2006-11-11, 15:00
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Som sagt, Borat i sig är inte hela underhållningen, utan folkets reaktioner, och även deras rädsla för andra kulturer. Det är en av anledningarna till att jag inte tyckte om filmen lika mycket som jag trodde att jag skulle göra, det var för lite äkthet i den. Alltså: Borat som komiker är inte särskilt rolig, men Borat som "drivare" är genialisk.
Precis tvärt om!

Det absolut roligaste är de "förstående" människorna, som i sin vilja att vara öppna finner sig i Borats idiotier.

Håller med om filmen, den var inget vidare. Vissa scener var uppenbart riggade (scenen med bilskolläraren, lägg märke till filmningen där), och utförda av skådespelare. Då försvinner hela behållningen naturligtvis.
Citera
2006-11-11, 15:49
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dittohead
Äntligen en tråd i min smak.

En "anti Borat"-tråd.

Jag förstår inte alls hur man kan tycka att den sortens humor är rolig.
Jag kanske är för smart för den humorn helt enkelt. Minns att jag gjorde en parallell mellan högstadieelever och Boratfansen i en annan tråd. Vissa är väl inte färdigutvecklade för humor som faktiskt är roligt.

Nån borde väl kunna komma med exempel på Boratskämt, som då tyldigen ska vara så roliga. Jag har då inte hört något iaf.
-
Så, nu ska jag läsa igenom hela tråden också.
Du är för smart? Det är väl mer så att du är så korkad att du inte inser att folk har olika smak. Som sagt är det inne att hata mainstream idag så allting stort kommer det vara coolt att hata.
Citera
2006-11-11, 16:51
Medlem
Kapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
http://youtube.com/watch?v=HqZKW1WEVlM <- Ali G, Dangerous drugs.

Den allvarliga myndighetskillen rabblar upp alla bieffekter med droganvändande som paranoia och liknande i kanske en minut: Ali svarar med "Ok, but are there any negative effects?".

Det lustiga är att jag tyckte att Sasha var mer professionell på den här tiden jämfört med nu. Sasha var ett stenhårt pokerface, så otroligt övertygande som idiot att man nästintill blev irriterad på honom för att han var så korkad. Jag märker dock idag en viss nervositet och osäkerhet hos Sasha på vissa intervjuer idag. Undrar vad som har gjort att denna förändring skett.
Citera
2006-11-11, 18:25
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapad
Den allvarliga myndighetskillen rabblar upp alla bieffekter med droganvändande som paranoia och liknande i kanske en minut: Ali svarar med "Ok, but are there any negative effects?".

Det lustiga är att jag tyckte att Sasha var mer professionell på den här tiden jämfört med nu. Sasha var ett stenhårt pokerface, så otroligt övertygande som idiot att man nästintill blev irriterad på honom för att han var så korkad. Jag märker dock idag en viss nervositet och osäkerhet hos Sasha på vissa intervjuer idag. Undrar vad som har gjort att denna förändring skett.
Antagligen eftersom han idag är så stor att han har mycket mera press på sig att prestera otroligt bra. Jag tror dock att filmen Borat var hans egna planerade död av karaktären.

"Your body is beatifully constructed"
- Thank you
Citera
2006-11-11, 18:39
Bannlyst
Borat är genialisk humor, om man vill förstå den måste man vara smart

Det handlar alltså inte om att Borat är en "rolig" blatte som säger icke-pk-saker och berättar "sanningen" om turkar. Uppfattar man honom på det sättet måste man vara 14 år och älska stefan och christer

Det roliga är hur Borat på ett genialiskt och utmejslat vis slår in i varje tänkbar smärtpunkt hos "fina" västerländska människor, dels ifråga om vad man får och inte får säga, men också att han lockar ur folk att avslöja deras fördomar : han får folk att nicka instämmande om att homosexuella bör skjutas eller att judar "brinner i helvetet" osv, på så vis är han samtidigt en grävande reporter! OCH komiker! det är helt genialt och jag bara ÄLSKAR Borat
Citera
2006-11-11, 20:00
Medlem
talenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
Borat är genialisk humor, om man vill förstå den måste man vara smart

Det handlar alltså inte om att Borat är en "rolig" blatte som säger icke-pk-saker och berättar "sanningen" om turkar. Uppfattar man honom på det sättet måste man vara 14 år och älska stefan och christer

Det roliga är hur Borat på ett genialiskt och utmejslat vis slår in i varje tänkbar smärtpunkt hos "fina" västerländska människor, dels ifråga om vad man får och inte får säga, men också att han lockar ur folk att avslöja deras fördomar : han får folk att nicka instämmande om att homosexuella bör skjutas eller att judar "brinner i helvetet" osv, på så vis är han samtidigt en grävande reporter! OCH komiker! det är helt genialt och jag bara ÄLSKAR Borat

Jag kunde inte sagt det bättre själv!
Borat är ett geni.

Sen, angående filmen, tycker jag "så där", om den. Tror det blir lite för mkt lixom. Med en långfilm. Han gör sej bäst i kortare sketcher.
Citera
2006-11-11, 21:25
Medlem
Hardtails avatar
Jag kom precis hem från att ha sett filmen och jag måste bara säga att den är sjukt rolig, även fastän jag sett en massa klipp på nätet..

Skrattade högt många, många gånger, i kör med resten av biosalongen (som förövrigt var smockfull)..

Grymt underhållande, nakenfighterna med producenten och bajspåsen på middagen var bara för mycket!
Citera
2006-11-12, 15:27
Medlem
Gjorde en tråd med lite ringsignaler för er som gillar Borat!

http://www.flashback.org/showthread.php?p=5530634#post5530634
Citera
2007-01-06, 16:16
Medlem
alligator_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Man kan ganska lätt tro att du precis fått internet...
Oj oj menar du det?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in