2012-08-31, 13:48
Medlem
Rimberts avatar
Väldiga spekulationer om en vanlig internettorsk här.
Palmemordet och jag vet inte allt...

Jag gick ur moderata samlingspartiet redan innan halvfigurer som Littorin och Reinfeld tog över där.
Det var illa nog med Unckel på sin tid.

Det enda jag hört inofficiellt om Littorin, som kanske inte är allmängods än, är att han en gång på fyllan och villan slagit sönder ett glasbord hemma hos Jan "Gluggen" Björklund.
Citera
2012-08-31, 14:11
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Väldiga spekulationer om en vanlig internettorsk här.
Palmemordet och jag vet inte allt...

Jag gick ur moderata samlingspartiet redan innan halvfigurer som Littorin och Reinfeld tog över där.
Det var illa nog med Unckel på sin tid.

Det enda jag hört inofficiellt om Littorin, som kanske inte är allmängods än, är att han en gång på fyllan och villan slagit sönder ett glasbord hemma hos Jan "Gluggen" Björklund.

Slagit eller råkat ha sönder?
Citera
2012-08-31, 14:17
Medlem
Tintinikongos avatar
Vet ni var och när Littorin är född/uppvuxen? Det fanns en kille som hette Littorin, där jag växte upp. Han kallades för Litto minns jag. Har alltid undrat om det är samma snubbe.

Bodde nära en som hette Koltai? Coltai?. Hans far var var inblandad i Göta finanshärvan vill jag minnas.
Citera
2012-08-31, 14:29
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Slagit eller råkat ha sönder?
.

Vad jag hört var det i ett utbrott, så det var mer än en olycka.
Känner ett vittne som var där och såg allt.
Det framgick inte vad som föranledde detta utbrott, men det handlade helt klart om ett vansinnesutbrott, under inflytande av starka drycker.

Det är bara att lägga märke tills hans spastiska blinkningar, så ser man vilken labil personlighet han är.
Alkohol gör troligen inte saken bättre.
Senast redigerad av Rimbert 2012-08-31 kl. 14:43.
Citera
2012-09-15, 02:00
Medlem
Lao Tzus avatar
Räddar Skåne...

Oklart om han ska lära skåningarna skriva CVn också.
Citat:
Littorin ska ge Skåne nya jobb

regionstyrelsens ordförande Pia Kinhult (M) ligger bakom rekryteringen

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/littorin-ska-ge-skane-nya-jobb
Citera
2012-09-15, 05:30
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Räddar Skåne...

Oklart om han ska lära skåningarna skriva CVn också.

Vilket misstag! Den mannen är ett stort misslyckande och borde i praktiken vara omöjlig att anställa.
Citera
2012-09-15, 08:32
Medlem
Titeln ”före detta minister” verkar helt enkelt fungera bättre utomlands än i Sverige, för på hemmaplan är hans varumärke inte riktigt lika starkt. Elaka tungor kallar honom rent av ”pratministern” och det är dessutom oklart hur starkt hans nätverk är inom svensk politik i dag.
Citera
2012-09-15, 09:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Lao Tzu skrev

Räddar Skåne...

Ha, ha. Ett nytt projekt? Det verkar ju gå dåligt för honom med Wiking minerals:

"Under försommaren blev det uppenbart att bolaget hade hamnat i en alltmer besvärlig finansiell situation. Ägare till 25% av aktierna begärde då att få till stånd en extra bolagsstämma i Wiking Mineral som avhölls den 26 juni. På den extra bolagsstämman föreslogs en ny styrelse som också valdes. Ny tf VD har tillsatts.

