2006-12-07, 17:05
Medlem
kallebostons avatar
Så här är det.. Jag jobbar på en liten firma (det är bara jag och chefen) och jag har fått ett erbjudande jag i princip inte kan tacka nej till beträffande lön och arbetsförhållanden. Hur sköter jag min uppsägning på ett snyggt sätt?

Vi ligger typ två månader efter i planeringen, har jobb så det står härliga till samt att jag vet att det är svårt att få tag på folk nu. Säger jag upp mig halverar jag ju faktiskt arbetsstyrkan. Sen är jag en sån där känslig kille som känner lojalitet Har ni några tips på hur jag ska svälja det och istället bara tänka på mig själv? Finns säkert många därute som varit med om samma sak. Ge mig några handfasta råd tack
Citera
2006-12-07, 17:35
Medlem
svenils avatar
Ja som du säkert förstår så finns det ju bara ett sätt att handskas med situationen, det är att säga till chefen som det är. Ju förr desto bättre, dessutom. Eftersom du då ger honom längre tid att hitta en ersättare när du börjar på ditt andra jobb.
Citera
2006-12-07, 17:59
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenil
Ja som du säkert förstår så finns det ju bara ett sätt att handskas med situationen, det är att säga till chefen som det är. Ju förr desto bättre, dessutom. Eftersom du då ger honom längre tid att hitta en ersättare när du börjar på ditt andra jobb.
instämmer.
Citera
2006-12-08, 08:33
Medlem
miklons avatar
Instämmer med övriga, var bara ärlig och ta det så snabbt som möjligt, det är det schysstaste om du ändå bestämt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in