Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Halva inne är väl ungefär som derivata, lutning i en teoretisk punkt men här ett teoretiskt möjligt läge mellan "utanför" och "i botten". Ungefär som den avlossade gevärskulan som för ett ögonblick befinner sig mellan patronläge och pipa men där det blir löjligt att tala om en position.
vad yrar du om?
jag läser det om och om igen, men fattar inte. Menar du att du tänker dig själva penetreringen som en sorts funktion (derivatan av läget, där x=0 är mynningen, och x=B är i botten), där funktionen beskriver hastigheten för penetreringen. Först går det långsamt, men plötsligt släpper när du fått in halva?
Vilken typ av punkt får man isf i x=B/2? Borde bli ett maximum för andra-derivatan i x=B/2, nån kanske kan göra en uppskattning och integrera fram läget som funktion av tiden.
Matematiskt sett kan det vara trevligt att kvinnan ser funktionen speglad på y-axeln, definitionsmängd alltså x=0 till x=-B. Osäker på hur man ska tolka det i ord, alltså läget x=-B/2.
"Halva i mig" kanske?
Det är trevligt att använda:
"Jag hade halva i mig, när hans fulla kompis dök upp."
"Maja har mer än halva i sig, på den där Johan." (vissst använder ni prepositionen "på" när ni pratar om "halva inne", eller "hos" kanske?)
"Fan Karin, det är lugnt, jag har Bengt som i en liten ask. Minst halva i mig!"