2012-10-04, 11:36
Medlem
johnny-knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royalking
Det är inga problem att spåra en IP-adress som kör en ddos.
Men det blir mycket arbete ifall tusentals gör det samtidigt.

Se mitt ovanstående tips hur du kan göra det tämligen enkelt och anonymt :-)

Du kan ju räkna med att alla kör genom TOR också
Citera
2012-10-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaK83
Visst, de kör inte endast med ddos utan också med SQL injections. Fortfarande amatör-metoder. Gällande den arabiska våren så gjorde de inget annat än sina vanliga ddos-attacker. De är ju knappast några säkerhetsexperter.

Spelar ingen roll vilka metoder de använder. Eftersom säkerheten är så låg överlag så räcker SQL-injections.

Än en gång så försöker de inte framstå som säkerhetsexperter, det handlar om vad de åstadkommer.
Citera
2012-10-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-knatch
Du kan ju räkna med att alla kör genom TOR också

Förmodligen inte eftersom de då kommer DDOSa TOR-peersen.
Citera
2012-10-04, 11:54
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh

Än en gång så försöker de inte framstå som säkerhetsexperter, det handlar om vad de åstadkommer.
De åstadkommer inget, kanske att folk blir sura för att de inte kan betala sina räkningar på nätet.
Citera
2012-10-04, 12:10
Medlem
InneOchCyklars avatar
Är det bara jag som tycker att det är otroligt töntigt med ddos-attacker? Det är inte snyggt, krävs inga vidare kunskaper för att genomföra och man åstadkommer bara en gnutta sabotage. Ddos motsvarighet i verkligheten.
Senast redigerad av InneOchCyklar 2012-10-04 kl. 12:11. Anledning: fellänkat...
Citera
2012-10-04, 12:30
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBlae
Det handlar inte om vilket klockslag det är, det handlar om att Anon gör nånting i över huvudtaget för att visa sitt missnöje. Budskapet har ju gått fram i alla fall, tidningarna skriver om det och det är med på nyheterna.

Korrekt. Genomslaget har varit mycket stort. Att andra finniga hackers inte är "impade" saknar helt betydelse i sammanhanget.

Kan de inte attackera Erik Ullenhag nästa gång?
Citera
2012-10-04, 12:38
Medlem
neptunitys avatar
www.moderat.se är nere. Undrar om anonymous ligger bakom?
Citera
2012-10-04, 12:42
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neptunity
www.moderat.se är nere. Undrar om anonymous ligger bakom?
Hoppa in i IRC chatten o skrik om att dom ska anfall en vis sia så gör dom det, får tänk på att det är endast ett få tal svenskar. Sen tror jag inte att så många utlänningar är med på dena Ops
Citera
2012-10-04, 12:44
Medlem
Jag kan inte fatta att de får sådan uppmärksamhet i aftonpressen.
Oj, riksbankens hemsida har legat nere några timmar. Det lär ju vara ganska få som saknar den kl 00:21. Eller känner ni någon som bara måste kolla reporäntan mitt i natten?
Citera
2012-10-04, 13:03
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Anonymus kallas gräshoppor.
Ingen vill bli ovän med dom.

Dessa väl avrunkade pojkar/män tror visst att de åstadkommit något.
Vänta då tills de hackar sig in i fel rum.
Det kan få katastrofala följder om man att man är oövervinnerlig
när man är en gräshoppa.

Ett gott råd till anonymus lilla armé.
Sätt ut ett konto så ska jag sätta in det som behövs för att åka till Reperbahn i Hamburg
och köpa Er så många knull så Ni får uppleva att det finns annat än att sitta vid en fyrkantig dator.
Ni har väl svendomen kvar varenda en av Er. jag väntar!
Sant, sen beror det ju på hur man bidrar hade det varit en demonstration i irl så hade jag närvarat där ist. Det ända positiva måste vara att all ny blivna "gräshoppor" laddar ner vad som helst typ.

Så man kan ju få ca 100/1k st grattis ner laddningar ^^
Citera
2012-10-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
De åstadkommer inget, kanske att folk blir sura för att de inte kan betala sina räkningar på nätet.

Jo, det gör de. Och då syftar jag inte på ddosattackerna främst.

Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Anonymus kallas gräshoppor.
Ingen vill bli ovän med dom.

Dessa väl avrunkade pojkar/män tror visst att de åstadkommit något.
Vänta då tills de hackar sig in i fel rum.
Det kan få katastrofala följder om man att man är oövervinnerlig
när man är en gräshoppa.

Ett gott råd till anonymus lilla armé.
Sätt ut ett konto så ska jag sätta in det som behövs för att åka till Reperbahn i Hamburg
och köpa Er så många knull så Ni får uppleva att det finns annat än att sitta vid en fyrkantig dator.
Ni har väl svendomen kvar varenda en av Er. jag väntar!

Vilket är fel rum?
Citera
2012-10-04, 13:15
Medlem
Men jävlar vilket gnäll det var mot anonymous i den här tråden! Fattar ni inte att det här är en internationell protest och demonstration mot den svenska regimen! Anonymous är grymma. De gör en insats för demokrati och fri information! Ni som sitter och lipar "det är ju baaara en ddos" vad tycker ni de ska göra istället då? Skjuta Reinfeldt eller? Idioter. Det här är en demonstration som har fått stort genomslag och jag hoppas att dumsvensson fattar att det här betyder att folk demonstrerar internationellt gentemot Sveriges behandling av yttrandefriheten. Jämförbart med exempelvis en demonstration utanför en diktaturs ambassad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in