2006-11-24, 22:38
Medlem
Jag har en gammal idé som jag tänkt dra igång igen, men jag är fattig student och har inte dom pengarna.

Idén är gammal och det handlar om att dra hit billiga mp3-spelare, usb-minnen, hårddiskar och ev. cd/dvd-skivor för en riktigt billig försäljning. Just mp3-spelarna har jag hittat ett riktigt schysst företag i Europa som säljer, så allt det här med tull och långa osäkra leveranstider kan man glömma, dock inte lika billigt som ifrån Asien.

Spelarna får jag in billigt, jag ska sälja som billigt, det är bra prestanda på dem och främst är de snygga , de säljer mer än iPod i Tyskland nu t.o.m.

Jag har allt på bordet, en snygg webshop, en framtidsplan, kontakt och kontrakt som kund ifrån företaget, precis allting är fixat och klart och nu kommer jag till pengarna. Jag har inget, jag kom överrans med leverantören att €2000 är en bra siffra att börja med (så det inte blir för mycket om det går dåligt), därefter är det €9000 som gäller. Men jag har inte ens råd med det..

Så min fråga är helt enkelt, var hittar man en riskkapatalist som faktiskt skulle villa slänga en slant på det här. Jag är nästan hundra på att jag får det sålt, jag har en hel drös med ungdomssidor i bekantskap där jag reklamera gratis.

Hjälp ? Även om ni inte tror att det kommer att lyckas, det är försent eller så, gör er inte besväret att svara. Mp3-spelare är inte döda på marknaden, kan erbjuda snyggare, ca. 500 kr billigare spelare med bättre prestanda än dagens motsvarigheter. Vet bara inte hur jag ska få råd till första lasten.
Citera
2006-11-25, 00:15
Medlem
Ledsen att säga detta men riskkapitalister är inte för dig. Din affärsidé är generisk och i dessa fall bör personen bakom idén redan vara framgångsrik för att kunna locka riskkapitalister. Som oerfaren student kan du endast få riskkapital om du har en idé som går att ta patent på.