2006-11-01, 18:06
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Hijackar tråden lite: Om jag som för närvarande inte innehar fullt medlemskap åker på en tillsägelse, åker jag ut med buller o bång då eller är det en varning jag måste få?

En tillsägelse kan vara ganska nyckfull, en varning är däremot svårt att få av misstag.
Det är en varning som gör dig bannad igen om du inte ballar ur helt och spammar sönder forumet eller skriver tråd på tråd där du kallar moderatorerna för horor, då blir du antagligen bannad så snart vi fått tag på en administratör
Citera
2006-11-01, 18:07
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Om du skriver med den så när det upptäcks så blir både den nya användare och den gamla tempbannade permanent bannad.

okej..
somn sagt, det var rent teoretiskt...om jag får abstinens efter jag blibit bannad tror jag att jag skulle ha svårt atyt skriva som nånb anna..men krisar det så får jag väl använda mig av en proxy
Citera
2006-11-01, 18:08
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Det är en varning som gör dig bannad igen om du inte ballar ur helt och spammar sönder forumet eller skriver tråd på tråd där du kallar moderatorerna för horor, då blir du antagligen bannad så snart vi fått tag på en administratör

Perfekt. Tack för svar!
Citera
2006-11-01, 18:08
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
okej..
somn sagt, det var rent teoretiskt...om jag får abstinens efter jag blibit bannad tror jag att jag skulle ha svårt atyt skriva som nånb anna..men krisar det så får jag väl använda mig av en proxy
Det är bara en vecka, det kan man hålla ut, är det verkligen värt att riskera en permanent bannlysning pga en vecka?
Citera
2006-11-01, 18:13
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Det är bara en vecka, det kan man hålla ut, är det verkligen värt att riskera en permanent bannlysning pga en vecka?

givetvis inte...
men det "chattande" jag har sysslat med i diverse trådar de sensate dagarna (och ev. ett par dagar till) beror på överlevnadsinstinkt..och är (även trots att det är beklagligt och givetvis jag som står för skiten) inget jag kan göra något åt.
Citera
2006-11-01, 18:21
Medlem
toMishs avatar
För att motsäga mig själv och gå lite OT:

På hur stort allvar tas netiketten bland användare?

0.1. Rubriken ska visa vad inlägget handlar om

Det är fullt med rubriker som "Hjälp!" Eller "bannad å så"...

0.2. Inlägg ska hålla sig i närheten av ämnet för gällande forum

"Övrigt -> Papperskorgen"

0.3. Håll er till ämnet i tråden

"OT raderat"

0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM

Det här brukar följas, men man ser ändå ofta liknande frågor i trådar.

0.7. Använd spoilerfunktion när du publicerar känslig information

I Lost och Prison Break-trådarna är det inte för ovanligt att folk avslöjar hemligheter kors och tvärs.

Visserligen kan jag inte veta hur många tillsägelser ni delar ut, men det verkar vara för få.

För övrigt tycker jag att ni borde lägga till en regel i netiketten om språkbruk. Det är jävligt tråkigt att läsa inlägg fullt med felstavningar, grammatiska fel, särskrivningar etc.
Citera
2006-11-01, 18:24
Medlem
LadyTieras avatar
alla tillsägelser noteras inte i trdarna utan tas privat, dessuom är det mest upprepade brott av netiketten som åker på tillsägelser.
Citera
2006-11-01, 18:29
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Nej, man räknar från den första varningen.

Om det är så tycker jag det är felaktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in