2011-11-02, 04:55
Medlem
Vissa har tydligen inte backat ur:

Citat:
La misión continúa para miembros angloparlantes

Uno de los miembros representativos de Anonymous en Twitter, @anonymouSabu, publicó que la operación continuaría:

"#OpCartel está más viva que nunca y como le dije a otros en privado, la guerra contra la corrupción es en ambos lados del espectro. ¡Vamos a GUERRA!" publicó.

Ante este hecho @Sm0k34n0n y otros tuiteros borraron sus tuits sobre la operación cancelada y circularon que la operación continuaría:

"Detener #OpCartel con tanto entusiasmo es estar en complicidad con los Zetas", manifestó @Sm0k34n0n horas más tarde.

http://www.milenio.com/cdb/doc/noticias2011/d66c3c523c60b03240b8c4d4c4d79de4

Ska bli intressant om dom verkligen publicerar info.
Citera
2011-11-02, 07:32
Medlem
Chevrons avatar
Nytt material för MGB-forat snart?

Verkligheten kommer slå hårt mot dessa gossar.
Citera
2011-11-02, 07:40
Medlem
arteks avatar
grejen jag tror visst (hoppas) Anon kör på men LZ har tyvärr ett ess i att spela. PENGAR vilket inte Anon har . typ 3 mille ge oss namnen ? för pengar kan tyvärr få folk prata. För tydligen vet dom om varandra med tanke på att dom kände personen som vart bortrövad. så känner folk varandra kan man spåra och med dom pengarna LZ har ??
Senast redigerad av artek 2011-11-02 kl. 07:54.
Citera
2011-11-02, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artek
grejen jag tror visst (hoppas) Anon kör på men LZ har tyvärr ett ess i att spela. PENGAR vilket inte Anon har . typ 3 mille ge oss namnen ? för pengar kan tyvärr få folk prata. För tydligen vet dom om varandra med tanke på att dom kände personen som vart bortrövad. så känner folk varandra kan man spåra och med dom pengarna LZ har ??

Visst har de massor utav pengar och kanske kan få tag på någon Anon. Men om de inte får tag på någon "skyldig" så kommer de mörda andra. Det är inga flickscouter vi talar om, hängs någon ut så kommer någon eller några dö.
Citera
2011-11-02, 10:30
Medlem
sabbares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markserilo
Det är många av er som inte förstått konceptet med Anonymous.

Anonymous är alla, anonymous är ingen. Det finns inga ledare, sämre ställda osv. inom Anonymous, alla är lika värda, alla är anonymous.

Om du är anonym så är du en del av anonymous automatiskt, sen är det upp till dig om du vill hänga med och göra det personer säger.

Ett exempel: 4-5 personer har fått nog av någonting, de säger sig vara "Anonymous" och därefter arbetar dessa med det de vill göra, om de vill ha mer hjälp kallar de på mer hjälp på forum t.ex. eller IRL. Sen hackar de t.ex. några konton och sprider dessa, när personer frågar "vilka är ni?" då säger de bara "Anonymous" eftersom att det fått en sådan slagkraft och att de är så kända. Skulle de komma på något konstigt namn såsom "El Microphobia" så skulle det både vara enklare att spåra dessa och dessutom skulle de snart dö ut, genom att säga sig vara en del av "Anonymous" så blir de också mer ryggdunk från personer som är starka anhängare till det.

Precis så är det med demonstrationerna de startar, vill du starta en demonstration utan att outa ditt namn eller av andra anledningar? Sure, skriv upp det vart som helst, gör kanske en YouTube video med läskig datorröst + film på dig själv där du har en guy fawkes mask och berätta hur de ska göra och hoppas på att personer hänger på. Du är ingen ledare för anonymous eftersom att du lyckades eller något, du är bara en del av anonymous.

Det är precis som många tror att Al-Qaida är, det är ingen stat som har en ledare, det är bara en grupp och ville någon bomba sig själva så sa de t.ex. att de är från Al-Qaida för att de står för det som Al-Qaida står för.

Anonymous tror på rättvisa och anonymitet, tror du också på det så är du en del av anonymous. Det är bara upp till dig om du vill agera eller lyssna.

PM:a eller citera detta inlägg om ni har fler frågor så ska jag besvara de.

Från en kunnig.

SKÖÖÖÖNT och se att det finns lite folk som kan ''läsa mellan raderna''... Folk som skrivit tidigare i denna tråd är ganska snabba med att slänga ut helt obegrundade kommentarer. Tex '' vrf skulle kartellen bry sig om några av deras kontakter vart avslöjade??''. Jo kanske för att hela deras verksamhet bygger på kontakter/hållhackar i den högre hierarkin. Kan skriva 4 st a:4 kring mina tankar om Anonymous och andras åsikter om dom, men jag tycker att Markserilo sammanfattar mina tankar.
Citera
2011-11-02, 11:30
Medlem
Mr-potatoheads avatar
för de första...me engelsk mirror
http://www.youtube.com/watch?v=bJORGO1Q2VY

sen har de redan tagit avstånd från den (anonymous alltså) så.
Citera
2011-11-02, 12:21
Medlem
sabbares avatar
jag vet inte om någon har tänkt på detta? men hur kan man till 100% vet att det är dom riktiga anonymous som har sänt iväg denna video?
Citera
2011-11-02, 12:24
Medlem
Rambovics avatar
Jag postar igen eftersom mitt inlägg kan ha förbisetts och jag vill gärna ha svar på dessa frågor.

