2006-11-21, 09:07
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
När inte Off-topic fungerade så stängdes skitet och bytte namn till Longen men när inte heller det fungerade så stängdes skitet ner och heter numera Laidback.

Vi stängde Off-topic och lärde oss av våra misstag. När Lounge öppnade så krävdes exempelvis att man höll sig till topic och följde en tråds ämne (vilket saknades helt i Off-topic). När vi nu öppnar Laidback så finns inte avdelningen visad publikt i forumet, utan är enbart synlig för användare som varit medlemmar i minst ett halvår och åtminsone skrivit 100 inlägg. Vi kan nu även stänga av användare som inte tillför något, så det är inte bara namnbyten.

admin
Citera
2006-11-21, 09:09
Medlem
Ok, det förklarar varför jag inte ser Laidback. Tidsgränsen alltså.
Citera
2006-11-21, 09:44
Medlem
papa_ogens avatar
Stänga något och öppna något nästan exakt likadant?

Vore det inte smartare att bara modda lite i Loungen eller skita i att ha ett så fjantigt underforum öht kanske eftersom det var så mycket klagomål från alla hål...
Citera
2006-11-21, 09:47
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi stängde Off-topic och lärde oss av våra misstag. När Lounge öppnade så krävdes exempelvis att man höll sig till topic och följde en tråds ämne (vilket saknades helt i Off-topic). När vi nu öppnar Laidback så finns inte avdelningen visad publikt i forumet, utan är enbart synlig för användare som varit medlemmar i minst ett halvår och åtminsone skrivit 100 inlägg. Vi kan nu även stänga av användare som inte tillför något, så det är inte bara namnbyten.

admin
Aha, men det var ju fiffigt värre
Citera
2006-11-21, 11:15
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:

admin
Det här tror jag blir bra!

Det låter som att det mesta av problemen bör försvinna i och med detta.
Citera
2006-11-21, 14:04
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Vi jobbar på det. Har ju bara haft "öppet" i några minuter ännu och massor av jobb går åt till att justera olika funktioner. Som att inte vi som moddar ska kunna se allas ip.nr t. ex.

Det tar väl någon vecka innan det fungerar okej.

Det låter oroväckande. Är situationen densamma idag som igår kväll?
Citera
2006-11-21, 14:10
Medlem
relativs avatar
Citat:

admin

Skitbra ju! Bra beslut admin
Citera
2006-11-21, 14:14
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det låter oroväckande. Är situationen densamma idag som igår kväll?

Nej, jag skrek rakt ut när jag såg att jag kunde se ip-numren, så de försvann snabbt som satan
Var bara synliga i några minuter och det var bara tre mods som kunde se dem.
Citera
2006-11-21, 14:18
Medlem
Citat:
När vi nu öppnar Laidback så finns inte avdelningen visad publikt i forumet, utan är enbart synlig för användare som varit medlemmar i minst ett halvår och åtminsone skrivit 100 inlägg. Vi kan nu även stänga av användare som inte tillför något, så det är inte bara namnbyten.

admin
Så klok du är
Citat:
Ursprungligen postat av LA
Förslag till admin!

Välj ut ett fåtal lounge- och evighetstrådar som uppfyller kvalitetskraven och låt dessa leva vidare. Låt bara medlemmar med +500 inlägg kunna posta i lounge- och evighetsforumet.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=5549438&postcount=74
Citat:
Ursprungligen postat av LA
Bumpar mitt eget förslag om privilegier för "senior member" och lägger till ett förslag om att moderatorerna i framtiden, på eget bevåg, tillåts banna användare från "sina" forum.

Därmed bör tramsare kunna hållas borta på ett effektivt sätt och samtidigt tillåtas fortsätta debatten i andra fora.

Vad säjer du admin?
Ska vi göra så?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=5554934&postcount=167
Citera
2006-11-21, 18:27
Medlem
core_s avatar
Får man vänta en månad på att få komma in då

Well well, något att se fram emot då. Ypperligt bra idé detta förresten
Citera
2006-11-21, 21:04
Moderator
Humbugs avatar
ok för att det kanske är lite av ett ilandsproblem, men kan ni inte byta underrubrik? "Snillen spekulerar" låter oerhört... eh... jag finner inte ord...
Citera
2006-11-22, 07:28
Medlem
phooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
ok för att det kanske är lite av ett ilandsproblem, men kan ni inte byta underrubrik? "Snillen spekulerar" låter oerhört... eh... jag finner inte ord...
Håller med och med tanke på de nya villkoren, så passar nog "Gräddan minglar" bättre.

OnT
Jaha, Admin visar att det inte behöver vara svart eller vitt utan att även grått finns och borde ges en chans. Så även ibland måste pessimisten ta obehagliga ord i sin mun: BRA Admin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in