Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Vem är frugan då? Nån inom sportvärlden eller okänd?
Victoria Svensson är sambo med Camilla Sandell. De bor på Forsbackagatan i Farsta. Källa: Birthday
Matchar man gamla damelitspelares födelsedata mot Birthday hittar man hur många lesbiska som helst, ca hälften av alla diamantbollenvinnare spelar med andra laget. Några exempel:
Lena Videkull bor med Nina Sjöstrand i Bunkeflostrand. Gamla sambon Elisabeth Leidinge har flyttat till Sundsvall. De var annars ett par i många år.
Annelie Andelén har skiljt sig och är numera sambo med Lisa Andersson i Falkenberg.
Hedvig Lindahl är sambo med Sanna Österberg i Ljungsbro.
Jane Törnqvist bor med Johanna Villikka i Mölnlycke.
Eva Zeikfalvy är sambo med Claudia Kräling. De bor på samma gata som paret Videkull/Sjöstrand. Häftiga grillfester på den gatan kan man tänka sig.
Cecilia Sandell bor med Ann-Marie Norlin i Hägersten.
Fast jag undrar om inte gamla Jitex slår det mesta. Anette Börjesson bor med Anneli Andersson i Göteborg, "Vinden" Niklason bor med Yvonne Lindqvist i Kållered och oddsen på att Pia Sundhage är homo är inte ens mätbara.
Listan kan göras oändlig. MEN: Jag tycker inte de är sämre människor för det och det har inget med deras fotbollskunnande att göra. Men varför fortsätter man hyckla om damfotboll och lesbianism ? Alla med den minsta insikt i damfotboll vet att det i elitskiktet finns en klar överrepresentation av homo- och bisexuella spelare.
Det värsta exemplen på hyckleri är i media. Sedan en av Djurgården/Älvsjös triumfer (2003 tror jag) då man visade hela laget kring bordet vid fotbollsgalan, har man undvikit att visa vad alla närvarande vid galan kan se: Att andelen damspelare med närvarande pojkvänner är liten.
Ett annat exempel är spelarporträtten. En manlig spelares faktaruta innehåller oftast info om fru/flickvän. För damspelare presenteras sällan den informationen.