Det besvärliga finansiella läget kvarstår, Den nytillträdda styrelsen arbetar intensivt på att minska de fasta kostnaderna och att lösa finansieringsfrågan fram till positivt kassaflöde. Nödvändig och värdefull kompetens knyts framgent till bolaget genom externa samarbetsavtal."

http://www.cisionwire.se/wiking-mineral-ab-at/r/wiking-mineral--delarsrapport-januari-juni-2012,e328090

Pastor Litto är bara så patetisk. När det skrivs något negativt, så är han inte en "figur i den allmänna debatten" som han uttrycker det. Men att "tala ut" i sydsvenskan går bra:

"På fritiden ägnar han sig istället åt anglikanska kyrkan. Ett klarblått plastarmband runt handleden tillkännager ”I love streetpastors”."

Vem är Mats Ekstrand? Är han också en pånyttfödd kristen?

"– Vi tog många och långa promenader, säger Mats Ekstrand.

– Vi höll lite hand, skojar Sven Otto Littorin."

Eller har Litto blivit homo nu också?
Citera
2012-09-15, 10:56
Medlem
Lao Tzus avatar
Känns trots allt bra att han hittat sig själv.

Undrar vad han har emot Malmö?

Kanske våra stränga lagar mot köpkul.

Hursomhelst verkar vägen upp i karriären utstakad.
Citat:
För tidningen berättar han också att han hittat sig själv efter anklagelserna om sexköp.

Men någon flytt till Malmö blir det inte.

Tiden efteråt har varit tuff berättar han, men nu har han funnit sig själv.
- Det finns bara två sätt att gå, antingen ut eller upp, säger han.

http://www.expressen.se/kvp/littorins-nya-uppdrag-radda-telekomjobben/
Senast redigerad av Lao Tzu 2012-09-15 kl. 11:16.
Citera
2012-09-15, 12:25
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
...och för knappt två år sedan återfann de varandra i Silicon Valley. Sven Otto Littorin var där som oavlönad gästforskare på Stanford, Mats Ekstrand för att etablera Sony Ericsson i Kalifornien.

Hur var det nu det där med hans forskning? Kom vi inte fram till att det bara vara båg? Är han så dum att han ljuger om det där i sin första större intervju han gör?
Citera
2012-09-15, 13:04
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Vem är Mats Ekstrand? Är han också en pånyttfödd kristen?
Korruptionen klarnar.

Gissar att spektaklet kommer att betalas med skattemedel och att utvärderingen av ett sådant här projekt blir...........
Citat:
En överraskning är däremot rekryteringen av förre arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin, tillika Mats Ekstrands lumparkompis,

Littorin drömmer själv om att kunna knacka på hos de stora telekombolagen för att träffa deras ledningar och sälja in Skåne som en attraktiv region att etablera sig i.

http://blogg.sydsvenskan.se/frostberg/2012/09/15/nu-ar-det-upp-till-bevis-littorin/
Citat:
regionstyrelsens ordförande Pia Kinhult (M) ligger bakom rekryteringen

Mats Ekstrand och Sven Otto Littorin har känt varandra länge. Första gången de möttes var som 20-åringar i kadettskolan 1986 i Linköping och för knappt två år sedan återfann de varandra i Silicon Valley. Sven Otto Littorin var där som oavlönad gästforskare på Stanford, Mats Ekstrand för att etablera Sony Ericsson i Kalifornien.

Citera
2012-09-15, 19:06
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Skidaddle skrev

Hur var det nu det där med hans forskning? Kom vi inte fram till att det bara vara båg? Är han så dum att han ljuger om det där i sin första större intervju han gör?

Jo.

Han var inte på Stanford, utan på något som kallas: "Center for Innovation and Communication".

""Latinbloggen konstaterar att Center for Innovation and Communication, dit Littorin nu alltså förflyttar sig, till stor del är finansierat av svenska Vinnova – som sorterar under näringsdepartementet där sagde Sven Otto Littorin fram tills i somras var statsråd."

Vilket är grundat av David Nordfors:

Samma blogg har också letat fram ett CV från centrets grundare, David Nordfors, och noterar att han 2000-2002 var ”Associated Partner, Momentor AB Venture Catalyst, appointed by Founding Partner Sven Otto Littorin”.
http://www.makthavare.se/2010/11/17/littorin-till-stanford/comment-page-1/#comment-3447

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in