2015-12-01, 12:46
Medlem
2kgbenfritts avatar
ICA Lagret utan tvekan, bryter ner en totalt...
Citera
2015-12-01, 12:52
Medlem
När jag var vuxenstuderande får några år sedan tog jag ett kvällsjobb på en av postens paketsorteringsterminaler. Det skulle jag inte gjort. Allt var dåligt med det jobbet, arbetsiderna, arbetskollegorna, extremt monotona arbetsuppgifter, lönen var en spottloska i ansiktet i förhållande till hur fysiskt tungt jobbet var.
Citera
2015-12-01, 12:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Haha, folk snackar om telefonförsäljare och dylikt.

Jag har bla jobbat som: (Detta var främst sommarjobb)
1.Sanerare på Ocab.Var lagom lattjo att sanera bostäder där nån gammal gubbe legat död i veckor. Det var bla en gubbe som hade dött i sängen och som bodde i ett hus långt ute på landet. Han hade legat död i 2veckor på sommaren. Odören i det huset samt alla fluglarver var lite spännande.

2.Skanek i Kävlinge. Ett fd jätteslakteri med främst svin och storboskap. Svinens skrik och stress innan dom fick en bult genom skallen var hemskt. Och den sötsliskiga doften av blodet var ingen höjdare. Jobbade här 2½ vecka innan jag slutade. "Svenska slakterier och transporter är humana och dom bästa i hela Europa..."

3. Konvex Kävlinge. I folkmun kallat "Krutmöllan". Har du känt en sötsliskig vidrig doft i närheten av Kävlinge och dess omnejd? Då är det röken från alla kadaver som brändes i dom gigantiska ugnarna. Innan dom brändes så togs en del av köttet till vara. Det användes till bla djurfoder. Det är det du finner på innehållsbetäckningen som "Rester från köttbiprodukter". Många års klagan från grannar ledde till slut att bränningen upphörde för några år sedan. Nu är det bara en omlastning för kadaver.
Citera
2015-12-01, 12:57
Medlem
Pershagen76s avatar
Under gymnasietiden så arbetade jag under en hel sommar med industrisaneringsarbete, detta innefattar att rengöra oljecisterner invärtes med trasa (rutten hydralolja "tror jag det heter"), man kryper alltså in och kryper omkring i det... Har spenderat många timmar och dagar med detta....

Under Universitetstiden så arbetade jag kvällar och helger ett tag som P-vakt, inte superkul men man fick in pengar, detta var i Sydney.
Citera
2015-12-16, 19:01
Medlem
maggesbs avatar
Minns mitt första sommarjobb. Jobbet gick ut på att gå runt i brunnar någonstans i norra Sverige och städa i brunnar. Ett jävla skitjobb rent ut sagt men jag behövde ju lite pengar och ett kneg är ju ett kneg tänkte jag. Jobbat där ett tag och väntade med spänning på min första lön. Det visar sig att företaget hade dåligt om pengar så han gav mig lönen i...........McDonalds kuponger. Jobbade inte kvar där länge kan jag säga.
Citera
2015-12-16, 19:41
Medlem
seusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Haha, folk snackar om telefonförsäljare och dylikt.

Jag har bla jobbat som: (Detta var främst sommarjobb)
1.Sanerare på Ocab.Var lagom lattjo att sanera bostäder där nån gammal gubbe legat död i veckor. Det var bla en gubbe som hade dött i sängen och som bodde i ett hus långt ute på landet. Han hade legat död i 2veckor på sommaren. Odören i det huset samt alla fluglarver var lite spännande.

2.Skanek i Kävlinge. Ett fd jätteslakteri med främst svin och storboskap. Svinens skrik och stress innan dom fick en bult genom skallen var hemskt. Och den sötsliskiga doften av blodet var ingen höjdare. Jobbade här 2½ vecka innan jag slutade. "Svenska slakterier och transporter är humana och dom bästa i hela Europa..."

