2010-07-14, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Kollade inte källan. Men ok.

Så om en elefant springer i 40km/h mot en är man pigg på att sparka denna i ögat eller?

Men vad utgår du från för scenarier? Och det faktum att du skrev 70km/h undanröjde all min tilltro till dina teorier, om jag ska vara helt ärlig. Maxfarten är 40 km/h, den klarar inte av att jaga 16 personer.

Muhammed Ali kan ju offra sig och trötta ut elefanten, sen börjar de starkaste slita i ben på en mycket trött och överhettad elefant och de smidigaste hoppar upp på elefanten och krossar ögonen.
Citera
2010-07-14, 02:02
Medlem
Min-Mammas avatar
Jag tror dom får gräva 16 gravar..
Citera
2010-07-14, 02:05
Medlem
HerrSlugs avatar
Bob Sapp hade onehittat elefanten...
Citera
2010-07-14, 02:06
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNick
Men vad utgår du från för scenarier? Och det faktum att du skrev 70km/h undanröjde all min tilltro till dina teorier, om jag ska vara helt ärlig. Maxfarten är 40 km/h, den klarar inte av att jaga 16 personer.

Muhammed Ali kan ju offra sig och trötta ut elefanten, sen börjar de starkaste slita i ben på en mycket trött och överhettad elefant och de smidigaste hoppar upp på elefanten och krossar ögonen.
Som om du har någon erfarenhet i att bedömma en elefant mot 16 boxare (mm) då?

Jag utgår från att elefanten försöker döda personerna. Att personerna vet hur man slåss hjälper väl inte, att dom kan ta stryk hjälper nog inte då jag antar att en elefant slår hårdare än dom (= dom blir knockade).

Vadå offra sig? Tror du elefanten blir trött utav att "fightas" mot ali? Vad ska han göra menar du. Vart ska han slå? Snabeln? Betarna?

Det finns en anledning till att man kastade stora spjut på elefanter och/eller jagade dom utför stup.
Citera
2010-07-14, 02:10
Medlem
Tetrametyls avatar
Det är svårt nog att döda en elefant med pil och båge. De är helt changslösa.
Citera
2010-07-14, 02:13
Bannlyst
Ali kan springa en bra lång bit med sin utmärkta kondition, dock så är elefanten betydligt snabbare på korta sträckor, han smyger sig fram till elefanten som står lugnt och fint i mitten. Sen drar han allt vad han kan i svansen på elefanten och blir därefter jagad.

De första 100 meterna hinner elefanten ifatt Ali och dödar honom, men sen kommer Lewis och får elefanten att jag honom. Då kan inte elefanten springa fort längre och Lewis springer någon/några kilometer med elefanten. Sen springer han tillbaka och på slutet är elefanten så trött och överhettad att den halar sig framåt. När elefanten sedan lägger sig av tröttnad kommer de 14 andra fram och alla flyger på elefanten, förstör synen osv.
Senast redigerad av MittNick 2010-07-14 kl. 02:16.
Citera
2010-07-14, 02:33
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNick
Ali kan springa en bra lång bit med sin utmärkta kondition, dock så är elefanten betydligt snabbare på korta sträckor, han smyger sig fram till elefanten som står lugnt och fint i mitten. Sen drar han allt vad han kan i svansen på elefanten och blir därefter jagad.

De första 100 meterna hinner elefanten ifatt Ali och dödar honom, men sen kommer Lewis och får elefanten att jag honom. Då kan inte elefanten springa fort längre och Lewis springer någon/några kilometer med elefanten. Sen springer han tillbaka och på slutet är elefanten så trött och överhettad att den halar sig framåt. När elefanten sedan lägger sig av tröttnad kommer de 14 andra fram och alla flyger på elefanten, förstör synen osv.
Men tror du själv på att elefanten springer flera kilometer efter honom? Vad exakt ska 14 snubbar göra med en roterande elefant som slår med sin snabel och betar mot dom? Visst ett par slag från sidan kommer väl komma in.. Men tror du elefanten bryr sig?

Tänk på den feta MMA snubben (butter...ngt??). Han tar ju stryk som en jävla byggnad och han är inte ens nära elefantens skintjocklek/skinhårdhet/muskelmassa/fettmassa/benstomme.

För övrigt så var du ju själv tvungen att kolla på wikipedia efter hur snabbt en elefant springer så jag ser inte varför min okunskap om elefanter skulle vara irrelevant när du bevisligen inte heller kan något..
Citera
2010-07-14, 04:05
Medlem
StarSuckers avatar
Med tanke på den stora storleken på hallen där de slåss så vore bästa taktiken att ställa sig med stort mellanstånd och reta upp elefanten så den behöver springa till dig på ett lång avstånd, och sen 'spela död' och då retar nästa person upp elefanten så den vänder osv.

Vet inte hur det skulle funka, om elefanten är som björnen, slutar om det ser dött ut eller inte men det är åtminstone någonting man kan ha i åtanke om man ska döda en elefant på 16 pers.
För sen är den uttröttad och då kan man kötta på.
Citera
2010-07-14, 04:38
Medlem
Jag kan inte mycket om varken kampsport eller elefanter men jag tror snubbarna hade besegrat elefanteten. Ett par rejäla smällar mot bakhuvudet (hjärnan) tror jag hade räckt för att däcka elefanten.
Citera
2010-07-14, 07:06
Medlem
MyNameIss avatar
Vad är det för frågeställning? Du tog med Cro cop som kan ta ner en elefant med en högerspark så saken är klar. Alla andra står och gråter i ett hörn medans Cro cop går fram till elefanten som anfaller och Cro cop kroppsfintar och drar en höger spark i skallen och elefanten dör, sen tar Cro cop död på alla andra mesproppar i hörnet.
Citera
2010-07-14, 09:18
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0lof
Jag kan inte mycket om varken kampsport eller elefanter men jag tror snubbarna hade besegrat elefanteten. Ett par rejäla smällar mot bakhuvudet (hjärnan) tror jag hade räckt för att däcka elefanten.

Nu kunde du ju inte mycket om elefanter, men det är nämligen så att dess hjärna skyddas av tjockt skallben och hud. Det är alltså inte bara att riva tag i den dammiga gamla solbrända hjärnan. Tvivlar dessutom på att man kan sparka sönder ett elefantskallben utan stålhätta, om det ens går då. Skulle vara om Mirko snörar på dem då.
Citera
2010-07-14, 09:34
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0lof
Och dom ska slå på bakhuvudet hur? Hoppa upp 3 meter för att sedan lungt kunna banka på huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in