2014-11-03, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han är den som varit med flest gånger sen Gårdinger tog över programmet.

Förövrigt är Gun strörtskön. Dom som följer "Smartare än en femteklassare" fattar vad jag menar.
Du menar väl Henrik?
Citera
2014-11-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Du menar väl Henrik?
Nej jag menar Gun.
Citera
2014-11-03, 21:31
Bannlyst
Citat:
Nej jag menar Gun.
Jag syftar på "Han är den som varit med flest gånger sen Gårdinger tog över programmet." Gun är en kvinna..
Citera
2014-11-03, 21:58
Medlem
Citat:
Jag syftar på "Han är den som varit med flest gånger sen Gårdinger tog över programmet." Gun är en kvinna..
Ja fast nu tänker jag på när Gun var med i "Smartare än en femteklassare". Hon är en riktig sköning. Tråkigt att hon åkte ut.
Citera
2014-11-05, 19:06
Bannlyst
Sitter och kollar igenom avsnitt av Jeopardy nu och detta avsnitt http://www.tv8play.se/program/jeopardy/470851?autostart=true (Avsnitt 17 17:00) så har ju Henrik helt rätt. Rårakor består utav riven potatis men istället får Alex poäng för sitt svar som var raggmunk vilket också är rätt...

Sen har jag för mig att när Härenstam hade programmet fick man inte välja fritt då? Typ "Ostar 1000" nu får dom börja på 200 eller vad det ligger på.

Lite roligt att se hur Henrik utklassar båda två. 9000p respektive 8600p och Henrik ligger på 28000p. Oavsett om dom satsar max så kommer dom inte över hans poäng
Citera
2014-11-05, 20:19
Medlem
Citat:
Sitter och kollar igenom avsnitt av Jeopardy nu och detta avsnitt http://www.tv8play.se/program/jeopardy/470851?autostart=true (Avsnitt 17 17:00) så har ju Henrik helt rätt. Rårakor består utav riven potatis men istället får Alex poäng för sitt svar som var raggmunk vilket också är rätt...

Sen har jag för mig att när Härenstam hade programmet fick man inte välja fritt då? Typ "Ostar 1000" nu får dom börja på 200 eller vad det ligger på.

Lite roligt att se hur Henrik utklassar båda två. 9000p respektive 8600p och Henrik ligger på 28000p. Oavsett om dom satsar max så kommer dom inte över hans poäng
Taskigt iofs att inte ge rätt för rårakor när det ju är samma sak, men det hade ju ingen påverkan för utgången som tur var.
Citera
2014-11-11, 19:59
Medlem
Stackars Jonas som tävlade ikväll. Han lyckades få en dubbelchans på hög nivå sent i i andra omgången, satsade alltihopa men svarade fel vilket ledde till att han inte fick vara med i finalen. Friskt vågat av honom men inte vidare smart att satsa allt när ämnet inte känns helt bra.
Citera
2014-11-11, 22:34
Bannlyst
Det heter väl "Västkustiska"? Vad heter den västkustiska komikern blablabla
Citera
2014-11-13, 20:24
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Det heter väl "Västkustiska"? Vad heter den västkustiska komikern blablabla
Har det avsnittet varit ännu?
Fasen vad imponerad jag är av Johan! Jag trodde han hade en gedigen utbildning, med all den kunskap han besitter, men han jobbar tydligen som personlig assistent. Grym kille
Citera
2014-11-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Har det avsnittet varit ännu?
Fasen vad imponerad jag är av Johan! Jag trodde han hade en gedigen utbildning, med all den kunskap han besitter, men han jobbar tydligen som personlig assistent. Grym kille
Vad har kunskap med gedigen utbildning att göra?
Citera
2014-11-13, 23:30
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Vad har kunskap med gedigen utbildning att göra?
Ptja, det kan ha rätt mycket med det att göra om man har läst mycket inom flera ämnen. Johan kan ju väldigt mycket historia och geografi och då antog jag att han studerat det.
Men jag håller med dig - trivial kunskap handlar om att snappa upp saker. Själv har jag väldigt lätt för att minnas saker, och jag har absolut ingen bra utbildning
Citera
2014-11-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ptja, det kan ha rätt mycket med det att göra om man har läst mycket inom flera ämnen. Johan kan ju väldigt mycket historia och geografi och då antog jag att han studerat det.
Men jag håller med dig - trivial kunskap handlar om att snappa upp saker. Själv har jag väldigt lätt för att minnas saker, och jag har absolut ingen bra utbildning
Han är nog väldigt påläst helt enkelt och ibland har han helt enkelt tur med ämnena. Synd dock att dom tagit bort det där med att man som max kunde vinna 5 gånger. Kändes lite roligare då. Men ändå lagom nivå på frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in