Citat:
Ursprungligen postat av chabbsteR
Den är din, inte mkt att göra, nej den kommer att låsas i England och inte i sverige, enjoy the phone!
Hmmm.....
alla operatörer är anslutna... vid stöldspärrning ändras statusen (grålistas) på IMEI numret i operatörens databas, denna databas synkas regelbundet med en internationell databas på Irland de allra flesta operatörer är anslutna. På så sätt spärras IMEI numret inte bara här i Sverige, utan den spärras hos samtliga operatörer som är anslutna mot databasen på Irland.