2006-11-28, 09:20
Medlem
Castafiores avatar
Om vi tittar oss omkring i samhället så drar de mest spacklade tjejerna inte till sig de smartaste snubbarna om man säger så.

Rent evolutionärt är det således kontraproduktivt med spackel, eftersom människan fördummas, genom deras avkomma..
Citera
2006-11-28, 13:19
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
...

öht är kvinnan och hennes relation till kroppen intressant, Medan mannen mer ser den som ett verktyg att göra saker med verkar hon ha en mer passiv inställning till kroppen, den är mer obrukbar och anpassad för barnalstring, alltså blir den mer detaljstuderad och varje "anormalitet" tycks sticka ut i hennes ögon...
Kan inte alls pasta att jag kanner igen mig i det dar. Ga ut och traffa lite folk, Henkko! Kan dock halla med Vivega.

Silverblue, jag, med manga andra tjejer valjer ocksa partnern efter utseendet. Vissa kvinnor vill tjana sina egna pengar..Och ett trevligt utseende tyder pa en god halsa.

Sen gor man ju ett andra val; vilka av de snygga killarna har en personlighet som passar mig och, ibland, ett annat val; den har halvfula killen har en intressant personlighet.
Citera
2006-11-28, 13:34
Medlem
Nancy Wores avatar
För att många kvinnor hittar en stor del av sitt egenvärde i att bli eller ha blivit valda av män.

Vi måste vara valbara, fuckable, oantastbara, snygga.

Himlen förbjude att vi skulle vara fula tjejer, lägst på Flashbackstegens kastsystem.
Citera
2006-11-28, 14:52
Medlem
Vissa chix ser fett trötta ut utan smink. Puss
Citera
2006-12-01, 03:58
Medlem
Flashback är ett bra exempel

Här på Flashback kan man ofta läsa nedvärderande inlägg om fula kvinnor. Ett typexempel på hur samhället ser på fula kvinnor. Ingen kvinna vill vara ful eftersom hon då kan bli mobbad och utfryst. En ful och gammal kvinna kan alla sparka på, hon har inget egenvärde. Så i hopp om att bli accepterad, att få känna samhörighet med resten av samhället (något som varje mänsklig varelse önskar), blir kvinnor utseendefixerade.
Citera
2006-12-01, 04:19
Avslutad
Jag blir inte direkt "mätt" på snygga kvinnor. Snarare är man väl svältfödd på manligt ögongodis. Många är förbannat äckliga med överdriven hårväxt, ofixade frisyrer, fula kläder och så vidare. Jag kan inget annat än applådera den rådande trenden med att män i större utsträckning tvingas tänka över sitt utseende.
Citera
2006-12-02, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Jag blir inte direkt "mätt" på snygga kvinnor. Snarare är man väl svältfödd på manligt ögongodis. Många är förbannat äckliga med överdriven hårväxt, ofixade frisyrer, fula kläder och så vidare. Jag kan inget annat än applådera den rådande trenden med att män i större utsträckning tvingas tänka över sitt utseende.

Kanske OT men jag står inte ut med s.k. metrosexuella män. Då går det till överdrift.
Citera
2006-12-03, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Kanske OT men jag står inte ut med s.k. metrosexuella män. Då går det till överdrift.

Kommer säkert ytterligare en säsong av "bonde söker fru" ska du se.
Citera
2006-12-18, 18:32
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Här på Flashback kan man ofta läsa nedvärderande inlägg om fula kvinnor. Ett typexempel på hur samhället ser på fula kvinnor. Ingen kvinna vill vara ful eftersom hon då kan bli mobbad och utfryst. En ful och gammal kvinna kan alla sparka på, hon har inget egenvärde. Så i hopp om att bli accepterad, att få känna samhörighet med resten av samhället (något som varje mänsklig varelse önskar), blir kvinnor utseendefixerade.
Det ar val ganska vidrigt om det ar sa i var kultur. I andra kulturer ser man (eller framst kanske kvinnor) upp till aldre kvinnor eftersom de tenderar att faktiskt besitta en stor portion kunskap och erfarenhet.

Det ar konstigt med folk som anser att vi star sa hogt over djuren, och sedan beter sig mycket i stil med andra daggdjur, utan att tanka efter. Kanske t o m forsvarar det med sina obotliga "instinkter". Har vi en mer avancerad hjarna an andra djur borde vi kunna tanka langre an sa i alla situationer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in