1. Under hur lång tid kommer den tilltänkta operationen vara aktiv?
2. Har det framgått hur många som är villiga att vara delaktiga i operationen än?
3. Hur kommer operationen att gå till? Är det inte bara för gangstrarna att byta datorer?
4. Vad skulle vara det bästa realistiska som händer efter operationen?
5. Om ni scenariot skulle bli att alla i Anonymous är med i operationen och säg att de lyckas få tag i de ledande gangstrarnas adresser, bild på dem, familjemedlemmar, osv osv. Vad skulle hända då? Skulle Los Matas Zetas börja sin massaker då, eller skulle t.ex. CIA gå in och fängsla dem? Skulle det bli kaos?
Citera
2011-11-02, 12:25
Medlem
GlassKattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabbare
jag vet inte om någon har tänkt på detta? men hur kan man till 100% vet att det är dom riktiga anonymous som har sänt iväg denna video?
Läs trådjäveln och tänk efter lite!
Citera
2011-11-02, 12:27
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruger77
Korrupt är egentligen en väldigt orättvis stämpel. Har du någonting kartellerna vill ha (inflytande, makt, möjlighet att "titta åt andra hållet, etc) och de ber om det så får man snällt ge det till dem eller riskera sitt eget och sina familjemedlemmars liv. Ofta får de en symbolisk summa för sina tjänster. Klart det finns vissa som gladeligen tar mutor, men för majoriteten står det mellan att antingen stå för sina principer eller se fru och barn halshuggna, våldtagna och skinnflådda.

Vi får hoppas att Anon använder sitt goda omdöme när man avslöjar kollaboratörer.

Korrupt är en väldigt rättvis stämpel.

Enda problemet är att hela kulturen är korrupt, vilket gör det omöjligt för enstaka personer att bryta med korruptionen. Så visst, korruptionen är förståelig, men det är fortfarande korruption.
Citera
2011-11-02, 12:41
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
5. Om ni scenariot skulle bli att alla i Anonymous är med i operationen och säg att de lyckas få tag i de ledande gangstrarnas adresser, bild på dem, familjemedlemmar, osv osv. Vad skulle hända då? Skulle Los Matas Zetas börja sin massaker då, eller skulle t.ex. CIA gå in och fängsla dem? Skulle det bli kaos?

Dom ska redan ha adresser och informationen som nämnts, det är bara frågan om dom ska släppa information eller inte. Anon fightas inte med vapen, men det gör förhoppningsvis myndigheter med informationen. Om inte myndigheterna griper in så kommer högst troligt konkurrenter att göra det och på så sätt får gänget problem.
Citera
2011-11-02, 14:47
Medlem
goldenipods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-potatohead
för de första...me engelsk mirror
http://www.youtube.com/watch?v=bJORGO1Q2VY

sen har de redan tagit avstånd från den (anonymous alltså) så.

Åh, allt detta snack om vad anon är och inte är! Anon kan inte ta avstånd från några åsikter eller handlingar eftersom det handlar om flera olika individer med olika åsikter. Därför går det inte att säga att "Anon vill inte göra det här". Fine, flera kan ta avstånd, men det betyder inte att alla gör det.
Jag har inga som helst hackerkunskaper men jag har hjälpt till att DDOS:a ett par gånger eftersom jag tycker att de har sunda värderingar och åsikter i sina projekt.
Märkligast av allt är väl ändå att så många inte vet vad anonymous är här, på ett anonymt forum. Det vi gör nu är också anonymt dvs. vi är också anonymous här. Här gäller även samma sak, man kan inte säga att "Flashback står inte bakom den åsikten" eftersom alla här har rätt till sin egen åsikt. Flashback kan heller inte stå bakom handlingar som utförs av medlemmar av samma anledning. Precis som med Anonymous. Anonymous är inte en rörelse på så sätt att man måste tycka på ett visst sätt för att passa in. Den enda åsikten de har gemensamt, from what I can tell, är att yttrandefriheten är ytterst viktig.

Rant done. Någon som läst något om det på andra forum? 4chan? Har projektet något namn? Jag kollade till Anonyops lite snabbt och de har bara om skiten de gjorde på Wall Street, Syrien osv. Det enda jag hittade som kan relatera är ju detta, eftersom det var det anon gjorde när han blev kidnappad:
http://www.anonyops.com/anonnews/pr.php?id=9&pg=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in