2006-12-09, 16:46
Medlem
pIkELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
tvålen
tvålelluljaaah!
Citera
2006-12-09, 16:53
Medlem
språk, kniv
Citera
2006-12-09, 17:01
Medlem
Hin Håle.s avatar
Näst efter språket, som redan nämts, skulle jag säga tryckpressen. Vore det inte för den gode herr Gutenberg (eller alla de samtida uppfinnare som tillsammans med Gutenberg uppfann den om man vill vara petig. Eller kineserna.. eller..). Vore det inte för boktryckarkonsten skulle världen sett mycket annorlunda ut idag. Mycket av den samlade kunskap vi idag har tillgång till skulle gått förlorad, och den stora massan hade fortfarande varit obildad.
Citera
2006-12-09, 23:32
Medlem
SmurfJeffels avatar
Helt klart det skrivna ordet; utan det hade tryckpressen varit ganska värdelös
Citera
2006-12-10, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
...silikon ...
Jag misstänker att du menar kisel (silicon = kisel).
Och i så fall åsyftar du nog egentilgen dopat kisel, dvs integrerade kretsar (mikrochip).

Om du nu inte menade silikon som i silikonbröst, i så fall ber jag om ursäkt.
Citera
2006-12-10, 00:05
Moderator
impieteers avatar
Pengar, räntan, hjulet och penicillinet.
Citera
2006-12-10, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cower
Och i så fall åsyftar du nog egentilgen dopat kisel, dvs integrerade kretsar (mikrochip).

Jag syftade mest på kisel men även tuttfyllnad.. kan inte avgöra själv vilket jag ser som bästa upptäkt, självklart kisel men kan ju inte dissa silikon eftersom jag är Man..

Frågan är vilken siliconvally man helst gjorde ett studiebesök i..
Citera
2006-12-10, 00:07
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cower

Det här är flashback, han menade defintivt silikon som i silikonbröst. Allt annat vore otänkbart.

Jag visade en gång några gymnasister runt i ett mikroelektroniklabb och där är alla skyltar på engelska så det står silicon överallt (obs, alltså inte silicone). Jag visade dem en kiselskiva och en av personerna i gruppen frågade mig hur man kan ha de där hårda grejerna i brösten...
Citera
2006-12-10, 14:41
Bannlyst
Jag lägger min röst på äggkoppen.
Citera
2010-05-11, 10:45
Bannlyst
Papperskorgen - människans bäste vän!
Citera
2010-05-11, 22:12
Medlem
Uhlvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Näst efter språket, som redan nämts, skulle jag säga tryckpressen. Vore det inte för den gode herr Gutenberg (eller alla de samtida uppfinnare som tillsammans med Gutenberg uppfann den om man vill vara petig. Eller kineserna.. eller..). Vore det inte för boktryckarkonsten skulle världen sett mycket annorlunda ut idag. Mycket av den samlade kunskap vi idag har tillgång till skulle gått förlorad, och den stora massan hade fortfarande varit obildad.

Vi har ju uppfunnit datorn så vi hade ju kunnat skriva och lägga upp texterna på datorn. Men tiden emellan skulle gått jävla mycket saktare!
Citera
2010-05-11, 22:28
Medlem
Dr. Wilys avatar
Felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in