2006-11-22, 21:33
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurik
Toyota Camry säljs inte i Sverige, samma sak gäller Mazda 929.

http://www.edmunds.com/pictures/VEHICLE/1992/Mazda/3079/006881-396x249.jpg

Den nya Mazda9 kommer antagligen heller inte hit, verkar som suvarna tagit över de stora sedanernas roll.
Vafan, när de kommer bilar som faktiskt ser ltie snygga ut så kommer de inte hit Måste vi europeer va så förbannat töntiga så att amerikansk design inte säljer här?
Citera
2006-11-22, 22:45
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiralblocket
Därför att Toyota Europe bestämt att Avensis ska vara Toyotas största bil i Västeuropa. Dessutom så är den senaste Camryn väldigt "amerikansk" dvs anpassad efter amerikansk smak.

Skumt , den ser ju ganska europeisk ut , inte för mycke tvålkopp. Audi lyckas ju sälja a6 .
Citera
2006-11-22, 23:08
Medlem
Not_mes avatar
Det känns som amerikanska bilar i allmänhet är byggda för att vara bekväma att åka i. Europeiska är byggda för att ha bra prestanda och köregenskaper.

Tänk då vad som händer om man tar hit en amerikansk bil och kör den som en europeisk i tron att den har samma egenskaper. Det blir pannkaka av alltihop! :P
Citera
2006-11-23, 00:12
Medlem
Citat:
Därför att Toyota Europe bestämt att Avensis ska vara Toyotas största bil i Västeuropa. Dessutom så är den senaste Camryn väldigt "amerikansk" dvs anpassad efter amerikansk smak.

Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Den säljs i Ryssland bland annat. Camry Touring byggs i USA om jag inte är helt ute och cyklar utan cykel?
Camry har även varit den mest sålda bilen i USA under 8 år sedan 1997. Camryn har även varit Bilprovningens mest felfria bil under många år i rad.

Sen när ligger Ryssland i Västeuropa? Camry säljs över hela världen, förutom i Västeuropa.

Camry har inte tillverkats som Touring på många år, den tillverkades helt riktigt i Kentucky mellan 92-96, har inte sålts i Europa sen -96 samt tillverkades i Australien fram till 2001.
Citera
2006-11-23, 00:20
Medlem
Citat:
Dessutom så är den senaste Camryn väldigt "amerikansk" dvs anpassad efter amerikansk smak.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Alltså en sån bil vi borde ha fler av här

Du skulle nog gilla Toyota Tundra V8 Pick-up:

http://www.toyota.com/vehicles/minisite/tundrahub/index.html?s_van=GM_HOME_NEWTUNDRA_TXT
Citera
2006-11-23, 02:06
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Sen när ligger Ryssland i Västeuropa? Camry säljs över hela världen, förutom i Västeuropa.

Camry har inte tillverkats som Touring på många år, den tillverkades helt riktigt i Kentucky mellan 92-96, har inte sålts i Europa sen -96 samt tillverkades i Australien fram till 2001.
Nej, det ligger inte i västeuropa men det var lite allmän fakta om du vet var det är, dessutom citerade jag honom inte vilket gjore att jag inte direkt svarade på frågan.
Jasså, jag läste på Wikipedia och den sidan verkar ju inte vara uppdaterad på två år då.
Citera
2006-11-23, 07:21
Medlem
Not_mes avatar
Citat:

http://www.toyota.com/vehicles/minisite/tundrahub/index.html?s_van=GM_HOME_NEWTUNDRA_TXT

Toyota Sienna är också rätt kul! Precis som Toyota Sequoia... Stora rymdskepp båda två... :P
Hade jag inte varit miljötänkande hade jag velat ha båda...
Citera
2006-11-23, 15:27
Medlem
Shuriks avatar
Citat:

hmm ..den där maffiga blaffiga monstertrucken ger nog den genomsnittlige Dr Phil/Rikki Lake-amerikanen både gåshud och ståkuk på en och samma gång.

backspeglarna va nätta saker, tror inte den kommer till sverige
Citera
2006-11-23, 18:00
Medlem
Glödskals avatar
Enligt en säljare på Toyota jag snackade med plockade Toyota bort Camryn från Europa för att den sålde för dåligt. I Sverige sålde Camry bra men det räckte viss inte.

Det kan vara så att många kunder valt den allt större Avensismodellen istället för Camryn.

Synd är det iallafall. Fanns Camryn i sverige skulle jag helt klart välja en sådan framför andra större bilar i samma prisklass.
Citera
2006-11-23, 21:16
Medlem
Helt klart så är "intern kannibalism" hos Toyotahandlarna orsaken till att Camry inte längre säljs i Europa. Senaste versionen av Avensis är ju nästan lika stor som en Camry.
(Personligen föredrar jag dock en japansk Camry framför en Burnaston-tillverkad Avensis.)
Citera
2006-11-23, 21:25
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:

Jovars, men jag föredrar stora sedaner, det är mumma
Citera
2006-11-23, 21:29
Medlem
oasboys avatar
Hoppas verkligen inte att de amerikanska bilarna kommer hit. Dom ser ju rent ut sagt förjävliga ut! Plussa på dåliga köregenskaper. Camryn är dock helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in