2006-12-17, 18:19
Medlem
Elvis_Depresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
"am adolf hitlerplatz " - okänd 40 talsgrupp.

Skön låt, påminner om Edward Persson fast de sjunger med en mer nasal stämma. Ingenting man kan lyssna på på jobbet tyvärr eftersom det skulle kunna misstolkas.

kan hålla med om att det är en nedrans sväning låt, men som sagt inget att lyssna på vid finare tillställningar.
Citera
2006-12-17, 21:31
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Jafan Skrewdriver åker på ibland, de har trots allt gjort en av världens bästa låtar; Anti-social.

awh nu blir jag lite rädd, är det dem som gjort orginalet?
Oi! the arrase som är ett spanskt Oi band har med gjort en låt som heter det, behöver ju iofs inte vara samma men är väll möjligt då de gjort endel andra engelska oi covers. Trodde dock de borde hata nazis...
Citera
2006-12-17, 22:27
Bannlyst
Cockney Rejects gör en grym version av Forever Blowing Bubbles. Ja, West Ham är ett skitgäng som jag alltid ogillat. Allt jävla gullande med dem, speciellt från svenskar som håller på de större engelska lagen, är för jävligt.
Citera
2006-12-17, 23:28
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
awh nu blir jag lite rädd, är det dem som gjort orginalet?
Oi! the arrase som är ett spanskt Oi band har med gjort en låt som heter det, behöver ju iofs inte vara samma men är väll möjligt då de gjort endel andra engelska oi covers. Trodde dock de borde hata nazis...

Nihilistics kör en fantastisk cover på Anti-Social och det står I.Stuart som låtskrivare på den plattan.
Citera
2006-12-18, 09:31
Medlem
WerteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillipekka

Kobojsarna - Sång om ingenting (Skön dänga men hur fan kan man göra en sång om ingenting??)

Låten handlar ju faktiskt om något
Citera
2006-12-18, 09:36
Medlem
Yalsa Band - Heroinet är du Min Älskling - Skön låt som fan, även om jag inte är någon heroinist.

Frälsningsarmen - Barnatro - Fin bit, omtanke är en bra sak men blir för mycket kristet.
Citera
2006-12-20, 23:03
Medlem
Lyssnar på en del hip-hop som handlar om droger, hat mot vita osv. Avskyr budskapet men tycker musiken är riktigt bra.
Citera
2006-12-21, 12:19
Medlem
atoms avatar
Hmm, jag gillar ju power metal tyvärr är texterna ofta ganska usla ex. "Hit my golden shield".

Sen har vi en skön suparlåt nämligen "Bärs och brännvin" tyvärr skriker sångaren SIEG HEIL mitt i låten, det passar väldigt bra men tyvärr så kan man bara för det inte lyssna på den i vissa sällskap...
Citera
2006-12-21, 12:45
Medlem
Vet inte om man ska kalla det budskap direkt. Men texten till Radiohead - Creep är så löjlig att den förstör låten helt och hållet.
Citera
2007-01-01, 17:01
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QlolfGang
Dan Berglund - de mördades fria republik

Jag vill protestera, budskapet är det bästa med låten. Världens bästa låt att spela på en fest så fort man kommer över en gitarr.

Citat:
Ursprungligen postat av KateH
Vet inte om man ska kalla det budskap direkt. Men texten till Radiohead - Creep är så löjlig att den förstör låten helt och hållet.

Vad är det för löjligt med den texten?
Citera
2007-01-02, 00:18
Medlem
Herr Butts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atom
Hmm, jag gillar ju power metal tyvärr är texterna ofta ganska usla ex. "Hit my golden shield".

Sen har vi en skön suparlåt nämligen "Bärs och brännvin" tyvärr skriker sångaren SIEG HEIL mitt i låten, det passar väldigt bra men tyvärr så kan man bara för det inte lyssna på den i vissa sällskap...

nej då, skinhead skriker han
Citera
2007-01-02, 00:46
Medlem
pimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Imperiet - Österns röda ros, har underbar melodi och arrangemang men texten är rakt igenom pinsamt melodramatisk kommunistpropaganda.

Hehe... då kontrar jag med Imperiet - Ballad om en Amerikansk officer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in