3. Konvex Kävlinge. I folkmun kallat "Krutmöllan". Har du känt en sötsliskig vidrig doft i närheten av Kävlinge och dess omnejd? Då är det röken från alla kadaver som brändes i dom gigantiska ugnarna. Innan dom brändes så togs en del av köttet till vara. Det användes till bla djurfoder. Det är det du finner på innehållsbetäckningen som "Rester från köttbiprodukter". Många års klagan från grannar ledde till slut att bränningen upphörde för några år sedan. Nu är det bara en omlastning för kadaver.

Du slår de flesta på fingrarna tror jag.

Mitt värsta är också Sanerare, som första extrajobb. Mögel dock, så det kom inte riktigt upp i din kaliber.
Citera
2015-12-17, 15:54
Medlem
Jobbade som timanställd diskplockare på en rockbar vilket var ganska kul men bara på vintern.
Varför bara på vintern då?, jo, för att då var uteserveringen stängd, och sena kvällar även om det är sommar är ändå något svala, och springa ut där i en blöt t-shirt stup i kvarten gjorde att jag drog på mig väldigt många förkylningar, att jag hade cellgiftsbehandling hjälpte inte.
Det var rätt kul, men ändå det värsta jobbet jag hade.
Citera
2015-12-17, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Tyckte väl det var länge sen man kände den härliga söta lukten därifrån.

Du vinner för övrigt.

Jag har delat ut morgontidningar 6 dagar i veckan, gå upp kl 03 pajar allt annat liv och söndagen man har ledigt spelar liksom ingen roll för man är för trött för att göra något på lördagen.
Citera
2015-12-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Vilket är det värsta jobb du haft?

Jag har inte haft något dåligt jobb, men däremot praktik på Ica vilket var uruselt Jobbade 8 timmar om dagen i 1 vecka eller så, och fick en flaska cola och en godispåse för det , haha.

Tidningsutdelare. 15 minusgrader och blåst.

300 hushåll att täcka med varsinbunt reklam.

Gåendes med en stor vagn.
Citera
2015-12-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Tyckte väl det var länge sen man kände den härliga söta lukten därifrån.

Du vinner för övrigt.

Jag har delat ut morgontidningar 6 dagar i veckan, gå upp kl 03 pajar allt annat liv och söndagen man har ledigt spelar liksom ingen roll för man är för trött för att göra något på lördagen.

Du kunde inte ta det på vägen hem från krogen då?
Citera
2015-12-17, 23:23
Medlem
Har jobbat i 3 säsonger som skogsplanterare samtidigt något i stil med plantbas. Ingen dans på rosor precis. Upp klockan 6 och kommer hem klockan 18 för att äta och sen sova ganska omgående för att orka med morgondagen. Själva planteringen är ett monotont slitarbete utan dess like. Har haft turen att stampa ner röret i några jordgeting bo och fått mig några stick. Men ack så fint plantorna satt i taket på deras bo! Sen det spännande arbetet då man ska hämta röret som man i panik kastade ifrån sig. Plus nån kassett man tappat nånstans ute på hygget när man sprang för livet.
Går väl helt okej då man får upp farten och har nått skönt gäng med sig. Tyvärr hoppade alla av tillslut så jag fick plantera ensam i 4 veckor.
Sen har vi ju utkörningen av plantorna på en älgdragare... Efter några fastkörningar och man kommit ut till hygget är man full av svett och vattnet man skulle ha under dagen är slut.
Sen kommer det roliga. Bära ut plantorna. Lasta en bärmes full med kassetter samt på bältet och sen gå med den på ryggen genom hygget är inge lätt. Råkat ut för endel branta hyggen där man näst intill får klättra.
Annars är det väl bra betalt om man är duktig. Frisk luft och bra träning. Men fy fan vad det sliter på psyket.
Citera
2015-12-18, 01:10
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Du kunde inte ta det på vägen hem från krogen då?
Testa du dela ut efter en krogrunda, man gör det bara en gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in