Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-09, 19:06
  #13
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
...
Regeln är alltså i allra högsta grad aktuell och det brukar vara ett gäng användare som varje månad drar på sig varningar på grund av detta.

Innan du började (eller i vart fall reggade dig) på flashback så fick användare som
diskuterade piratkort inte varningar, de blev avstängda direkt.

Hur är det idag, blir man varnad enligt gängse regelverk (1-2-3 varningar sedan avstängning)
om man diskuterar piratkort eller blir man avstängd direkt?
2010-11-10, 02:07
  #14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Innan du började (eller i vart fall reggade dig) på flashback så fick användare som
diskuterade piratkort inte varningar, de blev avstängda direkt.

Hur är det idag, blir man varnad enligt gängse regelverk (1-2-3 varningar sedan avstängning)
om man diskuterar piratkort eller blir man avstängd direkt?

Och.., raderas det som vederbörande avstängda användare har frågat/delat med sig om ?

(hade hoppas att detta skulle ha blivit luckrat upp sen Fb bytte adress)
2010-11-10, 09:20
  #15
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Innan du började (eller i vart fall reggade dig) på flashback så fick användare som
diskuterade piratkort inte varningar, de blev avstängda direkt.

Hur är det idag, blir man varnad enligt gängse regelverk (1-2-3 varningar sedan avstängning)
om man diskuterar piratkort eller blir man avstängd direkt?
Jag har för mig att jag sett att man får sedvanliga varningar och sedan bann..
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och.., raderas det som vederbörande avstängda användare har frågat/delat med sig om ?

(hade hoppas att detta skulle ha blivit luckrat upp sen Fb bytte adress)
Ja! Självklart raderas de poster som innehåller regelbrott annars skulle det inte finnas något syfte med regeln!
2010-11-10, 17:06
  #16
Medlem
Combots avatar
Admin skriver i regeln:
"...automatiskt bannlyst från forumet, utan varning."

Så vi får utgå från att man inte blir varnad, utan avstängd direkt,
om man diskuterar piratkort.
2010-11-10, 22:36
  #17
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Admin skriver i regeln:
"...automatiskt bannlyst från forumet, utan varning."

Så vi får utgå från att man inte blir varnad, utan avstängd direkt,
om man diskuterar piratkort.
En snabb titt här säger mig att man visst får varningar, men eftersom det är förbjudet att diskutera piratkort ser jag ingen anledning att göra det oavsett konsekvens!
2010-11-11, 02:07
  #18
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Admin skriver i regeln:
"...automatiskt bannlyst från forumet, utan varning."

Så vi får utgå från att man inte blir varnad, utan avstängd direkt,
om man diskuterar piratkort.
Du citerar en 4 år gammal TS som inleds "Regel 1.02 har skrivits om ännu en gång." Motsvarande snitt ur 1.02 i dag lyder: "Brott mot denna regel kan leda till avstängning från forumet." Och vad som egentligen menades & menas är nog att 1.02 är en av reglerna vid brott mot vilken påföljd kan bli direkt bannlysning; en annan är kuriöst korrekt nog 0.05. Reglernas syfte är att säkra forum, vilket görs sämre genom att sparka ut medlemmar än radera endast våra regelbrytande inlägg.
2012-01-18, 19:03
  #19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Då regelformuleringen har ändrats låses den här tråden med hänvisning till en ny: https://www.flashback.org/t1772587

// Mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback