2014-10-14, 10:00
Medlem
stom72s avatar
Kan inte Anonymous gå på knock mot Familjen Rothschild och dess internationella bankmaffia? Knäckfrågan för världsfred torde vara hugga huvudet av den besten.
Citera
2014-10-14, 10:21
Medlem
Vilket roligt initiativ!

Min känsla av Anonymous är den av en typisk revolutionär undergroundrörelse, med skillnaden att ni verkar i den direkta källan av informationsflödet, snarare än i en dåligt upplyst källare i London 1834.

Må ni lyckas med det som kommer att skynda på mänsklighetens uppvaknande. Må allt levande nå upplysning.
Citera
2014-10-14, 10:47
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Min känsla av Anonymous är den av en typisk revolutionär undergroundrörelse, med skillnaden att ni verkar i den direkta källan av informationsflödet, snarare än i en dåligt upplyst källare i London 1834.

Snarare i dåligt upplysta pojkrum, där man sitter och är rädd för verkligheten och backar så fort det blir jobbigt. Kolla bara på hur lättvindigt man vek ner sig mot Zeta, när man skulle förklara krig mot dem.

Enda skillnaden är att man sitter i informationsflödet så tillvida att man styr över vad folk tror om en, så att man kan få det att framstå som man åstadkommer mycket, genom att ändra och förvränga.

I fallet med OpCartel var grejen att man skulle släppa 25 000 dokument som avslöjade korrupta politiker i Mexico. Efter några turer fram och tillbaka blev det inget av med det. WO-seger för Zeta. Inga dokument släppet. Men Anonymous säljer in det som en seger.

Det är mycket snack och lite verkstad, och de enda man verkligen klarar av att ge sig på, är enskilda personer.
Citera
2014-10-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
En sammanfattning av Anonymous historia för de som är nyfikna: http://www.chronicle.su/wp-content/uploads/old-anon-vs-new.png
Oja. Plus alla raids där sidor fylldes med barnporr.

http://oi58.tinypic.com/2k319w.jpg
Citera
2014-10-14, 14:06
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Ja det verkar inte vara bättre.

TS: Varför ger du ett sken av att Anonymous skulle vara en vänsterrörelse? Varför försöker du/ni kapa rörelsen? Yttrandefriheten var ju hela rörelsens essens, med visselblås osv, något som vänsterliberaler nuförtiden kommit att hata något enormt (se hatet mot Snowden och Assange). Typisk divide-and-conquer-skit när yttrandefriheten inskränks med löjlig hets- och kränklagstiftning. Lägg ner känslorna, anamma yttrandefriheten och ta an den riktiga fienden, maskinen och systemet med politikerna och den svällande statsmakten.

Precis, den anonymous jag följde för många år sedan älskade att säga niggers till random folk, skämt om att "negern vet sin plats på bussen" etc, genomflödade hela 4chan men framförallt /b/.

Exempel på raider var att posta gifs som blinkar snabbt i olika färger på epelepsiforum(så de skulla utlösa anfall) och alla tyckte det var det roligaste som hänt typ. Det för mig är de riktiga anon.
Citera
2014-10-14, 15:12
Medlem
Aigiss avatar
Har hört att det startats upp rivaliserande grupperingar, Anonymjaus och Anonymoose. Vad tycker ni om det?
Citera
2014-10-14, 21:28
Medlem
minhembiogubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Precis, den anonymous jag följde för många år sedan älskade att säga niggers till random folk, skämt om att "negern vet sin plats på bussen" etc, genomflödade hela 4chan men framförallt /b/.

Exempel på raider var att posta gifs som blinkar snabbt i olika färger på epelepsiforum(så de skulla utlösa anfall) och alla tyckte det var det roligaste som hänt typ. Det för mig är de riktiga anon.

+1
Det här bögiga skiten dom håller på med nu är helt främmande för mig.
Anon ska vara snorungar som fuckar med folk, beställer hem skit, trakasserar, gör roliga raids.
/b/ var en underbar plats att vara på.
Nu för tiden är det bara scriptkiddies och allmänt jävla vänsterpatrask som tror att dom ska göra någon skillnad.
"hacka" banker och andra dumheter.
Pinsamt ta mig fan
Citera
2014-10-14, 21:50
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Jag läste om alla aktioner där ni beställt hundratals pizzor hem till era offer.

