2011-10-08, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag har bestämt mig. Det är bara du som inte förstår. Att som privatperson slå människor utan vederbörlig provokation, d.v.s. att vederbörande inte använder våld mot dig, är aldrig försvarbart. Särskilt inte om det är en kvinna. Att idka självförsvar mot knivbeväpnade gärningsmän är en annan sak. Därmed heller inte sagt att man måste slå gärningsmannen.

Det är värst vad du känner att du måste slänga dig med fula ord.

Ja, där håller jag däremot helt med dig. Män som slår ner kvinnor för att de säger saker som misshagar denne borde helt klart lobotomeras.

Vaddå "särskilt inte om det är en kvinna"?
Vad f*an spelar det för roll om det är en kvinna?

Jag kan erkänna att det inte var det bästa tillvägagångssättet, men kommunistslynan hade bland annat hånat mina släktingar som mördats av Stalin.
Och hånat min mormor som gått bort några dagar tidigare.
Och dessutom så sa hon "Kom igen, slå mig om du våga! GÖR DET!"

Förövrigt så var jag bara 15 år när detta hände, och hade ett par veckor tidigare blivit själv blivit slagen på käften av en kille (som hade misstagit mig för en annan person, som han var ovän med).
Med andra ord så var jag ung och dum, och på dåligt humör, och fick ut min ilska genom att spöa slynan.
Senast redigerad av Riksklanten 2011-10-08 kl. 01:31.
Citera
2011-10-08, 10:33
Medlem
orvarens avatar
OffT???

"...IQ kan räkna till 100,IQ kaaan ABC...där hjärnan tar slut tar nävarna vid.."

Slår du barn som är stöddiga också?

Barn är ju,som kvinnor (oftast),svagare än män! (men är du en man?)

Att bara klappa till någon för att de säger något,tyder ju på problem..

Sök för det,eller åk någonstans där det är accepterat att slå någon på käften,för att de sa något om hundar,knulla och din mamma i samma mening.
Citera
2011-10-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
OffT???

"...IQ kan räkna till 100,IQ kaaan ABC...där hjärnan tar slut tar nävarna vid.."

Slår du barn som är stöddiga också?

Barn är ju,som kvinnor (oftast),svagare än män!

Barn kan inte alltid förstå konsekvenserna av sina handlingar. Det kan vuxna kvinnor.

Men du anser väl att kvinnor måste skyddas och tas om hand som om vi vore förståndshandikappade.
Jag gissar att du är emot kvinnlig rösträtt också.

Så, nej jag skulle helst inte slå någon under femton. (I vissa fall kan jag slå någon under femton, men då skall det vara illa. Men ingen under tolv iallafall.)

Citat:
(men är du en man?)

Nej det är jag inte.

Citat:
Att bara klappa till någon för att de säger något,tyder ju på problem..

Som jag skrev i inlägget strax ovan, så var jag bara nyss femton fyllda när det hände, och då är man inte fullt vuxen och därmed inte fullt mogen.

Citat:
Sök för det,eller åk någonstans där det är accepterat att slå någon på käften,för att de sa något om hundar,knulla och din mamma i samma mening.

Jag vet inte vars det är accepterat och inte.
Men denna incident inträffade iallafall i Sankt Petersburg år 2005.
Har själv sett liknande saker hända där ett antal gånger.
Senast redigerad av Riksklanten 2011-10-08 kl. 13:03.
Citera
2011-10-08, 22:17
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksklanten
Barn kan inte alltid förstå konsekvenserna av sina handlingar. Det kan vuxna kvinnor.

Men du anser väl att kvinnor måste skyddas och tas om hand som om vi vore förståndshandikappade.
Jag gissar att du är emot kvinnlig rösträtt också.

Så, nej jag skulle helst inte slå någon under femton. (I vissa fall kan jag slå någon under femton, men då skall det vara illa. Men ingen under tolv iallafall.)

Nej det är jag inte.

Som jag skrev i inlägget strax ovan, så var jag bara nyss femton fyllda när det hände, och då är man inte fullt vuxen och därmed inte fullt mogen.

Jag vet inte vars det är accepterat och inte.
Men denna incident inträffade iallafall i Sankt Petersburg år 2005.
Har själv sett liknande saker hända där ett antal gånger.
Så,det var en vuxen kvinna du slog när du var barn?
(är man 15 är man bara ett barn!)

Tar du leg. innan du kilpper till ett barn 11-15år,eller är det bara om de ser yngre än 21,som du tar leg.?

Har sett per TV/internet att folk mördas med machete i Afrika,är det OK att göra likadant här då? (har sett i StP.Burg..? )

What ever... Slår du mig,så slår jag tillbaka. Om det var "för löst" så kommer jag enbart hålla kvar dig tills polisen tar hand om dig för misshandel.

En tokig kärring som slår barn,sina eller andras skulle jag också hålla fast tills hon blev omhändertagen.
Citera
2011-10-09, 13:52
Medlem
Citat:
Så,det var en vuxen kvinna du slog när du var barn?
(är man 15 är man bara ett barn!)

Jag vet inte riktigt hur gammal hon var. Mellan 14 och 18 ungefär.

När man är 15 så är man väl i gränslandet mellan barn och vuxen. Vissa är mera vuxna vid 15, vissa mindre.

Citat:
Tar du leg. innan du kilpper till ett barn 11-15år,eller är det bara om de ser yngre än 21,som du tar leg.?

Jag har sällan behövt klippa till folk överhuvudtaget.
Om någon som ser ung ut skulle göra någe' djävelskap så skulle jag väl fråga hur gammal personen är, för att bedöma om jag bör klippa till vederbörande, eller om det räcker med en redig utskällning.

Citat:
Har sett per TV/internet att folk mördas med machete i Afrika,är det OK att göra likadant här då? (har sett i StP.Burg..? )

Och vars ligger "här" ?

Jag befann mig i Sankt Petersburg, och hade sett liknande saker hända i Sankt Petersburg.

Citat:
What ever... Slår du mig,så slår jag tillbaka. Om det var "för löst" så kommer jag enbart hålla kvar dig tills polisen tar hand om dig för misshandel.

En tokig kärring som slår barn,sina eller andras skulle jag också hålla fast tills hon blev omhändertagen.

Ja, gör det du. Håll kvar mig.
Men räkna med att jag isåfall spottar dig i ansiktet, skriker så det skär i dina öron, och biter dig så hårt att du skiter i brallan.
Puss <333
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in