2006-10-30, 19:18
Medlem
J.Ns avatar
En av de ojämnaste artister jag vet och har tyvärr bara sett honom en gång på Roskilde -93 med Booker T. and the MG's, som antagligen var hans sämsta kompband någonsin
Citera
2006-10-30, 19:52
Medlem
Arkhons avatar
Jag läste en Times-intervju under hösten förra året då han nämnde något om att han har en allvarlig hjärnsjukdom.
Eftersom han fortfarande är alive and kickin' så har jag börjat undra om det som var skrivet i artikeln verkligen stämmer.
Eller så har jag vagt minne, någon som har läst denna artikel och kan bekräfta/dementera?
Citera
2006-10-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Jag läste en Times-intervju under hösten förra året då han nämnde något om att han har en allvarlig hjärnsjukdom.
Eftersom han fortfarande är alive and kickin' så har jag börjat undra om det som var skrivet i artikeln verkligen stämmer.
Eller så har jag vagt minne, någon som har läst denna artikel och kan bekräfta/dementera?

Han hade ett åderbråck på hjärnan och var rätt risig ett tag, men blev bättre efter en operation.

http://edition.cnn.com/2005/SHOWBIZ/Music/04/01/neil.young
Citera
2006-10-30, 21:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon

Genomgick hjärnoperation våren 2005. Så här skrev Ekot på nätet:

Neil Young hyllad efter operation
I slutet av förra veckan genomgick Neil Young en lyckad hjärnoperation.
Den kanadensiska superstärnan ligger nu på sjukhus i New York, efter det kirurgiska ingreppet för pulsåderbråck. På söndagen firade den kanadensiska musikbranschen den årliga Junogalan. Young kunde inte delta, men många artister hyllade hans livsverk, bland dessa fanns K.D. Lang, som tolkade låten ”Helpless”.

Släppte följande sommar "Prarie Wind". En platta som var hans bästa sedan Silver&Gold-plattan från 2000. Mestadels akustisk och med inte så lite vemod.
Citera
2007-03-02, 17:46
Medlem
pirttus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Hade lite bögfasoner för sig i ungdomen. Hans goda och välmenande föräldrar anlitade en doktor som såg till att han fick elchocker.

källa ??
Har en film från ranchen"hans" där han e hög som ett hus o lirar banjo,m.m ...
Citera
2007-03-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirttu
källa ??
Har en film från ranchen"hans" där han e hög som ett hus o lirar banjo,m.m ...
Sharing is caring
Citera
2007-03-02, 20:15
Medlem
pirttus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ame
Sharing is caring
menas?
Citera
2007-03-02, 20:48
Medlem
motborgarens avatar
Citat:
Hade lite bögfasoner för sig i ungdomen. Hans goda och välmenande föräldrar anlitade en doktor som såg till att han fick elchocker.

Du tänker inte på Lou Reed?
Citera
2007-03-02, 21:12
Medlem
pirttus avatar
greendale
Citera
2007-03-02, 21:18
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirttu
menas?

Att du skall dela med dig av din film...
Citera
2007-03-02, 21:29
Medlem
Plåttermoss avatar
Äh han är den ende artist förutom Nanci Griffith jag gråtit till. Jävla geni...
Så överdjävligt känslosam med harmonier som kickar vilken röv som helst samtidigt som hans fuzzade gitarrer i tex Cortez the killer (särskilt live) aldrig blir jobbiga utan bara självklara och så fyllda med nerv att man baxnar. En av de största artisterna någonsin......
Och så gillar folk sådana som Robbie Williams (Martins Stenmarks tvillingsyster) som övar in mongoliska danssteg med MBD-tempo och upplevs entusiastisk och viktig till krystad pubertetssång. Nä kolla in this shit på you tube... The real stuff.. Inget horande för komersialismen här inte....
http://www.youtube.com/watch?v=Eh44QPT1mPE
Citera
2007-03-02, 21:34
Medlem
Rick Astleys avatar
Citat:
Är ganska säker på att det gäller Lou Reed, som påpekats tidigare i tråden.

On the Beach (1974) är nog hans bästa album, nyligen släppt på CD för första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in