Hade tänkt byta bil nu och letar efter en liten och rolig bil med stark motor. Hoppas det finns några flashbackare som kan hjälpa mig välja rätt. 
Några krav jag har är:
Några modeller jag kollat på är:
Ford Focus ST170
Snygg bil, 170hk. Man kan hitta en 02-03 för runt 100k. I tester jag läst klagar dock många på att motorn är slö.
Dessutom verkar farthållare vara ovanligt på denna modellen.
Seat Leon 1.8T
180hk och rätt billig. Samma bottenplatta som Audi A3 och VW Golf. Tar dock emot lite att köpa en Seat. Dessutom verkar modellen vara ganska ovanlig så det kan bli svårt att hitta en man gillar.
Opel Astra Bertone 2.0T
Inte en "hothatch" men ändå lite intressant då den har 192hk och verkar ha farthållare som standard. Finns dock bara som coupé.
Toyota Corolla T-Sport
192hk. Corollan har ju minst sagt bra rykte om sin kvalité så den känns som ett tryggt val, och är förmodligen modellen jag lutar mest mot nu.
Bubblare:
Fiat Coupé 20V Turbo
220hk. Mer sportbil än "vanlig" bil vilket märks på försäkringen.
Audi A3 1.8T
180hk. Folk som äger Audi tenderar att vara rövhål i trafiken, och jag vill inte bli som dom.
Golf GTI
150-180hk. Tycker Golfen är ful som stryk, dessutom är dom för dyra jämfört med vad man får för utrustning osv.
Aldrig i livet:
Volvo *
Volvo tar jag inte i med en tvåmeters radiostyrd tång.
Saab 9-3 2.0T
För ful och absolut noll kvalité och andrahandsvärde.
Har ni några andra tips eller tycker jag fått nåt om bakfoten?

Några krav jag har är:
- -00 eller nyare
- Pris 80000 - 130000
- 150+ hk
- Gärna 4/5-dörrars
- Farthållare, ACC och sportstolar
- Inte för saftig försäkring
Några modeller jag kollat på är:
Ford Focus ST170
Snygg bil, 170hk. Man kan hitta en 02-03 för runt 100k. I tester jag läst klagar dock många på att motorn är slö.

Dessutom verkar farthållare vara ovanligt på denna modellen.
Seat Leon 1.8T
180hk och rätt billig. Samma bottenplatta som Audi A3 och VW Golf. Tar dock emot lite att köpa en Seat. Dessutom verkar modellen vara ganska ovanlig så det kan bli svårt att hitta en man gillar.
Opel Astra Bertone 2.0T
Inte en "hothatch" men ändå lite intressant då den har 192hk och verkar ha farthållare som standard. Finns dock bara som coupé.
Toyota Corolla T-Sport
192hk. Corollan har ju minst sagt bra rykte om sin kvalité så den känns som ett tryggt val, och är förmodligen modellen jag lutar mest mot nu.
Bubblare:
Fiat Coupé 20V Turbo
220hk. Mer sportbil än "vanlig" bil vilket märks på försäkringen.
Audi A3 1.8T
180hk. Folk som äger Audi tenderar att vara rövhål i trafiken, och jag vill inte bli som dom.
Golf GTI
150-180hk. Tycker Golfen är ful som stryk, dessutom är dom för dyra jämfört med vad man får för utrustning osv.
Aldrig i livet:
Volvo *
Volvo tar jag inte i med en tvåmeters radiostyrd tång.
Saab 9-3 2.0T
För ful och absolut noll kvalité och andrahandsvärde.
Har ni några andra tips eller tycker jag fått nåt om bakfoten?
tyvärr har den lite föråldrat utseende, specielt bak.