2006-11-22, 16:42
Medlem
Egon3s avatar
I denna landsdelen säger vi "halve inne". Det bär emot att böja adjektivet i
femininum för ett maskulint objekt, eller om det är subjekt han är i kontexten.

En möjlig ståndpunkt för kvinnan är "halve ute". En annan uppgiven analys är
"hele inne men bara i ena kanten". Eller "hele inne men inte framme".

Ytterligare kan kvinnan konstatera "det gick i dörren".
Citera
2006-11-22, 16:54
Medlem
Halva inne är väl ungefär som derivata, lutning i en teoretisk punkt men här ett teoretiskt möjligt läge mellan "utanför" och "i botten". Ungefär som den avlossade gevärskulan som för ett ögonblick befinner sig mellan patronläge och pipa men där det blir löjligt att tala om en position.
Citera
2006-11-22, 20:09
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Gulligt att tro att det skulle betyda något annat än halva penisen inne i vulvan

Har aldrig hört någon tjej säga "halva inne", men å andra sidan brukar det snabbt bli "hela inne" när Fula Gubben är on the prowl.

- F.G

Vulva är nog det mest avtändande namn man kan kalla det kvinnliga könsorganet för tror jag....
Men okejra det betyder kuken i fittan, jag har hajat det nu - men hävdar likväl att vi tjejer får säga det, det är ju själva grejen; alltså att man liksom nästan fått till det man vill få till som man menar, inte sant?

Jag brukar nog säga halva inne.
Citera
2006-11-22, 20:24
Medlem
chillionaires avatar
otroligt fint uttryck. får mig att skratta... att ha "halva inne" är en skön känsla... en känsla av att något fint kommer att hända..

för övrigt så är låten "halva inne" med The Latin Kings en av de mest komiska låtarna som spelats in på svenska....
Citera
2006-11-22, 20:41
Medlem
analpluggs avatar
Säger alltid halva ute för såna tillfällen, bara för att skilja de åt.
Citera
2006-11-29, 17:25
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analplugg
Säger alltid halva ute för såna tillfällen, bara för att skilja de åt.
halva ute later mer negativt... som den ar pavag ut
Citera
2006-11-30, 03:28
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Halva inne är väl ungefär som derivata, lutning i en teoretisk punkt men här ett teoretiskt möjligt läge mellan "utanför" och "i botten". Ungefär som den avlossade gevärskulan som för ett ögonblick befinner sig mellan patronläge och pipa men där det blir löjligt att tala om en position.

vad yrar du om?

jag läser det om och om igen, men fattar inte. Menar du att du tänker dig själva penetreringen som en sorts funktion (derivatan av läget, där x=0 är mynningen, och x=B är i botten), där funktionen beskriver hastigheten för penetreringen. Först går det långsamt, men plötsligt släpper när du fått in halva?

Vilken typ av punkt får man isf i x=B/2? Borde bli ett maximum för andra-derivatan i x=B/2, nån kanske kan göra en uppskattning och integrera fram läget som funktion av tiden.

Matematiskt sett kan det vara trevligt att kvinnan ser funktionen speglad på y-axeln, definitionsmängd alltså x=0 till x=-B. Osäker på hur man ska tolka det i ord, alltså läget x=-B/2.

"Halva i mig" kanske?

Det är trevligt att använda:
"Jag hade halva i mig, när hans fulla kompis dök upp."

"Maja har mer än halva i sig, på den där Johan." (vissst använder ni prepositionen "på" när ni pratar om "halva inne", eller "hos" kanske?)

"Fan Karin, det är lugnt, jag har Bengt som i en liten ask. Minst halva i mig!"
Citera
2006-12-01, 20:57
Medlem
legoboys avatar
"Hälften inne" såklart.
- Jag har halva inne älskling.
- Va? Har du hälften inne redan?
Citera
2007-01-24, 12:48
Medlem
lils avatar
Halva omsluten såklart!
Citera
2007-01-25, 23:02
Medlem
GrandThefts avatar
Tjejer lär ju knappast nånsin behöva använda uttrycket "halva inne"..
Det är ett uttryck som en kille säger till en annan kille under själva kampen fram till att få doppa.

Men tjejer har ju knappast nånting värt att kalla kamp för att få pitt. För dom räcker det med 3 ord på sin höjd, kanske 2 eller rent av bara ett enda! T.ex:

-Jag vill knulla!
-Knulla mig!

eller bara genom att säga:
-knulla?

Sen har ju dom fått hela inne minst lika snabbt som cicciolina får det!
När mellan dom små orden ska dom klämma in: "jag har halva inne"?
Möjligen på färden från krogen eller motsvarande till lämplig parningsplats kan en kvinna hinna med att säga så

EDIT: Stavfel
Citera
2007-01-25, 23:14
Medlem
Personligen säger jag "en fjärdedels inne".. För jag kan aldrig få in mer än hälften när det väl är dags att komma till skott
Citera
2007-01-25, 23:31
Medlem
mobbads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
"halva förmögenheten"?

hahaha så bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera