2010-10-07, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelGregow
Jag måste byta ena bromsskivan fram på bilen och vet inte om jag fixar det själv så jag tänkte köpa nya grejer och be någon kompetent snubbe byta det åt mig. Ingen annan som har lämnat in bilen och fått detta åtgärdat? Eller nån som har tips på fler bra verkstäder i Malmö?

Man byter båda bromsskivorna...

Verkstan snett mittemot Statoil på Silverviksgatan är kompetenta.
Citera
2010-10-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herul
Hörnet Agneslundsvägen/Östra farmvägen. Kommer du från agneslundsvägen svänger du vänster in på Östra farmvägen. Efter 50m ligger det på vänster sida.

Det är värsta arabmeken men dom är billiga och väldigt kunniga.

Jag har tagit 5 bilar dit senaste 2 åren med diverse skavanker. Jag är helnöjd. Oftast börjar dom skruva direkt. Ta prisuppgift innan och pruta sen ner ca 20%!

Vet du nåt behöver bytas så dra in till arons bildemontering vid jägersro och köp det du behöver innan.

Någon som vet om denna verkstad fortfarande finns kvar och är billig? Jag var inne på "trafiksäkerhetskontroll" och fick följande:
1. Länkarmslagring, fram, båda sidor, bakre, glapp
2. Bromsrör, längsgående, rostskadade
3. Fjäder, bak vänster, brusten

Fixar kanske fjädern själv, men pallar inte ta tag i resten...
Citera
2011-04-04, 20:43
Medlem
aafaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesktomten
Någon som vet om denna verkstad fortfarande finns kvar och är billig? Jag var inne på "trafiksäkerhetskontroll" och fick följande:
1. Länkarmslagring, fram, båda sidor, bakre, glapp
2. Bromsrör, längsgående, rostskadade
3. Fjäder, bak vänster, brusten

Fixar kanske fjädern själv, men pallar inte ta tag i resten...
helabilen.se är bra
Citera
2011-08-28, 22:58
Medlem
Hej! Min stötdämpare krånglar Kan man ta ut hela fjäderbenet och ta det till en verkstad så att de kan fixa det? Borde väl bli billigare om man tar ut den själv och sätter tillbaka det. Tänkte annars köpa en begagnad del på Aarons bildemontering. Kostar 500 kr, kanske billigare än att låta verkstaden fixa den brustna delen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in