2007-01-17, 09:23
Medlem
nipsons avatar
Jävlar vad trist. Som någon annan skrev "tiga är guld", det borde du lärt dig.

Verkar som dem flesta som åker dit beror på att han själv har öppnat sin mun och sagt ett eller annat för mycket. Ta lärdom av det här..
2007-01-17, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
I det där brevet, det står "vor ref: Mor"? Vad står mor för? Mamma? Eller är det en förkortning? Bara nyfiken!

Det är alltså hans MAMMA som har tjallat! Jup, mor betyder mor på danska oxå!
2007-01-17, 13:20
Medlem
underbar läsning! internet när det är som bäst.

till ämnet. ska du betala och hoppas att de bara glömmer allt?
2007-01-17, 15:38
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
ska du betala och hoppas att de bara glömmer allt?

Jo jag tänkte det, har inte haft tid att gå till banken ännu bara. Men danskjävlarna kan gott få vänta lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
I det där brevet, det står "vor ref: Mor"? Vad står mor för? Mamma? Eller är det en förkortning? Bara nyfiken!

vor ref.: mor har jag funderat en del över också. Det måste ju betyda "vår referens" eller liknande... Men att det skulle va min morsa ser jag som osannolikt, i vilket fall som helst så skulle detta vara mitt minsta bekymmer ifall hon visste om mitt FB-nick.
2007-01-17, 17:56
Medlem
Don.Cs avatar
Det är väl ingen hemlighet att polisen i Sverige (och antagligen även i Danmark) har koll på det här forumet. Det är en guldgruva för lagens långa arm när det gäller information om skimming, bedrägerier, narkotika osv osv.

Det hade varit smidigare om din lärda läxa kommit ur händelsen som ledde fram till böterna. Du hade betalat och kanske lugnat ner festandet ett tag. Istället riskerar du åtal för bedrägeri.
2007-01-17, 17:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Jo jag tänkte det, har inte haft tid att gå till banken ännu bara. Men danskjävlarna kan gott få vänta lite.

Du riskerar åtal för bedrägeri. Du borde springa till baken på en gång, betala in med en hundralapp extra som ränta. Skicka ett brev till Danska samt svenska polisen och be om ursäkt. Inte för att det är "rätt" utanför att din atityd genom det du skriver här (som bevisligen läses av danskar) kan vara väldigt provocerande för de som ska utreda ditt fall.
2007-01-17, 18:18
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
vor ref.: mor har jag funderat en del över också. Det måste ju betyda "vår referens" eller liknande... Men att det skulle va min morsa ser jag som osannolikt, i vilket fall som helst så skulle detta vara mitt minsta bekymmer ifall hon visste om mitt FB-nick.

Ja, men det är ju lite underligt ändå... Det måste vara en förkortning eller nåt!

Aja, får du reda på det så måste du säga till!
2007-01-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansar pungen
Det är smart att göra så som du gjorde...

be nu en poalre skriva under lappen att du inte e skyldig, så slipper du skicka in din namnteckning

Det som kan hända om en person använder sig av en annan persons underskrift är att både den person som fått bötern och som skrivit under det hemskickade kravet kan gå ännu högre böter för förfalskning av namnteckning.

I värsta fall kan både personerna få fängelse.
2007-01-17, 18:35
Medlem
Spott & spes avatar
Ja som sagt, fruktansvärt roligt.

Snuffoman: Kan du inte vänta och se vad som händer? Vore intressant och se utvecklingen. Om de beslutar sig för att köra vidare på FB-spåret skulle det kanske kunna urarta till någon slags prejudicerande rättsprövning.

Kan inte påminna mig något rättsfall där någon blivit fälld över något som skrivits på ett internetforum. Och om de ska bevisa din skuld över det spåret är det ju som sagt en jäkla lång väg att gå via forumgolare, Lundapolisen och din isp. Känns som det är ganska många banbrytande åtgärder som ska till för en fällande dom.

Men det är klart, lätt och säga när man inte har en nitisk dansk domstol efter sig.
2007-01-17, 18:41
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Du riskerar åtal för bedrägeri. Du borde springa till baken på en gång, betala in med en hundralapp extra som ränta. Skicka ett brev till Danska samt svenska polisen och be om ursäkt. Inte för att det är "rätt" utanför att din atityd genom det du skriver här (som bevisligen läses av danskar) kan vara väldigt provocerande för de som ska utreda ditt fall.

Jag har som sagt inte haft tid att springa till banken men ska förbi där imorrn tänkte jag. Och du har nog rätt i att jag inte borde uttrycka mina åsikter om danskar här... Jag har i allmänhet inget emot danskar heller, men när man blir tvungen att betala 650dkr så blir det lite svårt att kotrollera sig.

Om det nu är danskar som håller till i tråden så hade jag ju med glädje sett dom posta i tråden... Jag är väldigt nyfiken på hur fick nys om tråden nämligen.

Edit: pansar pungen: Jag är inte någon gammal sliten hårdrockare, det var bussen som var full av danska slitna hårdrockare.. Det var deras turnébuss eller nått, nummer 666 hade den iaf.
2007-01-17, 19:42
Medlem
koopas avatar
haha, det roligaste jag läst på länge.
Har dock lite medkänsla för trådskaparen.

Och till alla jävlar på danska metro som läser detta,
Har ni inga danska alkisar att trakassera?
2007-01-17, 20:16
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Jag har i allmänhet inget emot danskar heller, men när man blir tvungen att betala 650dkr så blir det lite svårt att kotrollera sig.

Nu kanske detta är off-topic, men en moralisk fråga bara: Anser du dig inte ha gjort något som helst fel som trots allt utnyttjade det danska tågbolaget för att ta dig hem? Det är en massa snack om danskjävlar hit och dit och hur svinigt dom bär sig åt som vill bötfälla dig, som i sin tur ljuger och försöker blåsa dem. Men du kom ju trots allt hem tack vare dem. Vad tycker du att dom skulle ha gjort mot dig och alla andra som inte vill betala för sig istället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in