1. Inser ni att det inte är offren som behöver betala pizzorna utan att det är pizzeriaägarna eller pizzerialeverantörerna (som ofta är fattiga migranter eller studenter) som är de som får stå för kostnaderna?

2. Känner ni er häftiga när ni skickar hem pizzor till folk och använder program som vem som helst kan ladda ner för att överbelasta en server?

3. Vad menas med "We are legion", kan du översätta och förklara andemeningen?
Citat:
Ursprungligen postat av wh0r3
En AMA, från en livs levande superhackare. Spännande.
  • Beskriv hur du enklast identifierar och raderar Azazel.
  • Du har hittat en SQLi sårbarhet. Hur kan man enklast identifiera om det är möjligt att använda INTO OUTFILE för att skriva filer på servern?
  • Vilket port är effektivast att attackera vid en UDP Denial of Service attack?
  • Hur säkrar man på bästa sätt OpenSSH?
  • En kasst konfigurerad Suhosin-installation är lätt att förbigå, kan du ge något exempel?
  • Förklara kort vad Return-Oriented Programming går ut på.
  • Vad är de största skillnaderna mellan user-land och kernel exploits ur ett utnyttjningsyfte?
  • Varför är PTY att föredra jämfört med tex 'nc 127.0.0.1 443 -e /bin/sh'?
  • Hur kan man utnyttja Shellshock för att förbigå disable_function i PHP?

Skulle föredra om endast OP svarar på dessa frågor.
Jag skulle också vilja ha svar på ovanstånde.
Senast redigerad av WaltherVonKnopf 2014-10-14 kl. 21:52.
Citera
2014-10-15, 15:08
Medlem
Utifrån vad jag har läst och förstått av denna tråden är ni väldigt intelligenta och kämpar för det goda. Många "haters" men det brukar mest vara folk som bär okunnighetens slöja och utan liv så det är väl bara att ignorera dem. Jag är glad att sådana som ni finns iallafal och önskar er lycka till.

Ni skrev något om omvänd resolver för att koppla ipnummer till aktivitet... Är det ett program som går att ladda ner eller hur går det till?
Citera
2014-10-15, 16:20
Bannlyst
"Vi är anonymous och vi har inte lyckats med något, på internet lyckas vi inte med något längre därför delar vi ut filtar till hemlösa"

Förstår ni inte att det enda dom har gjort i sitt namn är att ta ner webbsidor och dom flesta sidorna dom hackar så har dom fått information från själva webbadministratören som tex när dom defacade en sida tillhörande en skola under #op (vad det nu hette) när flera tonåringar förgrep sig på en medvetslös flicka där flera spelade i skollagets football club (amerikansk fotboll) . Annars hade dom inte lyckats med en deface. Finns ju en anledning till att det bildades smågrupper utanför anonymous den senaste tiden.

När man har pratat med tomtarna på anonops så kan dom inte mycket mer än att använda sig utav andras program och scanna webbsidor, det kanske låter häftigt att dom pratar med varandra över krypterade nätverk men det är ju bara ett simpelt program. Kunnigheten inom IT säkerthet i dagens anonymous är ganska låg förutom att dom vet hur dom håller sig just anonyma. Och några krig mot tex zeta eller den där kyrkan har dom aldrig vunnit. Fortsätt med att dela ut era filtar ni det är det enda ni ska ha credd för.
Citera
2014-10-15, 23:53
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vad tycker Anonymous om https://www.eff.org/

Vad tycker Anonymous om https://www.gnu.org/

Vad tycker Anonymous om http://www.transparency.org/

Citera
2014-10-16, 00:31
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Är den senaste videon där Anon säger att det ska hänga ut Hongkongs/Kinas styrade
elit om inte våldet mot demonstranterna upphör nåt att bry sig om? Har ju varit rätt tyst om dem ett bra tag men nu valde till och med Ekot i P1 att ta upp deras senaste löfte.

Nej, men denna video handlar om Hong Kong.

https://www.youtube.com/watch?v=qv5Sov4O-V8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in