2007-07-03, 18:45
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Men det är ju egentligen Sven Otto som har blivit lurad..
Han lade ned pengar och möda på en MBA som inte visade sig vara giltig.
Tror du att han hade flaggat med den om han visste att den inte var godkänd?
Om nu Sven-Otto verkligen tror att han blivit lurad. Då har Fredrik verkligen problem
Saken är ju den att Sven-Otto redan har erkänt att han köpt en fejk-MBA!
Han sa redan i första TV-intervjuen: "Jag tog den bara för mitt eget nöjes skull och tänkte aldrig använda mig av den"
Varför tror du att han säger detta? Vem är den som lägger ner massor av tid, arbete och Pengar, på en MBA, och sen inte tycker det är nåt att bry sig om?
Möjligtvis ett geni
Citera
2007-07-06, 09:42
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Om nu Sven-Otto verkligen tror att han blivit lurad. Då har Fredrik verkligen problem
Saken är ju den att Sven-Otto redan har erkänt att han köpt en fejk-MBA!
Han sa redan i första TV-intervjuen: "Jag tog den bara för mitt eget nöjes skull och tänkte aldrig använda mig av den"
Varför tror du att han säger detta? Vem är den som lägger ner massor av tid, arbete och Pengar, på en MBA, och sen inte tycker det är nåt att bry sig om?
Möjligtvis ett geni
Men det här med att Littorin gick en massa år i Lund. Fick han någonsin ut en examen därifrån? Om inte är det väl lätt hänt att han sedan köpte sig en MBA?
Citera
2007-07-06, 10:10
Medlem
Lyckholms avatar
MEN HALLÅ!!!

Utbildning är faktiskt inte allt. Göran Persson har inte heller någon examen, slutförde aldrig sina studier (till socionom?) på Örebro Högskola. Han gjorde om Örebro till högskola och belönades med en hedersdoktorexamen.

DET OM NÅGOT är en köpt examen.

Och det är ju trots allt ganska glest bland akademikerna både hos S+V+MP såväl som hos alliansen.

Men visst, han kanske inte skulle ha skyltat med examen som han gjort. Men han gjorde det väl i god tro.

Alla har vi något skelett i garderoben. Jag tror inte man kan hitta helt felfria människor. Littorin gjorde fel. Men man har rätt att göra fel ibland utan att bli utsatt för lynchning.
Citera
2007-07-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
MEN HALLÅ!!!

Utbildning är faktiskt inte allt. Göran Persson har inte heller någon examen, slutförde aldrig sina studier (till socionom?) på Örebro Högskola. Han gjorde om Örebro till högskola och belönades med en hedersdoktorexamen.

Och det är ju trots allt ganska glest bland akademikerna både hos S+V+MP såväl som hos alliansen.

Men visst, han kanske inte skulle ha skyltat med examen som han gjort. Men han gjorde det väl i god tro.

Alla har vi något skelett i garderoben. Jag tror inte man kan hitta helt felfria människor. Littorin gjorde fel. Men man har rätt att göra fel ibland utan att bli utsatt för lynchning.

Att sossarna gjort dumheter är ingen anledning till att moderaterna ska göra det. Försök inte förflytta focus. Bluff-Otto Littorin har försökt fuska och luras, det är inte okej.
Citera
2007-07-06, 14:01
Medlem
Therons avatar
Citat:
MEN HALLÅ!!!

Okey, [s]aliga äro endast de mest inbilska. Om Littorin inte lyckades ta examen efter sex år i Lund, är det så långsökt att han istället köpte sig en MBA? Dessutom vid den tiden kanske han lärde sig extra mycket från Astragrabbarnas lektioner i fiffel & båg?

För att i nutid segla ganska ordentligt under falskt flagg.
Citera
2007-07-06, 18:51
Medlem
Citat:
MEN HALLÅ!!!

Smart sagt, jag håller typ med. Anledningen till att jag är så trött på politik nuförtiden är nog för att alla ska vara så osakliga. Om man kan hitta ett fel hos en motståndare så blåser man upp det till värsta överdriften. Hittar man nåt rätt så förnekar man det.
Citera
2007-07-06, 21:21
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Smart sagt, jag håller typ med. Anledningen till att jag är så trött på politik nuförtiden är nog för att alla ska vara så osakliga. Om man kan hitta ett fel hos en motståndare så blåser man upp det till värsta överdriften. Hittar man nåt rätt så förnekar man det.
Menar du att det är okey att använda sig av examenspapper köpta per postorder? Dvs tydligt visa att man har för avsikt att lura folk?

Vad skall vi i så fall med ett dyrbart utbildningsväsende till när det finns betydligt mer kostnadseffektiva Littorinska lösningar helt utan studielån?
Citera
2007-07-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Menar du att det är okey att använda sig av examenspapper köpta per postorder? Dvs tydligt visa att man har för avsikt att lura folk?

Vad skall vi i så fall med ett dyrbart utbildningsväsende till när det finns betydligt mer kostnadseffektiva Littorinska lösningar helt utan studielån?

Bla bla, jag är varken höger eller vänster. Jag tror inte att han har köpt sin examen. När han tog examen fanns kanpt internet. Han har säker hadlat i god tro.
Citera
2007-07-07, 09:27
Medlem
Therons avatar
Citat:
Bla bla, jag är varken höger eller vänster. Jag tror inte att han har köpt sin examen. När han tog examen fanns kanpt internet. Han har säker hadlat i god tro.
Jag märker det att du lever mer i din tro än verkligheten. Begreppet "handlat i god tro" finns väl knappt längre? Knappast med den höga utbildningsnivå som Sveriges arbetsmarknadsminister Littorin påstod sig att ha efter sex år i Lund utan att få ut någon examen.
Citera
2007-07-07, 10:46
Medlem
Presidentens avatar
Det festliga med Svin-Otto var inte hans fejkade examen, utan han sätt att hantera historien, hans förskoleaktiga plutmunskommentarer i stil med "Ja men jag HAR faktiskt en riktig examen...".
Heja Gris-Otto!
Citera
2007-07-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Jag märker det att du lever mer i din tro än verkligheten. Begreppet "handlat i god tro" finns väl knappt längre? Knappast med den höga utbildningsnivå som Sveriges arbetsmarknadsminister Littorin påstod sig att ha efter sex år i Lund utan att få ut någon examen.

Klagar du på att jag lever i tro? Det är patetiskt att någon överhuvudtaget anser sig leva i verkligheten i vårat lögn-samhälle!
Citera
2007-07-07, 20:46
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:

Vad har internet med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in