2006-11-04, 00:03
Medlem
Flärps avatar
Borat är totalkass. Kan kolla på alla klipp i den här tråden utan att ens bli road litegrann, helt värdelöst och överskattat. Barnsligt kanske är rätt ord.
Citera
2006-11-04, 00:10
Medlem
Pressvecks avatar
Jasså överskattning, t.o.m surgubbarna i media har gett filmen bra kritik. Jag får väl tanka den och bedömma själv antar jag.
Citera
2006-11-04, 00:21
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=ORfgeEazluc

Vansinnigt rolig!
Citera
2006-11-04, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Jag tyckte också att Borat var överskattad förut, men sedan fattade jag att han var rolig för allt om Kazakstan/Judar/Zigenare och inte för att han hade en lustig brytning och mustasch!

Självklart, man bör dock aldrig underskatta en lustig mustasch.

Det tråkiga är att han driver för hårt med kazakstan. Zigenare och judar parodierar han på ett helt annat sätt, vem som helst förstår att det inte ligger något i det han säger, men bilden av kazakstan han förmedlar har jag uppfattat det som många delvis ”köper”. Många små fjortisar går i tron om att Kazaksatan är just ett sådant rövhåll Borat får det till.

Tro nu inte att jag är någon galen Kazakstankramare, kan bara inte undvika att tycka synd om Kazakstan när ja sitter å rågarvar åt Sasha Baron Cohens riktigt underbart råa skämt.

Hur går det förresten med mångmiljon filmprojektet som Kazakstan startade för att skapa en film som visar det riktiga Kazakstan?.. det lär nog bli en rikigt komedi det också..
Citera
2006-11-04, 00:44
Medlem
Boris-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Borat är stundoms rolig men extremt jävla överskattad, vi har bevisligen för mycket 14-åringar på internet.

Det är ju 14 åringar som hatar Borat. De kollar ju på mästerverk som Förortsungar.

jag tycker att Borat är hur kul som helst, Sacha Baron Cohen är ett Geni.
Citera
2006-11-04, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.S
Det tråkiga är att han driver för hårt med kazakstan. Zigenare och judar parodierar han på ett helt annat sätt, vem som helst förstår att det inte ligger något i det han säger, men bilden av kazakstan han förmedlar har jag uppfattat det som många delvis ”köper”. Många små fjortisar går i tron om att Kazaksatan är just ett sådant rövhåll Borat får det till.

Och alla fjortisar tror att alla halläningar är lika efterblivna som Stefan & Krister? Kom igen, är väl roligt med någon som vågar skämta om judar osv.
Citera
2006-11-04, 00:51
Medlem
Ninjans avatar
Det är inte Borat som är behållningen. Det är alla andra homo sapiens som inte vågar oponera sig när han uttrycker nedlåtande åsikter om kvinnor, judar och andra. Dom sitter bara och nervöst skruvar på sig och finner sig i de fruktansvärda saker han säger. Det är vansinnigt roligt därför att det påvisar just hur andesvaga många människor är.

"Borat-My sister is a prostitute
Amerikansk hemmafru-that is horrible!!
Borat -No no she is very good! she is nr 4 prostitute in all of kazakstan!"
Citera
2006-11-04, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Och alla fjortisar tror att alla halläningar är lika efterblivna som Stefan & Krister? Kom igen, är väl roligt med någon som vågar skämta om judar osv.

ehum har du läst det ja skrivit? Det var det som var min poäng, man kan driva på ett sätt så att alla förstår, såsom sättet han driver om judar, zigenare mm men då det just gäller Kazakstan vet jag att många, även om de självfallet inte tror det han säger stämmer, köper det och anser att det ligger mycket i det han parodierar ..lite det som stör mig, han kunde tex. valt ett fiktivt land.

Citat:
Det är inte Borat som är behållningen. Det är alla andra homo sapiens som inte vågar oponera sig när han uttrycker nedlåtande åsikter om kvinnor, judar och andra. Dom sitter bara och nervöst skruvar på sig och finner sig i de fruktansvärda saker han säger. Det är vansinnigt roligt därför att det påvisar just hur andesvaga många människor är.

haha håller fullständigt med..man skäms nästan åt alla lama människor. Har inte sett filmen, men delen då han sjunger på en bar är sjuk, att folk i baren bara sjunger med och ler ?!!
Citera
2006-11-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.S
ehum har du läst det ja skrivit? Det var det som var min poäng, man kan driva på ett sätt så att alla förstår, såsom sättet han driver om judar, zigenare mm men då det just gäller Kazakstan vet jag att många, även om de självfallet inte tror det han säger stämmer, köper det och anser att det ligger mycket i det han parodierar ..lite det som stör mig, han kunde tex. valt ett fiktivt land.

Herregud vad trött jag blir på alla PK-nissar. Aldrig nåt som duger.
Citera
2006-11-04, 01:27
Medlem
toMishs avatar
Som sagt, Borat i sig är inte hela underhållningen, utan folkets reaktioner, och även deras rädsla för andra kulturer. Det är en av anledningarna till att jag inte tyckte om filmen lika mycket som jag trodde att jag skulle göra, det var för lite äkthet i den. Alltså: Borat som komiker är inte särskilt rolig, men Borat som "drivare" är genialisk.
Citera
2006-11-04, 01:33
Medlem
pentrys avatar
Fahlenovic skrev följande i "Borat hos Letterman"-tråden

Citat:
Borat är bara rolig när hans offer inte vet att han är en bluff.

Och så är det. Personligen ser jag inte Borat som det roligaste som uppfunnits, ibland funkar det dock riktigt bra. Borat var den enda som jag uppskattade när Cohen körde sin Ali G show. Cohen är dock suverän som den homosexuelle franske föraren i komedin Talledega Nights med Will Ferrell. Han är trots allt väldigt duktig att gå in i olika personligheter när det gäller parodierande.....
Citera
2006-11-04, 03:11
Medlem
Serrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Herregud vad trött jag blir på alla PK-nissar. Aldrig nåt som duger.

Exakt, har man åsikter om saker o ting så ska man fan hålla dom för sig själv. Det gäller speciellt på diskussionsforum som detta. Folk vill bara debattera och komma med inputs hela jävla tiden, om alla bara kunde lära sig att inte skriva så skulle forumet bli hundra gånger bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in