2010-07-08, 14:22
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Kopplingar till ex polischefens nätverk?

Eller till härvan med folkpartisten och hans anhang som fälldes för brott på samma tema.
Citera
2010-07-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
En dator har lämnats in till en firma som sysslar med återskapning av raderade data. Datorn har uppenbarligen varit gemensam i hemmet Littorin. Begäran från kunden har varit att ta fram raderade mail och dokument och visade webbsidor. Standardförfarande med andra ord. Det fanns raderade mail som visade på förhandling med prostituerad. Inga smaskiga bilder. Inget som visar att affären genomförts. Den prostituerade kvinnan har uppenbarligen varit vuxen. Dator och producerat material har återlämnats kunden.

Om detta är sant så skulle uppgiftslämnaren vara SOs exhustru som pressar SO på underhåll för barnen i miljonklassen.
Citera
2010-07-08, 14:25
Medlem
marreparres avatar
Citat:
En dator har lämnats in till en firma som sysslar med återskapning av raderade data. Datorn har uppenbarligen varit gemensam i hemmet Littorin. Begäran från kunden har varit att ta fram raderade mail och dokument och visade webbsidor. Standardförfarande med andra ord. Det fanns raderade mail som visade på förhandling med prostituerad. Inga smaskiga bilder. Inget som visar att affären genomförts. Den prostituerade kvinnan har uppenbarligen varit vuxen. Dator och producerat material har återlämnats kunden.

Kan du avslöja mer specifikt vem som lämnade in datorn?
Citera
2010-07-08, 14:27
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Nej och jag vet väl inget mer egentligen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Om den har varit gemensam i deras hem så är fd frugan.
Citera
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grudax
Var det allt? Han kan väl för tusan hakar inte avgå på grund av det?

Gör man ett utspel i media att man vill kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser för jämlikhetens skull så blir det nog rätt svårt att värja sig om det kommer fram att man brukar köpa horor?
Citera
2010-07-08, 14:29
Medlem
DeLoreans avatar
Edit

Ingen som tänkt på möjligheten att det är ex-frun som hittar på nåt för att vinna fördelar i vårdnadsstriden? Sånt är inte så ovanligt.

Speciellt om det skulle visa sig att "bevisen" ligger på en dator som använts gemensamt av dem båda. Då lär det vara svårt att bevisa vem som gjort vad och allt det här går upp i rök....

Väldigt tveksamt av Aftonbladet att ta upp detta innan det är klart om det finns någon substans. Gör Aftonbladet precis vad som helst för att misskreditera Alliansen?
Senast redigerad av DeLorean 2010-07-08 kl. 14:32. Anledning: Lade till en sak
Citera
2010-07-08, 14:30
Medlem
Citat:
Nej och jag vet väl inget mer egentligen.

Framgår det om förhandlingen ledde till affär?
Citera
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Gör man ett utspel i media att man vill kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser för jämlikhetens skull så blir det nog rätt svårt att värja sig om det kommer fram att man brukar köpa horor?
Knappast för att man har haft kontakter med EN hora för fyra år sedan i en affär som inte ens är genomförd.

Det är inte tillräckligt varken för att få en minister att avgå eller för att sätta något som helst tryck i en vårdnadstvist.
Citera
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewing_oil
Jag kan bara se två tänkbara anledningar till att man inte väljer att publicera mer om detta.

1. Man kan inte styrka brottet till den grad som krävs för att man ska kunna publicera nyheten i god tro.
2. Man väntar med att publicera för att dra ut på storyn. Väntar man så kan man även snärja in fler inom regeringen. Personer som nu kommer att gå ut med att man "inte vet något om affären".

Här har du helt rätt, och det är alternativ 2 jag satsar mina pengar på. Aftonbladet skulle aldrig säga A utan att säga B - de säger A nu för att få uppmärksamhet, sälja några extra ex av dagens tidning och hoppas på att få med någon annan i träsket.
Citera
2010-07-08, 14:32
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewing_oil
Jag kan bara se två tänkbara anledningar till att man inte väljer att publicera mer om detta.

1. Man kan inte styrka brottet till den grad som krävs för att man ska kunna publicera nyheten i god tro.
2. Man väntar med att publicera för att dra ut på storyn. Väntar man så kan man även snärja in fler inom regeringen. Personer som nu kommer att gå ut med att man "inte vet något om affären".

Att man inte skulle publicera för att Sven-Otto inte längre är en offentlig person, som Lena Mellin påstår är ju fullständig bullshit. Det s.k. allmännas intresse väger ju givetvis tyngre än det mesta i en sån här affär. Kan Aftonbladet styrka eller göra sannolikt att Sven-Otto begått det aktuella brottet så är det bara en tidsfråga innan det publiceras.

Ursäkta, jag är en elak jävel, men oj vad jag hoppas på tvåan.
Citera
2010-07-08, 14:32
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Knappast för att man har haft kontakter med EN hora för fyra år sedan i en affär som inte ens är genomförd.

Det är inte tillräckligt varken för att få en minister att avgå eller för att sätta något som helst tryck i en vårdnadstvist.

Kan ju vara så att det finns mer i bakgrunden som ministern hoppas ska få bli kvar i garderoben om han avgår? Men nu är det blod i vattnet så det dröjer nog inte länge förrän vi får reda på vad det handlar om.

Vore extra kul om han kunde dra med sig lite fler statsråd i fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in