2011-03-03, 16:50
Medlem
Har nu fått ett nytt problem jag testade att ta bort lokalt inehåll och installera om det men nu när jag ska installera det står det:

Steam fel

Steams servrar har inte tid att hantera din begäran just nu.
Förök igen om några minuter

Har väntat länge nu och fortfarande funkar det inte.

Vad är problemet?
Citera
2011-03-03, 19:13
Medlem
Never mind fixade det
Citera
2011-03-04, 00:12
Medlem
Haecceitys avatar
Om man köpt spel till steam, finns det re3gistrerat vilka det är isf, om man skulle behöva blåsa datorn? Dvs har man betalat för TeamFortress 2 exempelvis, är det bara att ladda ner igen?
Citera
2011-03-04, 10:37
Medlem
Ecozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Min rekyl är hackig!

Min rekyl är inte som den ska. Jag brukar inte bry mig om detta men när jag spelade på min kompis dator i helgen så kände jag att det var en stor skillnad. Det var rekylen som var skillnaden, för mig går den väldigt hackigt utan att jag vet varför. Jag har rätt rates, dvs:

rate 25k, cl_cmdrate 101, cl_updaterate 101, fps_max 101, cl_rate 9999 ex_interp 0.01 osv.

Jag vet inte varför det inte fungerar, ligger på 100 fps på 20 ping, spelet går stabilt i övrigt men just rekylen känns väldigt äcklig, vet ej varför. Kan det vara problem på hårdvaran?

Min var det förut också, provade att sätta cl_lw 1 och det löste sig. (då ska även cl_lc vara 1, rätta mig)
Faktum är att cl_lw är förbjudet i många cuper och ladders osv =)
Det ska vara standard, och det märker man om kniven är i höger hand.
Citera
2011-03-04, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuddeTheMan
Never mind fixade det

Du tycker inte att det känns smidigt att berätta hur du löste problemet så att folk i framtiden kan söka efter sitt problem och därigenom hitta ditt svar?

Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Om man köpt spel till steam, finns det re3gistrerat vilka det är isf, om man skulle behöva blåsa datorn? Dvs har man betalat för TeamFortress 2 exempelvis, är det bara att ladda ner igen?

Ja, alla spel som du har köpt till ditt Steam-konto "registreras". Så du behöver inte oroa dig över att bli av med dina spel.
Citera
2011-03-04, 17:30
Bannlyst
Delar en cs 1.6 key i nuläget, lite frusterande att man ej kan lira när man vill.

Tänkte därför köpa en nyckel, men var gör jag det? Observera att det är till cs 1.6, ni vet det gamla och vanligaste, som jag vill ha en key till.
Citera
2011-03-04, 19:26
Medlem
Douloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Delar en cs 1.6 key i nuläget, lite frusterande att man ej kan lira när man vill.

Tänkte därför köpa en nyckel, men var gör jag det? Observera att det är till cs 1.6, ni vet det gamla och vanligaste, som jag vill ha en key till.
http://store.steampowered.com/app/10/ där får du både CS 1.6 + CZ för 9,99€
Citera
2011-03-05, 15:56
Medlem
Någon som vet hur fan man ska göra för att få CS 1.6 att fungera på Windows 7? :S
Citera
2011-03-05, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbacka
Någon som vet hur fan man ska göra för att få CS 1.6 att fungera på Windows 7? :S

Du börjar med att ladda ner Steam, sedan installerar du det. Därefter loggar du in på ditt Steam-konto och börjar på nerladdningen av Counter-Strike 1.6.

Svårt?
Citera
2011-03-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ROUGHTOR
Du börjar med att ladda ner Steam, sedan installerar du det. Därefter loggar du in på ditt Steam-konto och börjar på nerladdningen av Counter-Strike 1.6.

Svårt?

Aa, eftersom det hänger sig konstant, fpsen når inte över 70 (när jag har 300 fps i CSS), jag kan inte spela i OpenGl eller D3D samt att vapenhanden är fel och går inte att ändra. Det krashar även om jag höjer upplösningen över 640
Citera
2011-03-05, 20:15
Medlem
Tyrrs avatar
Detta kanske har besvarats tidigare i tråden, eller så frågar jag i fel tråd men det skiter jag i.
Har Tele2 "Pingfilter" som man kan be dem att stänga av? Pingar ~30 +- på randompublic, mot 14-20 som jag gjorde förut.
Fan har hänt? Har bytt router men problemet fanns innan och kvarstår än. Förslag?
Citera
2011-03-05, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbacka
Aa, eftersom det hänger sig konstant, fpsen når inte över 70 (när jag har 300 fps i CSS), jag kan inte spela i OpenGl eller D3D samt att vapenhanden är fel och går inte att ändra. Det krashar även om jag höjer upplösningen över 640

Varför ska du ha mer än 70 FPS? Du sitter antagligen på en TFT-skärm som inte klarar med än 60 Hz i vilekt fall. Och 300 FPS i CSS? En CRT-skärm klarar av 120~ Hz, så vilken skärm du än använder dig av så har du ingen som helst användning av dina coola 300 FPS.

Får jag fråga hur gammal du är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in