2011-11-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LocoKush
Det här kan faktiskt sluta väldigt illa. Sist den där anonyma spanska/sydamerikanska bloggen "Blog del Narco" snackade om Los Zetas så var det ju inte bloggarna från den bloggen som fick lida, det var istället andra icke-anonyma bloggare och twittrare som hade dragit iväg kommentarer om kartellen som blev torterade/mördade.

Tänkte på exakt samma sak när jag först läste om det här. Rapporteringarna i SVT och annan dagspress avseende dessa karteller har gett mig kalla kårar: kan man inte få tag på X, ja då ser man till att eliminera folk runtomkring X, stundtals på godtycklig basis eftersom det uppenbarligen verkar vara folk som inte direkt har ngt med X att göra som stryker med.

Finns det verkligen så mkt pengar i narkotika så att det är värt allt mördande? Det bästa hade ju varit att bara släppa den här snubben, kanske på sin höjd skära av ngt finger så att han aldrig besöker Mexico mer.
Citera
2011-11-01, 00:13
Medlem
Bronys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfa-idiot
Intressant, vad är anonymous? Är det en organisation hackers som ingen får tag på eller? Det är bilden jag får av att googla(?)......
Anonymous är alla och ingen skulle man kunna säga. Det är en ledarlös organisation av både hackers och vanligt folk, som bidrar med datakraft.
Det är den uppfattningen jag har.
Citera
2011-11-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Tycker det är jävligt ballt att Anonymous har sådan sjukt makt. De är totalt anonyma, men kan samtidigt göra i stort sett vad det vill utan att åka dit på det. Att göra detta mot Los Zetas är ju verkligen att dra det till sin spets, men känns som drogkartellen är rätt chanslösa mot gruppen. Man får hoppas att de kan lyckas så pass bra att de får gängets organisation rubbat och därmed minska kartellens verksamhet, men det betvivlar jag.

Dock är det även rätt oroväckande att de har denna fullkomliga makt. De hackar sidor vad de själva anser vara i gott syfte, men det betyder inte att vi andra alltid kommer stå bakom deras attacker. När kommer helt plötsligt majoriteten av oss att tycka att det de gör är fel och att det kanske t.o.m. påverkar oss negativt? På ett sätt måste gruppen få ett stopp innan det har gått för långt. Trots det kan man inte låta bli att fascineras av det hela.

Fast om du läser tråden så ser du också att dom inte gjort någonting alls mer än att uttrycka ett hot och inte har något som helst att göra med goda syften, deras vän har blivit kidnappad och dom kräver att han släpps. Fullkomlig makt Jävligt fascinerande
Citera
2011-11-01, 00:14
Medlem
Bronys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraccas
Tänkte på exakt samma sak när jag först läste om det här. Rapporteringarna i SVT och annan dagspress avseende dessa karteller har gett mig kalla kårar: kan man inte få tag på X, ja då ser man till att eliminera folk runtomkring X, stundtals på godtycklig basis eftersom det uppenbarligen verkar vara folk som inte direkt har ngt med X att göra som stryker med.

Finns det verkligen så mkt pengar i narkotika så att det är värt allt mördande? Det bästa hade ju varit att bara släppa den här snubben, kanske på sin höjd skära av ngt finger så att han aldrig besöker Mexico mer.
Hur ska man kunna få tag på folk omkring X, om man inte vet vem X är?
Citera
2011-11-01, 00:21
Medlem
DSBIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brony
Hur ska man kunna få tag på folk omkring X, om man inte vet vem X är?
Läs det igen.
Citera
2011-11-01, 00:24
Medlem
Bronys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSBIP
Läs det igen.
Okej, nu då?
Citera
2011-11-01, 00:25
Medlem
Vad kan Anonymous som inte CIA:s hackers kan? Om nu den här gruppen skulle kunna ställa till skada för Zetas varför har inte CIA gjort det innan då? Jag tycker att CIA borde sitta på större resurser än Anonymous.
Citera
2011-11-01, 00:31
Medlem
Bronys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAreYooooou
Vad kan Anonymous som inte CIA:s hackers kan? Om nu den här gruppen skulle kunna ställa till skada för Zetas varför har inte CIA gjort det innan då? Jag tycker att CIA borde sitta på större resurser än Anonymous.
Kan tänka mig att CIA inte vill ta på sig eventuella mord. Anonymous behöver inte "bry sig" (i brist på bättre ordval) på samma sätt. Sen är det inte säkert att CIA sitter på kunskapen heller?
Citera
2011-11-01, 00:32
Medlem
Efraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAreYooooou

CIA ÄR Anonymous.
Citera
2011-11-01, 00:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim
CIA ÄR Anonymous.

Där fick du till det
Citera
2011-11-01, 00:48
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Tycker det är jävligt ballt att Anonymous har sådan sjukt makt. De är totalt anonyma, men kan samtidigt göra i stort sett vad det vill utan att åka dit på det. Att göra detta mot Los Zetas är ju verkligen att dra det till sin spets, men känns som drogkartellen är rätt chanslösa mot gruppen. Man får hoppas att de kan lyckas så pass bra att de får gängets organisation rubbat och därmed minska kartellens verksamhet, men det betvivlar jag.

Dock är det även rätt oroväckande att de har denna fullkomliga makt. De hackar sidor vad de själva anser vara i gott syfte, men det betyder inte att vi andra alltid kommer stå bakom deras attacker. När kommer helt plötsligt majoriteten av oss att tycka att det de gör är fel och att det kanske t.o.m. påverkar oss negativt? På ett sätt måste gruppen få ett stopp innan det har gått för långt. Trots det kan man inte låta bli att fascineras av det hela.

Har du sett V för Vendetta, så förstår du även anonymous syfte. Vilket i stort sett hela deras image och tänk kommer ifrån. Har du inte; titta NU.
Citera
2011-11-01, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brony
Anonymous är alla och ingen skulle man kunna säga. Det är en ledarlös organisation av både hackers och vanligt folk, som bidrar med datakraft.
Det är den uppfattningen jag har.

hmm ok, så det är möjligt att såna hänger på detta forum? Kan man anställa en sån till att hacka en sida ta bort lite information och sedan lämna skiten, vad kostar det ungefär? Och man dom göra det utan att ägarna till sidan fattar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in