2010-12-08, 23:04
Medlem
bobby123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Utan pengar eller likvida medel så har du 1. inget internet, 2. ingen el, 3. ingen värme om du bor i stan, 4, inga pengar ingen mat och så vidare. Så det vill du ha?

Du kan ju inte vara allvarlig, eller så har du inte tillräckligt med insikt i vad detta skulle göra och vilka oskylldiga det skulle skada.

Har vi gett Visa samt Mastercard, två privata företag sådan makt! Så år vi fan skylla oss själva, eller hur? Du som är dum i huvudet och saknar insikt i vad som är viktigt här!
Citera
2010-12-08, 23:06
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Fast hur ska de kunna skicka räkningar om banksystemet är nere ?

Men tänk själv nu en stund.

Om elbolagen, ISP:na och andra vet att de inte kommer att kunna få betalt. Så varför skulle de då leverera. Företag gör inte något på grund av någon kommunism utopisk syn om att allt skall vara gratis. De gör det för vinst.

Får de inte pröjs, levererar de inte. Och om hela banksystemet kollapsar så kollapsar alla betalningar också och the game i over. Om vi inte går tillbaka till konkreta guldmynt.

Det är simpel ekonomi.
Citera
2010-12-08, 23:06
Medlem
Dronkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slz
Varför avslutar du med ett frågetecken?

Trodde bara det var deras hemsida som var nere och inte deras betaltjänster. Eller är det både och?

http://www.bbc.co.uk/news/technology-11935539
Vet inte, olika uppgifter!
Citera
2010-12-08, 23:07
Medlem
peel-offs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Men tänk själv nu en stund.

Om elbolagen, ISP:na och andra vet att de inte kommer att kunna få betalt. Så varför skulle de då leverera. Företag gör inte något på grund av någon kommunism utopisk syn om att allt skall vara gratis. De gör det för vinst.

Får de inte pröjs, levererar de inte. Och om hela banksystemet kollapsar så kollapsar alla betalningar också och the game i over. Om vi inte går tillbaka till konkreta guldmynt.

Det är simpel ekonomi.

fan vad du var smart ska ju kolla tv nu
Citera
Medlem
Jag har pengar så det räcker och blir över. Får även bekräftelse från finland att detta inte fungerar...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drPlutonium
Är inte detta en raid-tråd och borde således låsas?
Nej, här diskuteras bara attackerna etc.
Citera
2010-12-08, 23:08
Medlem
http://svt.se/2.22620/1.2262348/smittar_frivilligt_sina_datorer_till_stod_for_wiki leaks
Citera
Medlem
drPlutoniums avatar
Hoppas att ni alla blir åtalade, de kommer säkerligen att kolla upp vilka som håller på.
Citera
Avslutad
Fan vad glad jag blir!

Lite dumma frågor som säker redan blivit besvarade..

Är det bekräftat att inte Visa funkar i butiker/online?

Är han som pratar på radion hjärnan bakom attacken eller?
Citera
2010-12-08, 23:09
Medlem
peel-offs avatar
kommer inte in på wikileaks gör ni det?
men varför attackera ?
Citera
Medlem
Nepotists avatar
vad heter det svenska rummet på IRC?
Citera
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobby123
Har vi gett Visa samt Mastercard, två privata företag sådan makt! Så år vi fan skylla oss själva, eller hur? Du som är dum i huvudet och saknar insikt i vad som är viktigt här!

Viktigt och viktigt. Är fullt för friheten för åsikter och information. Och har inget emot att man går i attack mot dessa företag. Men som användaren ifråga sade "Jag vill se hela banksystemet kollapsa" så är jag starkt emot det.

För kollapsar bankerna så kollapsar allt. Och det är därför staten måste rädda banker som missköts sig, hur fel det än är enligt mig själv. Det som krävs är reglering av bankerna.

Så märk väl att jag inte motsätter mig denna attack. Men måtta får det finnas.

Det är farligt när folk går och saboterar sådant som de inte har koll på vilka konsekvenser de har.

Om bankerna föll och FB fanns kvar, så kan jag lova att 50% av alla som hejar på här nu, skulle gråta i någon tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in