni gjort? Jag är kass på telefoner.

Simma lugnt!

Den är din, inte mkt att göra, nej den kommer att låsas i England och inte i sverige, enjoy the phone!
Citera
2008-01-25, 10:53
  #959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chabbsteR
Den är din, inte mkt att göra, nej den kommer att låsas i England och inte i sverige, enjoy the phone!

Hmmm.....

alla operatörer är anslutna... vid stöldspärrning ändras statusen (grålistas) på IMEI numret i operatörens databas, denna databas synkas regelbundet med en internationell databas på Irland de allra flesta operatörer är anslutna. På så sätt spärras IMEI numret inte bara här i Sverige, utan den spärras hos samtliga operatörer som är anslutna mot databasen på Irland.
Citera
2008-01-25, 11:16
  #960
Bannlyst
Okej, det var inget jag visste, trodde dom bara spärrades i landet dom är köpta/anslutna i. Du får väl ändra IMEI på den eller nåt.. annars så kastar du den bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in