2012-10-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Låt oss fokusera på det senaste att allt skulle vara en iscensatt aktion
via EU´s https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/major-banks-telecoms-companies-and-governments-join-forces-eu-wide-cyberattack-exercise.

Vad talar för vad talar emot?

För: Fejkade intervjuer, ofarliga attacker, stor , "Anonymous" verkar inte känna till attacken, alltså ingen
av det större killar.

Emot: -
Vad fasiken vinner iscensättarna på detta?
Citera
2012-10-05, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
När ska dom börja göra riktiga saker? Känns ju inte direkt coolt att ddosa sidor som har typ 2 besökare per dag, gör nåt riktigt som folk märker av.. Typ sänka facebook

Eller varför inte försöka med att hålla nere Playstations nätverk i en månad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huffe
Tappade precis ALL respect jag hade för Anonymous.

Är väl inte ens "riktiga" Anonymous, utan en skara fjortisar som laddat ner en program och tror dom är ascoola.

Enligt detta: http://www.expressen.se/nyheter/natsabotorerna-jagas-av-riktiga-anonymous/

Men jag instämmer med dig hur som.
Jag förstår inte vad den här "fejkgruppen" vill uppnå heller... nån som vet?
Citera
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Låt oss fokusera på det senaste att allt skulle vara en iscensatt aktion
via EU´s https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/major-banks-telecoms-companies-and-governments-join-forces-eu-wide-cyberattack-exercise.

Vad talar för vad talar emot?

För: Fejkade intervjuer, ofarliga attacker, stor , "Anonymous" verkar inte känna till attacken, alltså ingen
av det större killar.

Emot: -

Vad jag fattat så samordnas allting. Du går in i en viss kanal där du får instruktioner och man bestämmer när man ska slå till. Det är inte fejkat?
Citera
Medlem
Kembalis avatar
Om anonymous har DoS eller "hackat" Visa, borde inte svenska myndigheter vara ett simpelt mål? Nått säger mig att Visa har bättre säkerthet än myndigheterna här i sverige ?
Citera
2012-10-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
När ska dom börja göra riktiga saker? Känns ju inte direkt coolt att ddosa sidor som har typ 2 besökare per dag, gör nåt riktigt som folk märker av.. Typ sänka facebook

Du e rolig du. De har designat sin lösning betydligt mindre känslig för Ddosattack. Skulle kräva ett gigantisk botnet för ta ner Facebook. och väldigt spridda. Möjligen slöa ner FB lite. Men inte ta ner det.
Senast redigerad av KlasMydia 2012-10-05 kl. 18:00.
Citera
2012-10-05, 17:58
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad fasiken vinner iscensättarna på detta?

Det får öva i "verkligheten" plus att Anonymous visas upp som ett misslyckat gäng 14-åringar
med för mycket fritid, deras aura tappar lite av sin mystik.
Kan det vart nån som tyckte "Johan 19" vart "the shit" efter den lyteskomiken AF bjöd på?
Citera
2012-10-05, 17:59
Medlem
Prodelins avatar
Om de skulle tagit ner något är det Aftonhoran, värsta jävla propagandaapparaten i Svensk historia som förtjänar släckas ned för gott, förpestar svenska människor skallar med lögner och annan skit.
Citera
2012-10-05, 18:02
Medlem
Citat:
Det får öva i "verkligheten" plus att Anonymous visas upp som ett misslyckat gäng 14-åringar
med för mycket fritid, deras aura tappar lite av sin mystik.

Kan det vart nån som tyckte "Johan 19" vart "the shit" efter den lyteskomiken AF bjöd på?
Det har alltså funits en annan bild av Anonymous än lata, finniga tonåringar?
Varför ska de bry sig om de utmålas som loosers i media? De är ju kungar på internet ändå enligt egen utsago.
Citera
2012-10-05, 18:03
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BistroVagnen
Rätta mig om jag har fel, men om en kunnig såkallad "hacker" ddos´ar med hjälp av sitt "botnet" som han kontrollerar så kan han sedan när den anfallna siten är ddos´ad och överbelastad hitta kryphål i säkerheten och komma åt adminrättigheter och annat smaskigt?

Förutsatt att jag har rätt, borde inte dessa ultrasupermegacoola aktioner av våra ärade frihetskämpar på internet då kunna göra just detta (dvs komma åt information, ändra sidan osv). Något sådant har det skett? Om inte betyder det väl att det mer eller mindre är lite folk som sitter inne på ett "botnet" och egentligen inte är speciellt duktiga?

Det verkar som att det lutar åt det hållet, lite folk som sitter på ett botnet. De "riktiga" hackarna har ju enligt vissa källor gått ut med varningar om att avslöja de som ddosar om dom inte slutar. Hur mycket sanning det ligger i detta vet jag dock inte!
Citera
2012-10-05, 18:04
Medlem
Neger-med-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Då ska staten svara med samma medel som Nazityskland gjorde?

Det är väl det som är deras ambition?
Citera
2012-10-05, 18:04
Medlem
Ddos är ju inte helt ofarligt. T.ex skulle någon ddosa aftonbladet i en vecka så hade de ju förlorat määängder med pengar från annonsering m.m. då nästan alla läser aftonbladet online.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in