Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Efter all reklam som attacken har fått idag är jag faktiskt imponerad av att både Visa och PayPal fortfarande fungerar. Denna uppmärksamhet lär aldrig mer riktas mot enskilda företag någon mer gång under en pågående attack.
"-CNN: PayPal is under a cyber attack!" Snacka om reklam och dom står fortfarande upp!
Däremot kommer alla som vill reglera Internet att få vatten på sin kvarn och vi lär snart se nya lagförslag för ökad kontroll.
Det var roligt så länge det varade iaf för oss som varit med från början. Internet kommer aldrig mer att vara sig likt efter detta. Så passa nu på och gör Er skyldiga till så många IT-brott Ni bara kan medan Ni kan.
/Provokatör
Tror inte att internett i dess nuvarande form går att stoppa längre. Inte i Europa i alla fall. För vilken politiker som vill behålla kvar sin position vågar gå emot en så stor del av befolkningen. En annan sak är det i USA där folk är för korkade för att göra motstånd.
Sedan så är all teknik så vidspredd att jag har svårt att se att det inte skulle dyka upp ett alternativ till det reglerade nätet.
Men jag kanske talar i nattmössan igen.