2008-04-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Hur gick det till?
insemination, kanske?
Citera
2008-04-06, 23:28
Medlem
Citat:
Lesbisk då, alltså?

Visste faktiskt inte att hon var lesbisk, men jag har alltid haft mina misstankar..
Citera
2008-04-06, 23:52
Medlem
Fekkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
En som definitivt inte verkar vara lesbisk är Lotta Schelins storasyrra. På www.goteborgfc.se hävdar hon att bästa maträtten är kött med Peters (sambon) sås!
HAHAHA!

En lite mer direkt länk:
http://www.goteborgfc.se/Fotboll/kgfc.nsf/0/13BB827A19297EFCC1256F0B002C3BF9
Citera
2008-04-07, 00:28
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentangeli
victoria svenssons fru är gravid.

Vem är frugan då? Nån inom sportvärlden eller okänd?
Citera
2008-04-07, 00:54
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nä, hon är inte inom sportvärden. Känner åtminstone inte igen namnet från fotbollen.
Citera
2008-04-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Victoria Svensson är sambo med Camilla Sandell. De bor på Forsbackagatan i Farsta. Källa: Birthday

Matchar man gamla damelitspelares födelsedata mot Birthday hittar man hur många lesbiska som helst, ca hälften av alla diamantbollenvinnare spelar med andra laget. Några exempel:

Lena Videkull bor med Nina Sjöstrand i Bunkeflostrand. Gamla sambon Elisabeth Leidinge har flyttat till Sundsvall. De var annars ett par i många år.

Annelie Andelén har skiljt sig och är numera sambo med Lisa Andersson i Falkenberg.

Hedvig Lindahl är sambo med Sanna Österberg i Ljungsbro.

Jane Törnqvist bor med Johanna Villikka i Mölnlycke.

Eva Zeikfalvy är sambo med Claudia Kräling. De bor på samma gata som paret Videkull/Sjöstrand. Häftiga grillfester på den gatan kan man tänka sig.

Cecilia Sandell bor med Ann-Marie Norlin i Hägersten.

Fast jag undrar om inte gamla Jitex slår det mesta. Anette Börjesson bor med Anneli Andersson i Göteborg, "Vinden" Niklason bor med Yvonne Lindqvist i Kållered och oddsen på att Pia Sundhage är homo är inte ens mätbara.

Listan kan göras oändlig. MEN: Jag tycker inte de är sämre människor för det och det har inget med deras fotbollskunnande att göra. Men varför fortsätter man hyckla om damfotboll och lesbianism ? Alla med den minsta insikt i damfotboll vet att det i elitskiktet finns en klar överrepresentation av homo- och bisexuella spelare.

Det värsta exemplen på hyckleri är i media. Sedan en av Djurgården/Älvsjös triumfer (2003 tror jag) då man visade hela laget kring bordet vid fotbollsgalan, har man undvikit att visa vad alla närvarande vid galan kan se: Att andelen damspelare med närvarande pojkvänner är liten.

Ett annat exempel är spelarporträtten. En manlig spelares faktaruta innehåller oftast info om fru/flickvän. För damspelare presenteras sällan den informationen.
Citera
2008-04-07, 10:51
Medlem
navelbråcks avatar
jennie jonsson i Hammarby är flata!
Citera
2008-04-07, 14:04
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Det värsta exemplen på hyckleri är i media. Sedan en av Djurgården/Älvsjös triumfer (2003 tror jag) då man visade hela laget kring bordet vid fotbollsgalan, har man undvikit att visa vad alla närvarande vid galan kan se: Att andelen damspelare med närvarande pojkvänner är liten.

Ett annat exempel är spelarporträtten. En manlig spelares faktaruta innehåller oftast info om fru/flickvän. För damspelare presenteras sällan den informationen.

Jo det håller jag med om, dom kunde väl åtminstone ha med en "Familj"-fråga så att det kan svara Ja, utan att nämna könet. De behöver väl inte osynliggöras varje gång. Jag har tjejkompisar som spelar fotboll själva eller har gjort, och det är jämt några som spelar för det andra laget i deras gäng. Inget fel, men i media känns det som att både spelare och journalister sopar det under mattan. I USA t.ex. är det ganska många öppna inom tennis och golf.
Och i Norge handbollsspelare, bl.a. lagkaptenen Hammarseng och K Nyberg.
Citera
2008-04-07, 15:59
Bannlyst
Är inte Djurgårdens nya målvakt Nadine Angerer flata, så vet inte jag. Mer flat-utseende än vad hon har är svårt att ha.
Citera
2008-04-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Är inte Djurgårdens nya målvakt Nadine Angerer flata, så vet inte jag. Mer flat-utseende än vad hon har är svårt att ha.

Kanske det men en jävla bra målvakt är det. Sådana kryllar det ju inte av direkt men Angerer skulle banne mej klara sig hyfsat ända upp på div IV-nivå tippar jag.
Citera
2008-04-07, 17:10
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Kan man bli mer butch än Ida-Therese... Alla som sätt en match behöver ju knappast tvivla på deras läggning heller

Hon är straight. Och gift.
Citera
2008-04-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Äsch, så där ser ju alla tyskor ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in