2010-12-10, 18:54
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vem är han och varför anfaller han oss?
http://th3j35t3r.wordpress.com/

Han är din gud
Citera
2010-12-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user
Ah, men själva "nätverket" eller vad man säger, är inte så haj på det. Vendetta.anonops-irc.com eller vad det nu är. motsvarighet till den?

EDIT: Nu blev jag bannad....

91.121.92.84
Citera
2010-12-10, 18:55
Medlem
Citat:

Han är någon tysk (har jag för mig att jag läst), han har sitt eget program som kallas XerXes (http://www.youtube.com/watch?v=yJTvzErKHWE).
Han står på wikileaks sida i det här. Till vardags tar han ner olika jihadisters hemsidor för att göra det svårare för dom att rekrytera via internet.

Om jag förstått allt rätt.
Och han hanfaller er för ni är på wikileaks sida, han är inte.
Senast redigerad av tokkay 2010-12-10 kl. 18:59.
Citera
2010-12-10, 18:57
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:

th3j35t3r han som sänkte WikiLeaks

Är en amerikansk patriot, hackare eller programmerare med militär bagrund.
Det har cirkulerat rykten om att snuten haffade honom och beslagtog hans datorer efter attacken mot WikiLeaks. Men de verkar vara falska.

Han har skrivit ett eget program som han använder "XerXes"

Han har skrutit lite på webben så det finns lite fakta om hans program.
Hans program är inte DDOS utan DOS.
Och kan köras från en ensam PC.
Ändå kom han upp i 10 Gbps vid attacken mot WikiLeaks.

Citat:
https://www.infosecisland.com/blogview/9896-WikiLeaks-Suffers-a-Second-More-Powerful-DoS-Attack.html
The WikiLeaks Twitter account displays the messages, "We are currently under another DDoS attack," and "DDoS attack now exceeding 10 Gigabits a second," which dwarfs the 2-4 Gbps attack perpetrated by self-proclaimed "patriot hacker" known only as The Jester (th3j35t3r).
...
The Jester's technique is a DoS application-level attack that exploits an inherent flaw in the majority of servers, and can be executed with on single low-spec machine

The 10 Gbps strength of today's offensive may indicate that it is a distributed denial of service (DDoS), utilizing a vast number machines similar to those used in zombie botnet attacks. The increased magnitude could also be due to the volume of packets from a limited number of machines, or the attack could be a combination of both scenarios.

Citat:
https://www.infosecisland.com/blogview/3258-Hacker-Releases-Second-Video-of-Enhanced-XerXeS-DoS-Attack-on-Apache-Vulnerability-.html
Unlike traditional TCP-based Denial of Service attacks, which require many machines sending many, many packets, this attack can be performed by a single machine with relatively few packets to bring down the application only...

Essentially, XerXeS is a weaponizing of the Slowloris-like attack model, and appears to utilize a network of anonymous proxies to amplify the attack against the targeted web server
...

The attack is performed on a single low-spec computer, and while The Jester sends relatively few packets from his own machine, the attack results in brief outages of the target site

En teori är att hans program på något sätt lurar slumpvis utvalda servrar på nätet att skicka en massa skit till en och samma måladress. Och på så sätt får han en förstärkning av sitt eget dataflöde.
Han behöver isåfall inte hacka och fjärrstyra något botnet, eftersom servrarna på webben kan luras till att göra jobbet på något sätt.
Någon som vet mer ?
Citera
2010-12-10, 18:59
Medlem
users avatar
Nu är det någon snubbe som heter "pancakes" som bannar alla från ircen!
Quit (User has been permanently banned from Vendetta Node AnonOpsNet (AM PANCAKES, EX-HACKER AND I AM STOPPING ANONYMOUS TO HELP THE GOVERNMENT!))
Citera
2010-12-10, 19:02
Medlem
maffins avatar
Hoppas dom skriver nått på twitter om vad som händer nu..
Citera
2010-12-10, 19:02
Medlem
bausts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Förstår vad du menar, men nej så är inte fallet. Om alla håller käft och ingen bryr sig, ja då kan dom göra precis vad som helst utan att någon ifrågasätter det hela.

Mitt hjärta håller med dig till 1000% man vill ju bara gå ut och skrika allt man har att "nu räcker det"
Citera
2010-12-10, 19:04
Medlem
razorcrazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
http://th3j35t3r.wordpress.com/

Han är din gud

Ja... han verkar vara på en helt annan nivå, jag önskar att VuxnaArgaHackare mfl, skulle gå ihop och försöka hjälpa till nu...

det ser mörkt ut...
Citera
Medlem
Invite only till rummet just nu. Och Anon får kuk i sig än en gång..
Citera
Medlem
Slummers avatar
@user All for the lulz
Citera
2010-12-10, 19:08
Medlem
users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slummer
@user All for the lulz
Mobbas inte nu, jag förstår ingenting om mIRC...
Citera
2010-12-10, 19:08
Medlem
And we're back on track..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här