2010-12-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolw
Fuck champions Leauge, detta är mer spännande att följa! Eller hur?

ofc.. cyberkrig som tv4 säger
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sansert
Du joinar #spam och skriver !botnum

i mirc kanal eller vad? vilken server?
Citera
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekanna
Ok. Om VISA går ner, då går inga betalningar igenom eller? Kanske bäst att gå och ta ut lite pengar nu då

Det är inte VISAs betalningstjänster som kommer att krascha som jag förstått det. Men då är jag inte någon hacker heller, så vad vet jag egentligen

Om man har en Mac och vill delta, hur gör man då?
Citera
2010-12-08, 20:31
Medlem
Utifall att man skulle vilja flooda extra mycket, så skulle man väl bara kunna höja antalet som står i "Threads" boxen va? Notera att det där var väldigt teoretiskt, och man skulle ju aldrig ens drömma om att flooda någon hemsida.
Citera
Medlem
Sanserts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy

Japp, server irc.anonops.net och kanal #spam
Citera
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Efter all reklam som attacken har fått idag är jag faktiskt imponerad av att både Visa och PayPal fortfarande fungerar. Denna uppmärksamhet lär aldrig mer riktas mot enskilda företag någon mer gång under en pågående attack.
"-CNN: PayPal is under a cyber attack!" Snacka om reklam och dom står fortfarande upp!

Däremot kommer alla som vill reglera Internet att få vatten på sin kvarn och vi lär snart se nya lagförslag för ökad kontroll.

Det var roligt så länge det varade iaf för oss som varit med från början. Internet kommer aldrig mer att vara sig likt efter detta. Så passa nu på och gör Er skyldiga till så många IT-brott Ni bara kan medan Ni kan.

/Provokatör

Tror inte att internett i dess nuvarande form går att stoppa längre. Inte i Europa i alla fall. För vilken politiker som vill behålla kvar sin position vågar gå emot en så stor del av befolkningen. En annan sak är det i USA där folk är för korkade för att göra motstånd.

Sedan så är all teknik så vidspredd att jag har svårt att se att det inte skulle dyka upp ett alternativ till det reglerade nätet.

Men jag kanske talar i nattmössan igen.
Citera
2010-12-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy

irc.anonops.net
Citera
2010-12-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Verkar som att deras host har stängt ner dom?

Som sagt, anonop.net har varit ddosad till och från, dock är det bara själva sidan.
just nu: There are currently 2083 LOICs in the hivemind. :.
Citera
2010-12-08, 20:33
Medlem
sarrasarra12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Nollorna bakom wikileaks säger sig stå för yttrandefrihet men att sänka siter känns inte som en kamp för yttrandefrihet för mig utan mer som ett sätt att försöka tysta siter som inte tycker som dom själva.

Fan, du har rätt (utropstecken utropstecken aaaarghhh utropstecken).
Lite som USA, either you are with us or you are against us. Vad är problemet?
Heja Wikileaks.
Citera
2010-12-08, 20:34
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Det är inte VISAs betalningstjänster som kommer att krascha som jag förstått det. Men då är jag inte någon hacker heller, så vad vet jag egentligen

Om man har en Mac och vill delta, hur gör man då?

Som jag har förstått det så gick inte Mastercards betaltjänster ner, men målet är att de ska krascha, och samma sak med VISA då. Men jag kan ha missuppfattat.

Om att hjälpa till med en Mac, kolla här: http://pastehtml.com/view/1c8i33u.html
Citera
2010-12-08, 20:35
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timblix
Utifall att man skulle vilja flooda extra mycket, så skulle man väl bara kunna höja antalet som står i "Threads" boxen va? Notera att det där var väldigt teoretiskt, och man skulle ju aldrig ens drömma om att flooda någon hemsida.
speed och Threads kan höjas för att få ut mer effekt, drar du mer än va din lina klarar av dör internet så gäller att ballansera så den är så hög den kan vara men ändå stabil.
Citera
2010-12-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaffe
Som sagt, anonop.net har varit ddosad till och från, dock är det bara själva sidan.
just nu: There are currently 2083 LOICs in the hivemind. :.

Jänkarna börjar trilla in så smått, så det stiger snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in