2006-11-15, 19:16
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Absolut inte! Tror säkert att de sett stora vithajar där också...

Och reinfeldt om a- kassan sänks.

Nej men det farligaste är ju giftalgerna, helt klart.

Även om det skulle finnas brugd så är den endå bara längst ned vi kattegatt, samt på djupare vatten än det du är på, samt att den skulle knappast välja just dig..

Alger.
Citera
2006-11-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caran672
Har du nån källa på att det? Tycker det låter mkt märkligt att de skulle finnas i "hela" östersjön med tanke på att hälften e från nordsjön och det hållet.. Vad menar du med finns? Att östersjön skulle vara naturligt utbredningsområde eller att de i mkt sällsynta fall förekommer?

EDIT: Menar du inte att alla dessa hajarter förekommer i svenska vatten (inkl. västkusten) i tid och otid?

Sök på svenska hajjar på google.se.Vi har 11 arter i ö-sjön men ALLA lever vanligtvis på mellan 100 och 1000m djup.Ibland kommer dom upp till ytan då det är dåligt på mat på djupen.Har juh gett dej bildkällor nyss där det står skrivet att en utav dom stora är fångad i ö-sjön!.Även en utav dom sm är det....
Citera
2006-11-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caran672
Har du nån källa på att det? Tycker det låter mkt märkligt att de skulle finnas i "hela" östersjön med tanke på att hälften e från nordsjön och det hållet.. Vad menar du med finns? Att östersjön skulle vara naturligt utbredningsområde eller att de i mkt sällsynta fall förekommer?

EDIT: Menar du inte att alla dessa hajarter förekommer i svenska vatten (inkl. västkusten) i tid och otid?
Vissa lever på västkusten och i andra svenska vatten oxå!.Men alla finns i ö-sjön!...
Citera
2006-11-15, 23:24
Medlem
talenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitbullpower

Brugd: http://www.solaster-mb.org/mb/images...aximus-web.JPG

Ja, den där jäveln skulle inte jag vilja möta i alla fall.
Citera
2006-11-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talented
haha nä knappast
Citera
2006-11-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talented

Den är ofarlig. Brugden äter bara plankton, precis som valar. Så den tycker jag vi stryker från listan.

Jag ställer mig lite skeptisk till en del hajar som listats ovan. Allt som simmar omkring i havet kan naturligtvis irra sig in i östersjön men att dom skulle leva där permanent tror jag inte på. Blåhajen t.ex tror jag inte alls trivs i Östersjön.
Citera
2006-11-16, 01:36
Medlem
obotlig_realists avatar
http://www.kallsupen.com/artiklar/hajar/hajar.html
Citera
2006-11-16, 01:40
Medlem
Clit_Commanders avatar
Hur djup är egentligen östersjön? måste väl finnas massa arter vi itne upptäckt ännu. säkert ett och annat sjöodjur som simmar runt på havsbottnen
Citera
2006-11-16, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av göinge
nej i östersjön simmar varken någon haj eller val (gammal låt)

Göta Kanal, lummig och sval, där simmar varken haj eller val. Roligt att påminnas om den gamla musiklektionsdängan.
Citera
2006-11-16, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Karlsson
Den är ofarlig. Brugden äter bara plankton, precis som valar. Så den tycker jag vi stryker från listan.

Jag ställer mig lite skeptisk till en del hajar som listats ovan. Allt som simmar omkring i havet kan naturligtvis irra sig in i östersjön men att dom skulle leva där permanent tror jag inte på. Blåhajen t.ex tror jag inte alls trivs i Östersjön.

Dom trivs i kalla vatten och finns över hela världen.Vi har inte så många kvar pga yrkesfiske.men dom finns och lever här iaf...
Citera
2006-11-16, 02:20
Medlem
Man tackar så jävligt! Då var det färdigbadat även här då.
Citera
2006-11-16, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Karlsson

Brugden kanske hostar upp en, men vem fan vill chansa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in