2010-07-10, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Han kunde ha sjukskrivit sig och avgått vid en lämpligare tidpunkt. Varför brann det i knutarna för?

Frågan är om Aftonbladet har rätt och/eller om de har något mer. Något har han ju antagligen gjort som han inte kan stå för med tanke på den hastiga avgången och snövitspratandet.

Han hade säkert blivit starkt ifrågasatt även om han sjukskrivit sig. Hans uttalande om "snövit" kanske har med vårdnadstvisten att göra, vi får se vad som händer härnäst.
Citera
2010-07-10, 19:07
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Låt SOL knulla med vem han vill.

Sätter 1:- på att denna pengakåta hora har nåt fuffens ihop med SOL:s exfru.
Allt för att få vårdnaden om barnen så klart och utmåla han som en torsk.
Citera
2010-07-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Nej, nej, nej. Det har ingen relevans för ett eventuellt förtalsmål om Littorin väljer att tala med pressen eller inte. Ingen alls.

Det har det visst det, det är en jättestor skillnad så uttala dig inte om sånt du uppenbarligen inte har koll på
Citera
2010-07-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Nej, nej, nej. Det har ingen relevans för ett eventuellt förtalsmål om Littorin väljer att tala med pressen eller inte. Ingen alls.

Det är klart att det spelar roll om SOL inte ville att dessa uppgifter skulle komma ut och att han därför kunde lägga fram anledningar eller endast en dementi till AB. Men du har rätt i att "Annas" förtal är den samma även om AB publicerade eller inte.

---------------
"Jag är ingen stålman men jag är inte heller Snövit" - Sven Otto Littorin
Citera
2010-07-10, 19:10
Medlem
Alonens avatar
Engångsföreteelse?
Om den här mannen köpt sig en kvinna, så är det jävlar inte första å sista gången! Vänta bara, fler yrkeskvinnor kommer att visa sig. En del sanna, andra osanna. Det vi behöver göra, är att bida vår tid, och låta drevet gå...
Time Will Tell...
Citera
2010-07-10, 19:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Ja inte vet jag, men jag är rätt säker på att det förekommer febril aktivitet på AB och att Mellinskan får skjuta på sin semester några veckor
Ja, risken är att det stekta fläsket blir bränt Man får verkligen inte hoppas att de verkligen har bakgrundskollat sin "källa" (om de nu har nån).
Citera
2010-07-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Det har det visst det, det är en jättestor skillnad så uttala dig inte om sånt du uppenbarligen inte har koll på

Vilken näsvis liten nolla. Det här är den relevanta texten i Brottsbalken:

1
Citat:
§ Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

Var någonstans finner du omkastad bevisbörda för förtalsbrott?
Citera
2010-07-10, 19:13
Medlem
RadioGaGas avatar
Alla nyhetsmedier utom Aftonhoran har nu gått ut med att Littorin, via sin advokat, förnekar sexköp. Ska bli intressant att se vad Aftonhoran gör härnäst.

Oh...tydligen hade Aftonhoran gömt det in en gammal artikel. Men alla andra medier har det som första nyhet utom horan förstås.
Senast redigerad av RadioGaGa 2010-07-10 kl. 19:15.
Citera
2010-07-10, 19:13
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Är du dum eller?
AB har ju redan spelat ut iaf delar av sina kort så de väntar nog på att SOL skall agera, nu har ju egentligen han ingen anledning att agera alls mer än att förneka detta via ombud.
Detta blåser säkert över på ett par månader...

Det skulle dock vara ytterst intressant om det vore så att SOL testar att stämma dem för ärekränkning/förtal men jag tror inte att det är aktuellt faktiskt.

SOL visste exakt vad AB skulle publicera och hoppades nog att hans avhopp skulle vara tillräckligt snabbt för att göra honom till en "icke officiell person" och därmed slippa publiceringen.

Det råder inga tvivel att SOL visste vad AB hade och trots detta så valde han att inte kommentera, mycket besynnerligt agerande att med berått mod se till att barnen tar del av denna skit.
Hade han valt att kommunicera med AB och dessutom varit oskyldig så hade knappast AB publicerat.

Varför skulle jag vara dum?

Det är ingen som vet anledningen till avhoppet än SOL och möjligtvis FR. Jag tippar på att han var väldigt nära att hoppa av redan innan p.g.a. vårdnadstvisten. När sedan josefsson-wannabe kommer med skandaluppgifter så brister det för honom.

Men om du följt tråden så borde du veta att sakfrågan faktiskt inte är relevant. Det spelar ingen roll om han har knullat "Anna" eller inte. Det enda som är viktigt är att han förnekar det och att AB nu rikserar ett förtalsåtal.

Ska SOL våga syna AB's bevis eller inte?

Jag antar att han gör det eftersom han ändå är politiskt "död"
Citera
2010-07-10, 19:15
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Nu är jag ju ingen juridisk expert men ett förtalsåtal gäller väl endast det förtal som faktiskt förekommit, d.v.s. mediadrevet där SOL anklagas för att ha köpt sex av "Anna"?

Då är det inte relevant med eventuella andra vittnen som säger: "ja han köpte sex av mig 200x". Det har ju inget med saken att göra. Det bevisar som bäst att SOL är kapabel att köpa sex men inte att han har gjort det av "Anna".

Ja inte vet jag, men jag är rätt säker på att det förekommer febril aktivitet på AB och att Mellinskan får skjuta på sin semester några veckor
Anna har säkert en del att berätta, särskilt om hon beslutat sig för att göra upp med sitt tidigare liv. Vad ska i så fall Littorin göra när hon börjar berätta detaljer, begära stängda dörrar för att skona sina barn?
Citera
2010-07-10, 19:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Jaså? Det där var intressant. På vad sätt menar du att det juridiskt sett i en förtalsrättegång är skillnad om S-O Littorin väljer att uttala sig för Aftonbladet eller inte? Han är inte skyldig att uttala sig för Aftonbladet och tidningen själv får stå till svars för det den publicerar oavsett om någon utpekad väljer att kommentera det eller inte.
Citera
2010-07-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ska SOL våga syna AB's bevis eller inte?

Jag antar att han gör det eftersom han ändå är politiskt "död"

Jag tror ABs uppgifter är korrekta och SOL kommer ligga jävligt lågt. Tror inte förnekanden med medföljande spaltmeter av andra kvinnor är något som gynnar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in