2010-12-09, 20:19
Medlem
Scubbles avatar
För er som har problem att komma in på facebook msn osv så är det telia som krabbar.
Citera
2010-12-09, 20:20
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drkadzija
Är detta säkert? Verkar smidigast?!

Enligt dom flesta så är det helt säkert. Det är många på irc som kör med den. Jag själv kör med den.
Citera
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Alla som vill vara med och skicka, gå in på http://files.hl2forums.com/uploads/1e55b2e_JS_LOIC_v0_1.htm

I URL så skriver ni: api.paypal.com:443

Sen är det bara att skicka. Så enkelt är det och ni behöver inte ladda ner något.

Om nu räkneverket går vet jag då att det funkar?

Kan fienden spåra mitt IP via denna websida?
Citera
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
För er som har problem att komma in på facebook msn osv så är det telia som krabbar.

Källa på det?
Citera
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liimii
Vilken server gäller på LOIC???
Det står ungefär 1000 gånger i tråden

URL: api.paypal.com
port: 443
Citera
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liimii
Vilken server gäller på LOIC???

api.paypal.com port: 443
Citera
2010-12-09, 20:21
Medlem
SoftarPauls avatar
Har suttit sen igår och läst igenom hela tråden nu. Vill börja med ett stort skål till alla!
Antagligen det tyngsta jag varit med om på nätet.

Nuvarande attacken som riktar sig mot PayPals API innebär att man dödar sessioner från externa sidor. Valet "Betala via PayPal" kommer inta att fungera på någon hemsida. http://sv.wikipedia.org/wiki/Application_Programming_Interface

Även min Facebook strulade, men antar att det bara är Facebook som har lite tillfälliga problem. När jag tänkte lite för långt var jag rädd att "motståndsrörelsen" lyckats få våra Facebook-konton som gillar Wikileaks eller Operation Payback(etc) att urarta. Men sen upptäckte jag att syrran också hade problem.

Angående gripandet skulle det inte förvåna mig ifall Julian Assange avled i sin sjukdom. Var väl snack om att han inte ville ställa upp i rättegång pga. sjukdom/illamående eller nåt. Kanske så att USA tänkt ut allt det i förväg och det rent av är de som påstått att han mår dåligt, för att sedan kunna skylla avrättningen på sjukdomen och sen publicera fejkade diagnoser.
Citera
2010-12-09, 20:22
Medlem
Cazeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
Ja och denna "någon" gissar jag är välfinansierad, väl förberedd och rutinerad. Skulle verkligen inte bli förvånad om det senare visar sig att det är USA, via någon flerbokstavsorganisation, som står bakom motangreppen.

Om man försöker se det ur ett vidare perspektiv så fanns det ju någon med resurserna att ta fram Stuxnet för dess väldigt specifika uppgift. Så det känns som en lågoddsare att samma eller liknande grupp/organisation skulle ha tillgångar för den här typen av operationer.

Jag skrev någon för jag vill inte att någon kommer hem till mig och ta den i 2:an.
Citera
2010-12-09, 20:22
Medlem
http://api-status.com/6404/117324/PayPal-API

Faaan, USA är uppe igen! Nu blir det till att jobba gubbar/gummor!
Citera
2010-12-09, 20:23
Medlem
Cazeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Källa på det?

Facebook funkar.
Citera
Medlem
GetBack2Kitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftarPaul
Angående gripandet skulle det inte förvåna mig ifall Julian Assange avled i sin sjukdom. Var väl snack om att han inte ville ställa upp i rättegång pga. sjukdom/illamående eller nåt. Kanske så att USA tänkt ut allt det i förväg och det rent av är de som påstått att han mår dåligt, för att sedan kunna skylla avrättningen på sjukdomen och sen publicera fejkade diagnoser.

Vilken sjukdom?
Citera
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Källa på det?
Har ingen källa men här:
https://www.flashback.org/t1385360p4

Alla verkar ha telia so far
Citera